Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса
Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса
2 листопада 2013, субота
Поширити у Facebook

Скрипковий геній сучасності – американець українського походження, професор Істменської музичної школи у Рочестері (США) Олег Криса виступає в ролі патрона Першого українського конкурсу молодих скрипалів, який проходить у Львові.

Тут маестро зі світовим іменем народився і здобув музичну освіту, тут живе його родина і друзі, тут на його музичні візити з трепетом очікують шанувальники. Тож і не дивно, що саме місто Лева дало прописку престижному змаганню молодих талантів – Першому міжнародному конкурсу скрипалів Олега Криси.

Із притаманною йому толерантністю Олег Криса відповів на запитання кореспондента Укрінформу.

- Пане Олегу, звідки виникла ідея цього конкурсу?

- Мені завжди щеміло в душі, коли я порівнював можливості молодих українських музикантів з можливостями їхніх ровесників з Європи, США чи Японії. Яка несправедливість криється у тому, що для українських талантів здебільшого через фінансові причини є недоступними більшість престижних світових конкурсів. Тому «мій» конкурс дасть шанс нашим музикантам показати себе світу на рідних теренах і оцінити свої доробки на фоні обдарувань з інших країн. Тому й згодився на пропозицію заснувати його.

- Хто підтримав Вас у цьому починанні?

- Насамперед, мистецьке об`єднання «Світ класичної музики», а також мої друзі-музиканти, котрі згодились виступити членами журі. Серед них – видатний польський скрипаль Кшиштоф Якович, з яким ми ще в юнацькі роки брали участь у конкурсах, яскравий представник сучасної музичної еліти Росії професор Валерій Ворона, провідна японська скрипалька Сачіка Мізуно, колишній львів`янин, а нині професор Паризької та Ліонської консерваторій Матис Вайцнер, професор Національної музичної академії Анатолій Баженов, професор Віденського музичного університету Крістіан Альнбургер, ректор Львівської музичної академії Ігор Пилатюк.

- Не секрет, що на багатьох статусних конкурсах присутня корупційна складова. Чи захищений від неї конкурс Олега Криси?

- Саме підбір членів журі – чесних, незаангажованих і фанатично відданих музиці людей - і стане гарантією справедливих рішень. За це журі я можу поручитись як за самого себе.

- А за яким принципом Ви добирали репертуар для конкурсних турів?

- Репертуар - це база, на якій проявляється хист і обдарування виконавців. Для скрипалів це завжди Бах, Моцарт, Венявський, каприси, сонати. Проте я хотів, щоб конкурс був забарвлений у синьо-жовтий колір, і тому включив до репертуару твори Карабиця, Лятошинського, Скорика.

- Ви учасник і переможець багатьох міжнародних конкурсів. Коли більше хвилювалися: тоді чи тепер?

- Я пригадую, як під час одного з конкурсів до мене підскочив мій учитель - Давид Ойстрах, вихопив скрипку і почав грати твір, з яким у ту мить виступав перед журі його син. Так у кулуарах він «допомагав» йому у хвилюючу мить. От і мені хочеться стояти поруч із кожним учасником на сцені і грати разом із ним. Звичайно, зараз хвилювання більше, ніж коли граєш сам.

- На які нагороди можуть розраховувати переможці конкурсу?

- Призовий фонд конкурсу складає майже 900 тисяч гривень. Доволі високу суму отримає переможець. Проте будуть і додаткові стимули. Зокрема, премія від фонду Лятошинського, який я заснував у Рочестері. Її зможе отримати найкращий український виконавець чи найкращий виконавець творів українських композиторів. А ще буде премія особисто від мене.

- На «десерт» конкурсу Ви включили твори українських композиторів. Це данина патріотизму чи якась "стратегія"?

- Одна із ключових засад конкурсу – пропаганда української музики. Бо маємо, чим і ким пишатися. Тому ми винесли у третій тур виступи з оркестром із двома концертами. Один із цих концертів має бути обов`язково українським. А другий – на вибір конкурсанта. Це спонукає молодих виконавців вчити нашу музику і нести її в широкий світ. Крім того, через музику вони пізнаватимуть Україну, українців, нашу культуру, наше життя.

Музика може поєднувати не тільки людей, але й народи, країни. Це також важливо.

- А якби Ви брали участь у цьому конкурсі, чиї твори включили б у свій репертуар?

- Обов`язково Мирослава Скорика. Я був першим виконавцем багатьох його творів. І серце завжди тріпоче, відгукуючись на цю музику.

- І наостанок про Вашу особисту творчість: чи вона така ж насичена гастролями, як і раніше?

- Роки беруть своє, і я вже не так багато їжджу світом, як раніше. Однак і дома не сиджу. Недавно закінчився мій концертний тур Японією, Тайванем, Іспанією. Попереду – концерти в містах Сполучених Штатів. Є чимало й інших планів.

- Удачі Вам у їх здійсненні.


Автор: Нінель Кисілевська
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс скрипалів Олега Криси
Джерело: Укрінформ



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
002.jpg