Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса
Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса
2 листопада 2013, субота

Скрипковий геній сучасності – американець українського походження, професор Істменської музичної школи у Рочестері (США) Олег Криса виступає в ролі патрона Першого українського конкурсу молодих скрипалів, який проходить у Львові.

Тут маестро зі світовим іменем народився і здобув музичну освіту, тут живе його родина і друзі, тут на його музичні візити з трепетом очікують шанувальники. Тож і не дивно, що саме місто Лева дало прописку престижному змаганню молодих талантів – Першому міжнародному конкурсу скрипалів Олега Криси.

Із притаманною йому толерантністю Олег Криса відповів на запитання кореспондента Укрінформу.

- Пане Олегу, звідки виникла ідея цього конкурсу?

- Мені завжди щеміло в душі, коли я порівнював можливості молодих українських музикантів з можливостями їхніх ровесників з Європи, США чи Японії. Яка несправедливість криється у тому, що для українських талантів здебільшого через фінансові причини є недоступними більшість престижних світових конкурсів. Тому «мій» конкурс дасть шанс нашим музикантам показати себе світу на рідних теренах і оцінити свої доробки на фоні обдарувань з інших країн. Тому й згодився на пропозицію заснувати його.

- Хто підтримав Вас у цьому починанні?

- Насамперед, мистецьке об`єднання «Світ класичної музики», а також мої друзі-музиканти, котрі згодились виступити членами журі. Серед них – видатний польський скрипаль Кшиштоф Якович, з яким ми ще в юнацькі роки брали участь у конкурсах, яскравий представник сучасної музичної еліти Росії професор Валерій Ворона, провідна японська скрипалька Сачіка Мізуно, колишній львів`янин, а нині професор Паризької та Ліонської консерваторій Матис Вайцнер, професор Національної музичної академії Анатолій Баженов, професор Віденського музичного університету Крістіан Альнбургер, ректор Львівської музичної академії Ігор Пилатюк.

- Не секрет, що на багатьох статусних конкурсах присутня корупційна складова. Чи захищений від неї конкурс Олега Криси?

- Саме підбір членів журі – чесних, незаангажованих і фанатично відданих музиці людей - і стане гарантією справедливих рішень. За це журі я можу поручитись як за самого себе.

- А за яким принципом Ви добирали репертуар для конкурсних турів?

- Репертуар - це база, на якій проявляється хист і обдарування виконавців. Для скрипалів це завжди Бах, Моцарт, Венявський, каприси, сонати. Проте я хотів, щоб конкурс був забарвлений у синьо-жовтий колір, і тому включив до репертуару твори Карабиця, Лятошинського, Скорика.

- Ви учасник і переможець багатьох міжнародних конкурсів. Коли більше хвилювалися: тоді чи тепер?

- Я пригадую, як під час одного з конкурсів до мене підскочив мій учитель - Давид Ойстрах, вихопив скрипку і почав грати твір, з яким у ту мить виступав перед журі його син. Так у кулуарах він «допомагав» йому у хвилюючу мить. От і мені хочеться стояти поруч із кожним учасником на сцені і грати разом із ним. Звичайно, зараз хвилювання більше, ніж коли граєш сам.

- На які нагороди можуть розраховувати переможці конкурсу?

- Призовий фонд конкурсу складає майже 900 тисяч гривень. Доволі високу суму отримає переможець. Проте будуть і додаткові стимули. Зокрема, премія від фонду Лятошинського, який я заснував у Рочестері. Її зможе отримати найкращий український виконавець чи найкращий виконавець творів українських композиторів. А ще буде премія особисто від мене.

- На «десерт» конкурсу Ви включили твори українських композиторів. Це данина патріотизму чи якась "стратегія"?

- Одна із ключових засад конкурсу – пропаганда української музики. Бо маємо, чим і ким пишатися. Тому ми винесли у третій тур виступи з оркестром із двома концертами. Один із цих концертів має бути обов`язково українським. А другий – на вибір конкурсанта. Це спонукає молодих виконавців вчити нашу музику і нести її в широкий світ. Крім того, через музику вони пізнаватимуть Україну, українців, нашу культуру, наше життя.

Музика може поєднувати не тільки людей, але й народи, країни. Це також важливо.

- А якби Ви брали участь у цьому конкурсі, чиї твори включили б у свій репертуар?

- Обов`язково Мирослава Скорика. Я був першим виконавцем багатьох його творів. І серце завжди тріпоче, відгукуючись на цю музику.

- І наостанок про Вашу особисту творчість: чи вона така ж насичена гастролями, як і раніше?

- Роки беруть своє, і я вже не так багато їжджу світом, як раніше. Однак і дома не сиджу. Недавно закінчився мій концертний тур Японією, Тайванем, Іспанією. Попереду – концерти в містах Сполучених Штатів. Є чимало й інших планів.

- Удачі Вам у їх здійсненні.


Автор: Нінель Кисілевська
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс скрипалів Олега Криси
Джерело: Укрінформ



Додати: Share on Facebook

Інші:

Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
002.jpg