Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса
Я хотів надати своєму конкурсу синьо-жовтого забарвлення – Олег Криса
2 листопада 2013, субота

Скрипковий геній сучасності – американець українського походження, професор Істменської музичної школи у Рочестері (США) Олег Криса виступає в ролі патрона Першого українського конкурсу молодих скрипалів, який проходить у Львові.

Тут маестро зі світовим іменем народився і здобув музичну освіту, тут живе його родина і друзі, тут на його музичні візити з трепетом очікують шанувальники. Тож і не дивно, що саме місто Лева дало прописку престижному змаганню молодих талантів – Першому міжнародному конкурсу скрипалів Олега Криси.

Із притаманною йому толерантністю Олег Криса відповів на запитання кореспондента Укрінформу.

- Пане Олегу, звідки виникла ідея цього конкурсу?

- Мені завжди щеміло в душі, коли я порівнював можливості молодих українських музикантів з можливостями їхніх ровесників з Європи, США чи Японії. Яка несправедливість криється у тому, що для українських талантів здебільшого через фінансові причини є недоступними більшість престижних світових конкурсів. Тому «мій» конкурс дасть шанс нашим музикантам показати себе світу на рідних теренах і оцінити свої доробки на фоні обдарувань з інших країн. Тому й згодився на пропозицію заснувати його.

- Хто підтримав Вас у цьому починанні?

- Насамперед, мистецьке об`єднання «Світ класичної музики», а також мої друзі-музиканти, котрі згодились виступити членами журі. Серед них – видатний польський скрипаль Кшиштоф Якович, з яким ми ще в юнацькі роки брали участь у конкурсах, яскравий представник сучасної музичної еліти Росії професор Валерій Ворона, провідна японська скрипалька Сачіка Мізуно, колишній львів`янин, а нині професор Паризької та Ліонської консерваторій Матис Вайцнер, професор Національної музичної академії Анатолій Баженов, професор Віденського музичного університету Крістіан Альнбургер, ректор Львівської музичної академії Ігор Пилатюк.

- Не секрет, що на багатьох статусних конкурсах присутня корупційна складова. Чи захищений від неї конкурс Олега Криси?

- Саме підбір членів журі – чесних, незаангажованих і фанатично відданих музиці людей - і стане гарантією справедливих рішень. За це журі я можу поручитись як за самого себе.

- А за яким принципом Ви добирали репертуар для конкурсних турів?

- Репертуар - це база, на якій проявляється хист і обдарування виконавців. Для скрипалів це завжди Бах, Моцарт, Венявський, каприси, сонати. Проте я хотів, щоб конкурс був забарвлений у синьо-жовтий колір, і тому включив до репертуару твори Карабиця, Лятошинського, Скорика.

- Ви учасник і переможець багатьох міжнародних конкурсів. Коли більше хвилювалися: тоді чи тепер?

- Я пригадую, як під час одного з конкурсів до мене підскочив мій учитель - Давид Ойстрах, вихопив скрипку і почав грати твір, з яким у ту мить виступав перед журі його син. Так у кулуарах він «допомагав» йому у хвилюючу мить. От і мені хочеться стояти поруч із кожним учасником на сцені і грати разом із ним. Звичайно, зараз хвилювання більше, ніж коли граєш сам.

- На які нагороди можуть розраховувати переможці конкурсу?

- Призовий фонд конкурсу складає майже 900 тисяч гривень. Доволі високу суму отримає переможець. Проте будуть і додаткові стимули. Зокрема, премія від фонду Лятошинського, який я заснував у Рочестері. Її зможе отримати найкращий український виконавець чи найкращий виконавець творів українських композиторів. А ще буде премія особисто від мене.

- На «десерт» конкурсу Ви включили твори українських композиторів. Це данина патріотизму чи якась "стратегія"?

- Одна із ключових засад конкурсу – пропаганда української музики. Бо маємо, чим і ким пишатися. Тому ми винесли у третій тур виступи з оркестром із двома концертами. Один із цих концертів має бути обов`язково українським. А другий – на вибір конкурсанта. Це спонукає молодих виконавців вчити нашу музику і нести її в широкий світ. Крім того, через музику вони пізнаватимуть Україну, українців, нашу культуру, наше життя.

Музика може поєднувати не тільки людей, але й народи, країни. Це також важливо.

- А якби Ви брали участь у цьому конкурсі, чиї твори включили б у свій репертуар?

- Обов`язково Мирослава Скорика. Я був першим виконавцем багатьох його творів. І серце завжди тріпоче, відгукуючись на цю музику.

- І наостанок про Вашу особисту творчість: чи вона така ж насичена гастролями, як і раніше?

- Роки беруть своє, і я вже не так багато їжджу світом, як раніше. Однак і дома не сиджу. Недавно закінчився мій концертний тур Японією, Тайванем, Іспанією. Попереду – концерти в містах Сполучених Штатів. Є чимало й інших планів.

- Удачі Вам у їх здійсненні.


Автор: Нінель Кисілевська
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс скрипалів Олега Криси
Джерело: Укрінформ



Додати: Share on Facebook

Інші:

Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
«Виступати перед сьогоднішніми захисниками України для нас велика честь…»
Остап Шутко: «Музика – це мова, яку не треба перекладати»
«Моя «зброя» – голос!»
Директор Ужгородської музичної школи знає, чому коли людина щаслива, її душа співає
Андрій Кошман, баритон, соліст формації «NOVA OPERA»
«Життя моє - опера!»
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
002.jpg