«Україна стає одним із епіцентрів культури!» — вважає посол Італії | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Україна стає одним із епіцентрів культури!» — вважає посол Італії
«Україна стає одним із епіцентрів культури!» — вважає посол Італії
Із 10 по 26 жовтня в Києві, Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Одесі та Харкові відбудеться гранд-фестиваль AVE VERDI, в якому візьмуть участь оперні зірки з п’яти країн
12 жовтня 2013, субота
Поширити у Facebook

РОБЕРТА МАМЕЛІ (СОПРАНО) ТА АНСАМБЛЬ LA VENEXIANA  / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / "День"Цьогорічний жовтень запам’ятається нашим меломанам виступами італійських майстрів.

У понеділок відомий ансамбль LA VENEXIANA під орудою маестро Клаудіо Кавіна та солісткою Робертою Мамелі представили програму «Монтеверді зустрічає джаз», а з 10 по 26 жовтня в шести українських містах відбудеться масштабний Міжнародний фестиваль AVE VERDI, присвячений 200-річчю від дня народження видатного італійського композитора, в якому братимуть участь оперні зірки з п’яти країн! «День» встиг побувати на концерті, взяти бліц-інтерв’ю в чудової сопрано Роберти Мамелі, побачити як монтується виставка у фойє Національної опери, де будуть представлені унікальні ескізи та костюми з Римського оперного театру, а також запросити наших читачів послухати величні Вердіївські твори в гала-концерті, в якому візьмуть участь українські та італійські артисти.

БАРОКО В РИТМАХ... ДЖАЗУ

Вечір ансамблю LA VENEXIANA, який відбувся в Національній філармонії України, можна назвати сміливим і дуже цікавим творчим експериментом, бо сьогодні на головній камерній сцені нашої країни не так часто можна почути твори Монтеверді, Перселла, Мерули, Фонтеї, Еванса, Джонса, Строцці, Маріні Санчеса, Генделя у... джазових варіаціях! Італійським майстрам вдалося поєднати бароко та сучасні ритми, й зробити це шляхетно, з великим смаком. Концерт став приємним сюрпризом київським меломанам, який подарували дипломати Посольства Італійської Республіки в Україні, керівництво Італійського інституту культури та дирекція Національної філармонії, відродивши у цьому сезоні дуже популярний цикл «Золоті сторінки італійської музики».

Нагадаємо, ансамбль LA VENEXIANA вже вдруге приїжджає до нашої столиці. Восени минулого року вони представили програму «У полоні натхнення» (оперні арії від Монтеверді до Генделя), а нині — твори, написані композиторами, які творили у різних сторіччях (від XVII до ХХ)! «Перлиною» цього колективу є Роберта Мамелі (сопрано). Співачка має чудовий голос, який просто зачаровує слухачів. До речі, чимало киян прийшли спеціально, щоб послухати саме цю вокалістку. Оваціями зустріли наші меломани виконання «Горе мені! Я падаю» Монтеверді (аранжування А. Ло Гатто), «Скарга Дідони» з опери «Дідона і Еней» Перселла і «Залиш мене плакати» з опери «Рінальдо» Генделя. Після концерту «День» поспілкувався зі співачкою.

— Роберто, слухачів ви зачарували. Наскільки вокально важко було поєднувати два різні стиля — бароко та джаз?

— Музику в часи бароко виконували по-різному. Зокрема твори Монтеверді (1567 — 1643), якого вважали не лише майстром мадригалу та одним із основоположників жанру опери, а його можна назвати композитором-футуристом. Маестро вважав, що співак, до певної міри, зобов’язаний імпровізувати й сам обирати ритм виконання творів. Мені неважко було поєднувати різні стилі, бо це дуже цікаво. І я не порушував правил, наприклад, XVII ст., музиканти і співаки завжди імпровізували на своїх виступах. Нагадаю, одним із найважливіших досягнень епохи бароко стало формування функціональної гармонії.

— Доволі незвично прозвучала арія з опери Генделя «Рінальдо» (1711р.) з використанням... труби та саксофона.

— Ми ноти не міняли! Як маестро написав, так музиканти й грали. У часи Генделя виконавці робили варіації А джаз — це завжди імпровізація! От ми всі разом й імпровізували: музиканти своїми інструментами, а я голосом.

— Ви працювали з різними маестро, кожен має свій стиль, манеру диригування. Із ким було комфортно виступати й відчувати музику однаково?

— Мені пощастило виступати з видатними диригентами сучасності — як італійськими, так і закордонними: Аббадо, Мікеланджелі, Боніццоні, Брессан, Каллагері, Кавіна, Дара, Роваріс, Тате, Северіні та інші. Наприклад, із маестро Орвудом два роки тому разом виконували «Реквієм» Моцарта. А наприкінці вересня записала диск (оперу «Коронація Дарія» Вівальді) з відомим італійським диригентом Оттавіо Дантоне, який спеціалізується на старовинній музиці. Справді, кожен маестро має свій стиль і манеру, в якому ритмі виконувати твір. Моя функція як співачки — передати голосом нюанси, закладені автором, і прислухатися до того, що каже диригент, бо ми разом із музикантами виступаємо як єдина команда. Але інколи доводилося й відстоювати своє бачення виконання твору. Тут важливо знайти консенсус.

— Розкажіть про вашу співпрацю з легендарним Клаудіо Аббадо.

— О, це були чудові миті! Аббадо — фантастичний музикант і людина. Репетиції, я вже не кажу про виступи, — це феєрично! Його по праву вважають сучасним класиком, а манері диригування притаманні спокійний і владний жест, інколи навіть стриманість, але оркестр під орудою Клаудіо Аббадо завжди звучить прекрасно. Музиканти й співаки розкриваються в нього з абсолютно нового боку. Ніжна лірика скрипкових проведень, драматизм перегуків духових груп, міць оркестру — яскрава палітра різнопланових емоцій дозволяє слухачам відчути ефект Музики з великої літери. Спілкування з маестро — це подарунок долі! Я виконувала разом із ним оперу «Так чинять усі жінки, або Школа закоханих» Моцар та. Цей твір не такий популярний, як «Фігаро» чи «Дон Жуан», проте музика цієї комічної опери (й це визнають критики різних країн) — чудова!

— Ви співаєте камерний і бароковий репертуар, духовні твори, опери. Що вам ближче?

— Опера! Це найбільше моє кохання. Я люблю сцену, люблю виступати, й моя мрія — більше виконувати оперних партій, де можу показати себе не лише як вокалістка, а й як драматична актриса.

— В Україні розпочинається масштабний фестиваль AVE VERDI, присвячений 200-річчю від дня народження видатного композитора. Захід відбудеться в усіх оперних містах України. Ви залишитесь на цей форум?

— Я дуже люблю Верді як композитора, але це не мій репертуар. Поки ще я молода співачка й повинна «дорости» до творів цього видатного маестро. Нині в моєму творчому доробку музика Россіні, Моцарта, Генделя, Монтеверді та інших. На жаль, на фестивалі не буду, бо маю концерти в Римі, й лише можу позаздрити українські публіці, що вона зможе насолодитися геніальною музикою Верді у виконанні кращих вокалістів із різних країн і, зокрема, моїх співвітчизників.

— Вважається, що всі італійці добре співають, і навіть непрофесіонал може наспівати арію з популярної опери! Коли ви вперше заспівали, а коли вирішили, що пов’яжете свою долю зі сценою?

— Батьки кажуть, що співати почала в чотири роки. Із дитинства любила музику та спів. Хоча академічним співом я почала займатися досить пізно — в двадцять років. Закінчила Консерваторію Nicolini у П’яченца по класу вокалу, а по класу скрипки — Scuola Civica в Кремоні. Дебютувала в опері «Дідона та Еней» в Алессандрії.

— Роберто, ви вже вдруге в Києві. Чи вдалося побачити наше місто, побувати в музеях, театрах?

— Ні! Дуже щільний графік гастролей, і Київ бачила, лише проїжджаючи, з вікна авто. Перед першою подорожжю я прочитала про Україну й зокрема про Київ. Намітила місця та музеї, де хотіла б побувати, але... Ми прилетіли, виступили й повернулися додому. Дуже хочу ближче познайомитися з вашим чудовим містом, і зроблю це обов’язково наступним разом. Я відчула тепло ваших слухачів, які дуже уважно слухали концерти, прекрасно сприймали програми. А тому не прощаюсь, а кажу: «До побачення — й до нових зустрічей»!

КОМЕНТАРІ

Музичний «експеримент» триває

Фабріціо РОМАНО, посол Італії в Україні:

— Ансамбль LA VENEXIANA під орудою маестро Клаудіо Кавіна та солістка Роберта Мамелі (сопрано) познайомили слухачів із музикою, яка рідко виконується в оригінальному джазовому аранжуванні. Ми будемо знайомити меломанів із кращими колективами, солістами, музикантами й митцями Італії. Наступна наша акція — Міжнародний фестиваль AVE VERDI, ініціатором проведення якого виступили посольство Італії, Італійський інститут культури в Україні, Міністерство культури України та Національна опера України. Завдяки цьому масштабному проекту, в якому беруть участь усі українські оперні театри, ваша країна, яка славиться своїми музичними традиціями, стає одним із епіцентрів музичної культури й світових святкувань ювілею Верді.

Нікола Франко БАЛЛОНІ, директор Італійського інституту культури в Україні:

— Мені приємно, що кияни оцінили «експеримент», і концерт «Монтеверді зустрічає джаз» сподобався слухачам. Усіх, хто любить високе мистецтво та італійську музику, запрошую на нашу наступну творчу акцію — фестиваль AVE VERDI з нагоди всесвітніх святкувань 200-річчя від дня народження композитора Джузеппе Верді (1813—1901). Він відбудеться з 10 по 26 жовтня не лише в Києві, а й Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Одесі та Харкові — тобто в шести українських містах, де є оперні театри. Урочисте відкриття відбудеться в Національній опері 10 жовтня (в день народження композитора-класика) Гала-концертом за участю італійських та українських оперних зірок. У фойє театру вперше буде представлено ескізи та костюми з вистав Джузеппе Верді з колекції Римського оперного театру (виставка триватиме до 30 жовтня). Це — роботи всесвітньо відомих митців — таких, як Лукіно Вісконті, Франко Дзеффіреллі, Даніло Донаті, Нікола Бенуа та інші.

У програмі фестивалю покажуть двадцять вистав, зокрема, «Аїду», «Травіату», «Макбет», «Трубадур», «Набукко», «Ріголетто», «Отелло», «Бал-маскарад», «Дон Карло», які нині прикрашають афіші оперних театрів Дніпропетровська, Львова, Одеси, Харкова, Києва і Донбас Опери.

У форумі візьмуть участь зірки з п’яти країн, зокрема славнозвісні італійські митці — тенор Франческо Аніле, баритон Доменіко Бальцані, мецо-сопрано Крістіна Меліс, сопрано Росселла Рагатцу та Гледіс Россі, диригент Даніеле Аджіман та інші.

Закриється фестиваль 26 жовтня знаменитим Вердієвським «Реквіємом», у якому візьмуть участь три хорові колективи (!) — хор Національної опери, капела «Думка» та хор Національної музичної академії України ім. П. Чайковського, симфонічний оркестр і солісти з Італії та України.


Автор: Тетяна Поліщук
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Донецький національний академічний театр опери та балету імені А. Солов’яненка, Дніпропетровський академічний театр опери та балету, Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької, Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
114.jpg