Інтерв'ю |
|
|
|
|
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
28 травня 2018, понеділок
Поширити у Facebook
Цими днями в Одеському національному театрі опери та балету відбулася вистава Дж. Пуччіні «Богема», диригував якою наш гість — головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський, запрошений адміністрацією закладу в рамках культурного обміну.
— Запрошувати диригентів з інших театрів, які готують постановки, є звичною практикою. Для нашого колективу це можливість відчути новий стиль диригування, попрацювати з новою людиною, побачити і відчути виставу по-новому. Для гостей — це непересічна нагода зануритися в новий для себе колектив, познайомитися і поєднатися з ним на короткий час, відчути драйв експерименту, — розповідає помічник директора Одеського оперного Людмила Сергійчук. — Хоча «Богема» — це і не прем’єрний спектакль, запрошений диригент привносить у його палітру нові відтінки і новаторські акценти.
Володимир Врублевський із захопленням ділиться власними відчуттями від спільної роботи з одеським колективом:
— У мене таке враження, що тут усі абсолютно щасливі. Люди люблять свою роботу, у колективі позитивне ставлення одне до одного, до нових людей, повна самовіддача на репетиціях. Ніхто не співає упівголосу, не грає у «півсмичка». Окрім того, нова режисерська команда вносить грамотні правки, і постановка повністю відповідає музичному матеріалу, допомагає розкрити і донести драматургію опери...
Диригент зізнався, що Джакомо Пуччіні — один з його найулюбленіших композиторів:
— Його творчість настільки глибока, що, готуючись до спектаклю, я постійно відкриваю для себе нові й нові барви цієї прекрасної музики, нові акценти. У Пуччіні навіть паузи дуже значущі... Я дуже люблю диригувати, адже музика, що народжується в цей єдиний момент — неповторна... Як писав Й.С. Бах, «Музика лише тоді має право називатися музикою, коли вона очищає душу і прославляє Бога...», а музика Дж. Пуччіні саме така...
Володимир Врублевський лише кілька років живе і працює у Києві. Його долю, як і долі мільйонів українців, змінила війна. Закінчивши Донецьку консерваторію, він тривалий час працював у тамтешньому театрі опери та балету, але у 2014-у довелося залишити театр і разом з іншими музикантами виїхати з міста...
— Чи працює нині Донецький театр опери та балету, відомий за мирних часів і своїм потужним колективом, і значущими оперними та балетними постановками? — запитую маестро.
— Так, працює, спектаклі іноді відбуваються, але... Усі видатні музиканти, основний склад театру, виїхали з Донецька і виступають по всьому світу. Тому диригувати оркестром, виконувати сольні партії змушують тих артистів хору та оркестру, які не змогли виїхати через обставини...
— А як склалася доля опери Ріхарда Вагнера «Летючий голландець», яку в 2014 році колектив Донецького оперного привозив і до Одеси у рамках всеукраїнського туру? Чи збереглася вона? Це ж була видатна новітня постановка, зроблена у співпраці з німецькими музикантами. Чи продовжує вона йти у театрі?
— На жаль, цієї постановки вже не існує... Як через колектив, що там працює і якому вже не під силу такі складні речі, як опера Вагнера, так і через відсутність декорацій — у складське приміщення Донецької опери, де зберігався новий, розкішний, багатий реквізит «Летючого голландця», потрапила бомба...
Війна не щадить ні людей, ні високе мистецтво. Але дає відчути і швидкоплинність життя, і цінність його прекрасних моментів. І, мабуть, саме тому на «Богемі» в Одеському оперному, диригував якою Володимир Врублевський, був повний зал.
Автор: Ольга Філіппова
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Концертний зал Одеського Національного академічного театру опери та балету
Джерело: Чорноморські новини
|