Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
Свалявчик (Цанько) Вікторія Василівна
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
Відео
27 січня, субота

Корінна ужгородка Вікторія Свалявчик-Цанько уже 12 років – диригент симфонічного оркестру Закарпатської обласної філармонії.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Це відчуття, коли ти стаєш за оркестр, не зрівняється ні з чим. Це живе спілкування з людьми, контакт, це творення прекрасної симфонічної музики: об’ємної, багатогранної, цікавої. І це мене підкупило на все життя. Я кардинально вирішила: я хочу бути диригентом.

Навчалася Вікторія у Львівській академії по класу фортепіано. І настав період, коли їй захотілося більшого.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Почала займатися приватно в нашого земляка Дашака Богдана Зиноновича, який є доцентом Львівської академії. І так вийшло, що я вирішила поступити, тому що просто займатися не дало би ніякого результату. І він мене підготував. Я поступила на 2 відділ оперо-симфонічного диригування Львівської академії. І паралельно я вчилася на 2 відділах.

Ще студенткою Вікторія спробувала попрацювати диригентом у музичному училищі.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Підійшла до директора музичного училища і сказала, що хочу скласти програму. І доїжджаючи (бо вчилася на стаціонарі), я тут проробила програму. Після того, як я дала сольний концерт з симфонічним оркестром із солістами Львівської академії, мене взяли тут на роботу.

Перший вихід на велику сцену у Вікторії відбувся у Києві. Тоді вона мала змогу побути диригентом тимчасово створеного оркестру для звіту Закарпатської області у столиці.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

І мені надали можливість продиригувати 1 твір «Місяць на небі», де співали мені заслужені артисти України Ільницька і Зубанич. І це відчуття живого оркестру, їхні очі, і ти керуєш цим процесом і робиш з ними спільну музику — це багато чого вартує. Я пам’ятаю, що я вийшла після виступу і мала сльози радості.

Вікторія Свалявчик-Цанько працює керівником симфонічного оркестру Ужгородського державного музучилища імені Д. Задора та в обласній Закарпатській філармонії. Зокрема, репетиції, в колишній синагозі відбуваються майже щоденно. Близько 45 осіб — це велика струнна та майже укомплектована духова групи.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Це найкращі граючі музиканти Закарпатської області сидять у нас у симфонічному оркестрі. Вони відтворюють дуже гарну музику. І програми насичені. У нас дуже гарні повні зали. Інколи хочеться більше віддати, ніж дістати. І на концерті ми віддаємо всю глибину музики, композиторів, відчуття, почуття, професійність. Це весь синтез, який ми можемо акумулювати, відтворити шедевр того композитора і донести до слухача.

Симфонічний оркестр, яким керує Вікторія, виконує чимало музичних творів: від епохи Баха, Моцарта, Бетховена і закінчуючи саундтреками до фільмів, музикою з мультфільмів.

Симфонічний оркестр щоразу зацікавлює глядачів новими проектами. Зважають на пори року та готують програми до усіх святкових днів.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Зараз ми готуємося до Дня Валентина. І в нас романтика, любовна лірика. Звичайно, як без «Лебединого озера», «Ромео і Джульєти»? Тобто дуже цікава буде програма у лютому.

Вікторія щаслива, що вдається виховувати свою публіку, взаємообінюватися емоціями з глядачами. Диригентка разом із оркестром гастролювала і за кордоном, вдалося попрацювати в інших країнах. Вікторія разом із чоловіком виховує двох дітей, яким прививає любов до музики, але не нав’язує справу свого життя. Пізні репетиції, часта відсутність вечорами та незмінне – захоплення роботою. Вікторія Свалявчик-Цанько впевнена: музика — це любов. А любов’ю треба ділитися.


Диригенти: (Цанько) Свалявчик
Концертна організація: Закарпатська обласна філармонія
Джерело: Uzh Inform



Додати: Share on Facebook


Інші:

«Життя моє - опера!»
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
Галина Стеценко: «Відчуваю дідову присутність у своєму житті»
День відкритих дверей у музеї Кошиця
Дві сотні мелодій однієї садиби
Від Баха до Гласса: як навчитися розуміти класику
Людина і... гаджети
Надія Величко: “Коли заграв орган, я наче почула голос Бога”
«Любовний напій» Ольги Кульчинської та Андрій Бондаренка
«Хто ж не мріє злетіти на Олімп! Але не ціною втрати голосу»
Український фестивальний оркестр зі Львова записав цикл для міжнародного проекту "Пісні для Юдіт"
Оксана Линів: "Розвиток культурного життя в Україні буде тоді, коли житиме позитивна творча конкуренція"
Володимир Шейко: "Диригент – це покликання"
Джазовий бандурист, одесит Георгій Матвіїв: Батькам сказали, що у мене нема ні слуху, ні голосу
«Дуже ціную нашу систему музичної освіти»
«Коли я сказав Крушельницькій, що у неї „фальшивий фортеп’ян“, вона зрозуміла, що у мене абсолютний музичний слух»
У Голівуді ніхто не хоче говорити про Україну – Джон Малкович
«Я не народився рабом, тож не можу стати тираном»
Як це – бути солісткою однієї з найкращих опер у світі
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Антоній Баришевський: «В сучасній музиці сьогодні є все і може бути будь-що»
Мирослав Скорик: Для композитора важливо бачити, що його музика подобається
Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Назарій Пилатюк:«Оленочко, він знає що таке любов?»
Класична музика і закони... ринку
      © 2008-2018 Music-review Ukraine