Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
Свалявчик (Цанько) Вікторія Василівна
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
Відео
27 січня 2018, субота
Поширити у Facebook

Корінна ужгородка Вікторія Свалявчик-Цанько уже 12 років – диригент симфонічного оркестру Закарпатської обласної філармонії.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Це відчуття, коли ти стаєш за оркестр, не зрівняється ні з чим. Це живе спілкування з людьми, контакт, це творення прекрасної симфонічної музики: об’ємної, багатогранної, цікавої. І це мене підкупило на все життя. Я кардинально вирішила: я хочу бути диригентом.

Навчалася Вікторія у Львівській академії по класу фортепіано. І настав період, коли їй захотілося більшого.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Почала займатися приватно в нашого земляка Дашака Богдана Зиноновича, який є доцентом Львівської академії. І так вийшло, що я вирішила поступити, тому що просто займатися не дало би ніякого результату. І він мене підготував. Я поступила на 2 відділ оперо-симфонічного диригування Львівської академії. І паралельно я вчилася на 2 відділах.

Ще студенткою Вікторія спробувала попрацювати диригентом у музичному училищі.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Підійшла до директора музичного училища і сказала, що хочу скласти програму. І доїжджаючи (бо вчилася на стаціонарі), я тут проробила програму. Після того, як я дала сольний концерт з симфонічним оркестром із солістами Львівської академії, мене взяли тут на роботу.

Перший вихід на велику сцену у Вікторії відбувся у Києві. Тоді вона мала змогу побути диригентом тимчасово створеного оркестру для звіту Закарпатської області у столиці.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

І мені надали можливість продиригувати 1 твір «Місяць на небі», де співали мені заслужені артисти України Ільницька і Зубанич. І це відчуття живого оркестру, їхні очі, і ти керуєш цим процесом і робиш з ними спільну музику — це багато чого вартує. Я пам’ятаю, що я вийшла після виступу і мала сльози радості.

Вікторія Свалявчик-Цанько працює керівником симфонічного оркестру Ужгородського державного музучилища імені Д. Задора та в обласній Закарпатській філармонії. Зокрема, репетиції, в колишній синагозі відбуваються майже щоденно. Близько 45 осіб — це велика струнна та майже укомплектована духова групи.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Це найкращі граючі музиканти Закарпатської області сидять у нас у симфонічному оркестрі. Вони відтворюють дуже гарну музику. І програми насичені. У нас дуже гарні повні зали. Інколи хочеться більше віддати, ніж дістати. І на концерті ми віддаємо всю глибину музики, композиторів, відчуття, почуття, професійність. Це весь синтез, який ми можемо акумулювати, відтворити шедевр того композитора і донести до слухача.

Симфонічний оркестр, яким керує Вікторія, виконує чимало музичних творів: від епохи Баха, Моцарта, Бетховена і закінчуючи саундтреками до фільмів, музикою з мультфільмів.

Симфонічний оркестр щоразу зацікавлює глядачів новими проектами. Зважають на пори року та готують програми до усіх святкових днів.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Зараз ми готуємося до Дня Валентина. І в нас романтика, любовна лірика. Звичайно, як без «Лебединого озера», «Ромео і Джульєти»? Тобто дуже цікава буде програма у лютому.

Вікторія щаслива, що вдається виховувати свою публіку, взаємообінюватися емоціями з глядачами. Диригентка разом із оркестром гастролювала і за кордоном, вдалося попрацювати в інших країнах. Вікторія разом із чоловіком виховує двох дітей, яким прививає любов до музики, але не нав’язує справу свого життя. Пізні репетиції, часта відсутність вечорами та незмінне – захоплення роботою. Вікторія Свалявчик-Цанько впевнена: музика — це любов. А любов’ю треба ділитися.


Диригенти: (Цанько) Свалявчик
Концертна організація: Закарпатська обласна філармонія
Джерело: Uzh Inform





Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine