Сергій Борткевич: il memoria | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Сергій Борткевич: il memoria
Сергій Борткевич: il memoria
4 листопада 2017, субота
Поширити у Facebook

Цього року українська музична культура має одразу дві дати, пов’язані з життям композитора, про якого на батьківщині доволі довгий час майже не було відомо. Лише нещодавно розпочався процес "репатріації" творчості та особистості Сергія Борткевича.



"Останній романтик" української композиції, так само як й видатний піаніст – "Останній романтик" Володимир Горовиць, теж прожив більшу частину життя закордоном.Згадані вище дві дати відносяться до 1877 – року народження Борткевича, та 25 жовтня 1952, року його смерті у Відні.

До 2000-х років про постать композитора на теренах нашої держави мало хто знав. Українські прем’єри низки творів композитора відбулись 2000 року в рамках авторського проекту Миколи Сука разом з чернігівським оркестром «Філармонія»під керівництвом Миколи Сукача.

Закладені на початку тисячоліття підвалини, минулого року вилились в створення цілого міжнародного фестивалю«Борткевич в Україні», присвяченого творчості композитора. Зусиллями студентів та аспірантів Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського та іноземних гостей, навесні в столиці майже тиждень лунала музика Борткевича.

Цієї осені теж відбулась низка концертів, до програми яких була включена музика С. Борткевича. Так, 19 жовтня в Домі МК я мав нагоду бути присутнім на вечорі «Романтичні діалоги на фоні Модерну», що відбувся в рамках проекту MK Classics (куратор – Тетяна Калініченко).

У виконанні Темура Якубова (скрипка), Золтана Алмаші (віолончель) та Євгена Левкулича(фортепіано) прозвучали твори Йоганеса Брамса, Сергія Рахманінова, та, звичайно ж, Сергія Борткевича. А модерновим фоном виступили твори Золтана Алмаші.

Основою програми стали твори Борткевича для скрипки та віолончелі з фортепіано. Звучали п’єса з циклу «У ¾ такті», Сюїта для скрипки й фортепіано, Романс для віолончелі й фортепіано та Елегія для віолончелі й фортепіано.

Згаданий фестиваль «Борткевич в Україні» був проведений саме на ентузіазмі Темура Якубова та Євгена Левкулича, творчість якого вони вже кілька років досліджують та популяризують. Опинившись в еміграції, композитор створив власний неповторний пласт української музики та зберіг вірність ідеалам Романтизму.

Так дослідження творчості вилились не тільки у виконавську діяльність, але й наукову – 24-25 жовтня 2017 року у Національній музичній академії України ім. П. І. Чайковського відбувся круглий стіл до 140-річчя від дня народження С. Борткевича«Сергій Борткевич та композитори української еміграції ХХ століття».

ПроектMK Classics ще має низку концертів, де звучатиме чудова музика. Так 26 жовтня виступив італійський піаніст Альфонсо Сольдано, викладач Римської консерваторії Санта Чечілія, яскравий гастролюючий піаніст, почути якого публіка мала нагоду й під час Фестивалю. Він є автором першої у світі опублікованої біографії композитора Сергія Борткевича (“Ilconfinedell’Ingano. SergeiBortkiewicz”, 2015).

Музику ж Борткевича, в тому числі його оркестрові твори, можна буде почути 13 березня в Філармонії у виконанні вище згаданих музикантів та Національного симфонічного оркестру України.




Автор: Олексій Гончар
Фото: Василь Шевченко
Джерело: Культура



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine