Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922) | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922)
Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922)
Проект «АРХІВажлива СПРАВА» («АВС»)
29 вересня 2014, понеділок

У рамках віртуального проекту «АРХІВажлива СПРАВА» («АВС») представляємо документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922) – автора численних хорових, вокально-інструментальних творів, духовної музики, музики до драматичних вистав тощо.

Особовий фонд Кирила Стеценка (ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 72), що містить автографи композитора та авторські коректури, листування, біографічні документи, фотографії тощо, має вкрай цікаву історію формування.

Перші відомості про створення фонду знаходимо у протоколі засідання експертно-оціночної комісії ЦДАМЛМ УРСР від 03.07.68 р., у якому зафіксоване повідомлення співробітника архіву-музею Л. К. Забарило: «Син композитора Стеценка К.Г. Вадим Кирилович Стеценко запропонував купити матеріали батька: рукописи нот (друкованих і недрукованих) – 106 аркушів; 19 давніх дуже цікавих фотографій, записку Стеценка, 3 листи Козицького, друковані ноти». Документи були оцінені у 450 крб. та передані до ЦДАМЛМ дітьми композитора – Вадимом та Анастасією. До 1973 р. родина К. Г. Стеценка подарувала архіву-музею декілька інших документів та видань, які доповнили зібрання.

У 1977 р. «Шкільний співанник» (1918 р.) разом з доповіддю «Українська пісня в народній школі» (1917 р.) були вилучені з основного фонду та передані на таємне зберігання; у 1990 р. ці визначні роботи композитора були повернені на загальне зберігання.

ЦДАМЛМ України пишається тим, що має у своєму зібранні документи видатного композитора-класика початку ХХ ст., та запрошує дослідників вітчизняного мистецтва ознайомитися з ними у читальному залі архіву-музею.

Кирил Григорович Стеценко
1. Кирило Стеценко в учительській формі, 1908/9.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 43, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
2. К. Г. Стеценко з дружиною та дітьми у Білій Церкві. 1908/9.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 48, арк. 2.


Кирил Григорович Стеценко
3. К. Г. Стеценко серед хористів чоловічої гімназії. Біла Церква, 1908 р.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 61, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
5. К. Стеценко. «Шевченкові». Кантата для мішаного хору у супроводі фортепіано на слова К. Малицької, написана до 100-річчя від дня народження Т. Шевченка.
Авторська коректура. 1914 р.ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 7, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
6. К. Стеценко. «Шкільний співанник». ІІ частина: Пісні на два голоса. – Київ: Видання автора, 1918. – (З дарчим написом донці Насті).
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 21, арк. 1, 1 зв.


Кирил Григорович Стеценко
9. К. Г. Стеценко. Статут «Українського Музичного Товариства [імені Миколи Леонтовича]». Чорн. автограф. [1921].
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 19, арк. 2.


Кирил Григорович Стеценко
10. Монограма К. Г. Стеценка роботи невстановленого автора. Пап., олів., туш. Б/д.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 72, арк. 1.


Автор: Оксана Олійник
Джерело: csam.archives.gov.ua



Додати: Share on Facebook В Контакте

Інші:

Відомий закарпатський композитор легко закохувався у талановитих юних дівчат
Автор музики до мультсеріалу «Про козаків» вчився у Тернопільській ЗОШ №4
Після Brexit: що буде з європейськими оркестрами
Как поступить в немецкую консерваторию
Где и как учат музыке в Германии
Леонардо да Вінчі – безликий геній Ренесансу
8 малоизвестных фактов о Лучано Паваротти
До ювілею журналу «Українська Музика»
У пошуках справного піаніно
15 квітня 1905 року народився великий український балетний танцівник Сергій Лифар
Найбільший в Україні орган ще «звикає» до Харкова
Від футуризму до електроніки
Хлібні колоски Іванові Козловському
«Я приїжджав до театру, прив’язував коня і йшов на сцену. Мої однополчани, які сиділи у перших рядах партеру, підтримували мене не плесканням у долоні, а стукотом прикладів гвинтівок об підлогу»
Феномен Анатолія Авдієвського
Балет живой и мертвый: как устроен театральный репертуар в Украине и в мире
Невмирущий вінок слави Миколи Лисенка
Про скарби Дмитра Гнатюка
Як зіграти добробут
Втрачений Ужгород: як тифліська скрипалька Віра Ромішовська відкрила в місті музичну школу
Реформа естетичної освіти: скандал замість музики
«Доброзичливці» радили Миколі Лисенку покинути «хохляччину»…
Павло Тичина – диригент
Батько національного культурного прогресу
Переворот в Опере: как дизайн-мышление преобразило театр из Сан-Франциско
Як та коли у Полтаві з'явився будинок Полтавської філармонії
Говоримо про реформу шкіл естетичного виховання з музикантом Ольгою Стельмашевською
10 лучших академических композиторов мира
Музика вічності...
13 березня - вперше виконаний скрипковий концерт мі-мінор Мендельсона-Бартольді
Як українка підкорила Королівський оперний театр Осло
Цензура заборонила оперу про блазня
Папа Франциск про священну музику і літургійний спів
Оскар Фельцман родился 18 февраля 1921 года в Одессе
Фауст в Израильской опере: продать душу дьяволу под музыку Шарля Гуно
6 березня 1853 року в театрі Ла Феніче у Венеції пройшла прем'єра опериДжузеппе Верді "Травіата"
Танцюристи балету розважаються
Уманчанка Марія Машир прославила українську пісню у США
Симфонія таланту Романа Сімовича
Оркестр у головній ролі
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
600.jpg