Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922) | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922)
Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922)
Проект «АРХІВажлива СПРАВА» («АВС»)
29 вересня 2014, понеділок

У рамках віртуального проекту «АРХІВажлива СПРАВА» («АВС») представляємо документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922) – автора численних хорових, вокально-інструментальних творів, духовної музики, музики до драматичних вистав тощо.

Особовий фонд Кирила Стеценка (ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 72), що містить автографи композитора та авторські коректури, листування, біографічні документи, фотографії тощо, має вкрай цікаву історію формування.

Перші відомості про створення фонду знаходимо у протоколі засідання експертно-оціночної комісії ЦДАМЛМ УРСР від 03.07.68 р., у якому зафіксоване повідомлення співробітника архіву-музею Л. К. Забарило: «Син композитора Стеценка К.Г. Вадим Кирилович Стеценко запропонував купити матеріали батька: рукописи нот (друкованих і недрукованих) – 106 аркушів; 19 давніх дуже цікавих фотографій, записку Стеценка, 3 листи Козицького, друковані ноти». Документи були оцінені у 450 крб. та передані до ЦДАМЛМ дітьми композитора – Вадимом та Анастасією. До 1973 р. родина К. Г. Стеценка подарувала архіву-музею декілька інших документів та видань, які доповнили зібрання.

У 1977 р. «Шкільний співанник» (1918 р.) разом з доповіддю «Українська пісня в народній школі» (1917 р.) були вилучені з основного фонду та передані на таємне зберігання; у 1990 р. ці визначні роботи композитора були повернені на загальне зберігання.

ЦДАМЛМ України пишається тим, що має у своєму зібранні документи видатного композитора-класика початку ХХ ст., та запрошує дослідників вітчизняного мистецтва ознайомитися з ними у читальному залі архіву-музею.

Кирил Григорович Стеценко
1. Кирило Стеценко в учительській формі, 1908/9.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 43, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
2. К. Г. Стеценко з дружиною та дітьми у Білій Церкві. 1908/9.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 48, арк. 2.


Кирил Григорович Стеценко
3. К. Г. Стеценко серед хористів чоловічої гімназії. Біла Церква, 1908 р.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 61, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
5. К. Стеценко. «Шевченкові». Кантата для мішаного хору у супроводі фортепіано на слова К. Малицької, написана до 100-річчя від дня народження Т. Шевченка.
Авторська коректура. 1914 р.ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 7, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
6. К. Стеценко. «Шкільний співанник». ІІ частина: Пісні на два голоса. – Київ: Видання автора, 1918. – (З дарчим написом донці Насті).
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 21, арк. 1, 1 зв.


Кирил Григорович Стеценко
9. К. Г. Стеценко. Статут «Українського Музичного Товариства [імені Миколи Леонтовича]». Чорн. автограф. [1921].
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 19, арк. 2.


Кирил Григорович Стеценко
10. Монограма К. Г. Стеценка роботи невстановленого автора. Пап., олів., туш. Б/д.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 72, арк. 1.


Автор: Оксана Олійник
Джерело: csam.archives.gov.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Чернівецький симфонічний оркестр: історія на чверть століття
Незвичайний метод знищення ракових клітин
"Папороть" Станковича: повернення легенди
В Сьомій симфонії Бетховен використав мотиви народних пісень
Фестиваль "Одеське бельканто": юні вокалісти представили свою творчість
Німецька традиція виготовлення органів та італійська піца як спадщина ЮНЕСКО
Видатний оперний співак і талановитий художник Федір Стравінський був тісно пов’язаний із Україною
Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр
Відлунали акорди Міжнародного пректу "Музика є вищим одкровенням"
У Музеї Максима Рильського презентували видання "Максим Рильський. Лібрето опери "Євгеній Онєгін". Український переклад"
Сергій Подолянчук: "Обдарована українська молодь не налаштована на перемогу"
Кароль Шимановський - погляд з туманного Альбіону
Одна з перших у світі жінок-диригенток ─ родом з Уманщини
Тетяна Сергеєва: "Музичне мистецтво необхідно вивчати і в загальноосвітній школі"
Зірка світової опери зійшла в Ірклієві
Нове дослідження з музичної історії Львова
Діамант буковинської музики
Названо найкращу музику для смерті
Київську оперу перейменовували сім разів
Головний академічний концертний зал Києва намагається стати ближчим до слухача
Сергій Борткевич: il memoria
Священик, композитор, патріот: як Остап Нижанківський боровся з нафтовими спекулянтами
Ігор Стравінський і Коко Шанель
Флейта чистого золота
Марко Р. Стех: Світові потрібний Борис Лятошинський
Сіднейську оперу будували 14 років
Молодість, енергія і віртуозність
Не закохатися після цього в Бартолі, Генделя, оперу , Зальцбург неможливо.
Пам'яті берегівчанки Євгенії Ніткулинець - відомої композиторки Закарпаття
Чар-голос українського Орфея
Марко Р. Стех: Світової слави композитор-модерніст Ігор Стравінський – українського роду
Композитор Віктор Теличко збагачує дитячу музику закарпатським інтонаційним колоритом
"Найталановитіший танцюрист покоління". Як українець підкорив Велику Британію
Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
Артем Ведель – українська традиція хорового співу
А на Вкраїні – там сонечко сяє
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
600.jpg