Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922) | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922)
Документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922)
Проект «АРХІВажлива СПРАВА» («АВС»)
29 вересня 2014, понеділок

У рамках віртуального проекту «АРХІВажлива СПРАВА» («АВС») представляємо документи видатного українського композитора, диригента, музично-громадського діяча Кирила Григоровича Стеценка (1882–1922) – автора численних хорових, вокально-інструментальних творів, духовної музики, музики до драматичних вистав тощо.

Особовий фонд Кирила Стеценка (ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 72), що містить автографи композитора та авторські коректури, листування, біографічні документи, фотографії тощо, має вкрай цікаву історію формування.

Перші відомості про створення фонду знаходимо у протоколі засідання експертно-оціночної комісії ЦДАМЛМ УРСР від 03.07.68 р., у якому зафіксоване повідомлення співробітника архіву-музею Л. К. Забарило: «Син композитора Стеценка К.Г. Вадим Кирилович Стеценко запропонував купити матеріали батька: рукописи нот (друкованих і недрукованих) – 106 аркушів; 19 давніх дуже цікавих фотографій, записку Стеценка, 3 листи Козицького, друковані ноти». Документи були оцінені у 450 крб. та передані до ЦДАМЛМ дітьми композитора – Вадимом та Анастасією. До 1973 р. родина К. Г. Стеценка подарувала архіву-музею декілька інших документів та видань, які доповнили зібрання.

У 1977 р. «Шкільний співанник» (1918 р.) разом з доповіддю «Українська пісня в народній школі» (1917 р.) були вилучені з основного фонду та передані на таємне зберігання; у 1990 р. ці визначні роботи композитора були повернені на загальне зберігання.

ЦДАМЛМ України пишається тим, що має у своєму зібранні документи видатного композитора-класика початку ХХ ст., та запрошує дослідників вітчизняного мистецтва ознайомитися з ними у читальному залі архіву-музею.

Кирил Григорович Стеценко
1. Кирило Стеценко в учительській формі, 1908/9.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 43, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
2. К. Г. Стеценко з дружиною та дітьми у Білій Церкві. 1908/9.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 48, арк. 2.


Кирил Григорович Стеценко
3. К. Г. Стеценко серед хористів чоловічої гімназії. Біла Церква, 1908 р.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 61, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
5. К. Стеценко. «Шевченкові». Кантата для мішаного хору у супроводі фортепіано на слова К. Малицької, написана до 100-річчя від дня народження Т. Шевченка.
Авторська коректура. 1914 р.ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 7, арк. 1.


Кирил Григорович Стеценко
6. К. Стеценко. «Шкільний співанник». ІІ частина: Пісні на два голоса. – Київ: Видання автора, 1918. – (З дарчим написом донці Насті).
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 21, арк. 1, 1 зв.


Кирил Григорович Стеценко
9. К. Г. Стеценко. Статут «Українського Музичного Товариства [імені Миколи Леонтовича]». Чорн. автограф. [1921].
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 19, арк. 2.


Кирил Григорович Стеценко
10. Монограма К. Г. Стеценка роботи невстановленого автора. Пап., олів., туш. Б/д.
ЦДАМЛМ України, ф. 175, оп. 1, од.зб. 72, арк. 1.


Автор: Оксана Олійник
Джерело: csam.archives.gov.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Сіднейську оперу будували 14 років
Молодість, енергія і віртуозність
Не закохатися після цього в Бартолі, Генделя, оперу , Зальцбург неможливо.
Пам'яті берегівчанки Євгенії Ніткулинець - відомої композиторки Закарпаття
Чар-голос українського Орфея
Марко Р. Стех: Світової слави композитор-модерніст Ігор Стравінський – українського роду
Композитор Віктор Теличко збагачує дитячу музику закарпатським інтонаційним колоритом
"Найталановитіший танцюрист покоління". Як українець підкорив Велику Британію
Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
Артем Ведель – українська традиція хорового співу
А на Вкраїні – там сонечко сяє
Лікарі радять хропунам регулярно... співати
Про стан здоров'я людини можна дізнатись за її голосом
Алла Шейко і голоси від Бога
Традиційні музичні інструменти. Ерху
Територія музики: Вінницькій філармонії - 80!
Свято Людкевича
Сучасна опера: соціальна утопія + психоаналіз
Як у Львові директора Органного залу обирали
До 150-річчя від дня народження Євгена Купчинського
"Стрес я залишаю в театрі". Прима нью-йоркського балету поділилася правилами здорового способу життя
Згадаємо Андрія Іщенка
Духові інструменти: загадки саксофона
Польські пісні Шопена – українською
Львів, Європа і – світ
17 серпня - 75 років Мусліму Магомаєву
"Котяча фуґа" та її історія
Скромного українського співака визнали одним із найкращих тенорів світу
Стравінський у ПАР: композитор, який кинув виклик апартеїду
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
Рахманіновські гостини
Ромський піаніст – Дьордь Цифра
Ваґнерівський фестиваль у Байройті: з червоним килимком і без скандалів
Україномовна опера: загибель відкладається?
Молода українська скрипалька діагностує інструменти Страдіварі, Аматі та Гварнері
Класична італійська опера. Ази та аналогії з сьогоденням
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
600.jpg