У Національній опереті змінили фінал вистави з класичним сюжетом | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
У Національній опереті змінили фінал вистави з класичним сюжетом
У Національній опереті змінили фінал вистави з класичним сюжетом
Душа Кармен жила окремо
6 квітня 2014, неділя
Поширити у Facebook

Хто вона: жінка трагічної долі, факел кохання чи холоднокровна інтриганка? Дискусія щодо постаті Кармен почалася серед журналістів ще під час прес-конференції, яку Національна оперета проводила з нагоди Міжнародного дня театру та давно очікуваної прем’єри, а продовжилася вже після вистави. Одна з колежанок навіть обізвала центральну постать новели Проспера Меріме (і виставу за цим твором) нелітературним словом, а друга — порівняла з відомою українською політесою.

Творці ж вистави поблажливіші: «Головна героїня — це не просто вродлива, горда, волелюбна та безкомпромісна жінка. Вона — це гімн коханню, коханню щирому, чесному, палкому, вимогливому, коханню колосального злету почуттів. Кармен — не лялька, не гарна іграшка, не вулична дівка. Для неї кохання — суть життя. Але ніхто не може зрозуміти і оцінити її вразливу душу, приховану за зовнішньою красою».

Знаходять митці слова виправдання і для, прямо скажемо, ницих (зрада присязі, відвертий кримінал) учинків головного героя: «Пристрасно закоханий у Кармен Хозе. Глибокі почуття змінили грубого, бездушного солдата, подарували йому душевні радощі, проте для Кармен його обійми невдовзі перетворилися на кайдани. Захоплений своїм почуттям, Хозе не хоче зрозуміти Кармен. Він кохає, найпевніше, не Кармен, а свої почуття до неї… Можливо, Кармен була б щасливою з молодим безстрашним тореро, однак фатум визначає долю головних героїв. Пристрасті розпалюються на арені кориди»… Кохання усе спише?!. Не знаю, не знаю. Приходьте, подивіться спектакль — нехай у вас складеться власна думка.

Кармен між матадором та солдатом. Врешті пристрасть спалила всіх. Фото прес-служби Національної опери України

Виконавиця головної ролі Анна Шарабуріна зізналася, що танцювати Кармен хотіла ще на початку своєї артистичної кар’єри. «Коли призначили на роль, — каже Анна, — то почала пригадувати свої найсильніші почуття і знайшла їх у своїх спогадах. Це допомогло у створенні образу. У Кармен є такі емоціональні фарби, що й уявити важко». Аби переконатися, що актрисі такі відомі ті почуття, які вона відображає на сцені, ми запитали, чи доводилося їй, як і героїні феєрії, занапащати чоловіків, убивати їх (принаймні, морально)? Відчутна пауза та глибокий погляд у себе… Далі — чесне «так».

І справді, на сцені Кармен у виконанні Шарабуріної мала досить переконливий вигляд. Так само, як і гра колег пані Анни, а також — робота всього колективу. Цікаво, що душа Кармен у баченні художньої ради театру, його художнього керівника Богдана Струтинського, живе окремо. І — співає. У спектаклі ми бачимо Душу Кармен у виконанні заслуженої артистки України Тамари Ходакової.

Струтинський у захопленні від матеріалу: «Меріме, написавши новелу «Кармен», створив фантастичну, експресивну історію самовідданого жертовного кохання, якій за своєю красою і силою не має рівних. Одне тільки слово «Кармен» — і перед нами розгортається незвичайна історія про життя гордої, незалежної жінки, яка сама вирішує, що і як їй робити, ніхто і ніщо не має над нею влади».

Утім, Струтинський і його друзі-однодумці все роблять із захопленням. Ось пану Богдану вторує головний балетмейстер Національної оперети Вадим Прокопенко: «Кожен митець у своєму житті мріє створити постановку, на яку надихає геніальна музика. А музика Ж. Бізе — це стихія, цунамі. Неможливо слухати її і залишатися байдужим.

Коли вибирали артистів на головні ролі, то визначальним критерієм, окрім високого рівня техніки виконання складної хореографії та професійної підготовки, була відповідність образів вистави характерам артистів театру, їхнім особистим рисам. Виконавці ролей — надзвичайно потужні артисти не лише з технічної точки зору, а й за характером: експресивні та ліричні натури одночасно».

Обговорення вистави як пересічними глядачами, так і професійними рецензентами (ото вже мені ці знавці!) у кулуарах театру було досить жвавим. Додало перцю те, що постановники змінили фінал вистави з таким класичним сюжетом. Утім, і прихильники традицій не розчарувалися. Музичною основою балету-феєрії «Кармен-сюїта» стали саме фрагменти опери Ж. Бізе та його ж оркестрові сюїти, створені на теми «Кармен», а не більш пізні аранжування. Проте щодо хореографічної та постановочної частин, то тут колектив оперети запропонував оригінальну сценічну редакцію у виконанні артистів балету та за участі солістів-вокалістів, хору і оркестру театру.


Концертна організація: Київський національний академічний театр оперети
Концертний зал: Глядачевий зал Київського національного академічного театру оперети
Джерело: ukurier.gov.ua



Інші:

Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
305.jpg