Мікрофон замість скальпеля | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мікрофон замість скальпеля
Мікрофон замість скальпеля
Вона мріяла стати лікарем, як тато, але шляхи долі вивели Ольгу Матушенко на оперну сцену
24 лютого 2017, п'ятниця
Поширити у Facebook

Ось уже десять років вона співає в Національній опері України, бере участь у концертних програмах. А починалося все, як завжди, коли йдеться про долю, з речей майже випадкових…



…Співати під гітару в дитинстві подобалося, мабуть, усім. І коли дивишся, як це роблять інші, здається, що простіше не буває. А от коли потрапляєш до музичної школи, виявляється, що треба оволодіти великою кількістю прийомів і знань: сольфеджіо, теорія й історія музики, загальне фортепіано... Особливо, якщо на додачу до гітари – ще й домра.

Взаємного терпіння вчителів, учениці і батьків вистачило на два роки. На цьому було покінчено з музичною школою, але не з музикою.

Якось у гості завітала друг сім’ї була Олена Біхунова, колишня солістка столичної Опери. Вона забажала розспіватися, і Ольга до неї приєдналася. У домі було фортепіано, а його поява теж має свою історію: маленька Ольга переконала батьків – лікаря і вчительку, – що в кожному пристойному домі має бути піаніно (це, мабуть, від бабусі, яка була диригентом ансамблю у військовому містечку)… Тож досвідчена співачка одразу почула, що її юна подруга явно має голос, і порадила піти на прослуховування до професійного педагога в консерваторію.

До Галини Опанасівни Туфтіної пішли всією сім’єю – хвилювалися за тендітне 16-річне дівчисько, яке «хиталося» в плані обрання професії від медицини до мистецтвознавства. Видатна співачка й педагог Галина Туфтіна два місяці присвятила тому, щоб підготувати Ольгу до вступу на підготовче відділення, а після зарахування на курс взяла її до себе в клас. Широкий діапазон і соковиті низькі ноти давали підстави вважати, що будуть вчити її як мецо-сопрано, але не менш наповнені й упевнені «верхи» все ж свідчили про те, що природа наділила Ольгу драматично забарвленим сопрано.

Із першого ж курсу студентка почала виступати у виставах Оперної студії: «Весілля Фігаро» Вольфганга Амадея Моцарта, де співала спочатку Барбаріно, а потім і Сюзанну, в опереті «Летюча миша» Йоганна Штрауса – партію Аделі. Брала участь у постановці «лабораторної» опери Модеста Мусоргського «Одруження».

Після закінчення консерваторії 2006 року Ольгу прийняли до стажерської групи Національної опери України, а за три роки вона вже й стала солісткою. На головній оперній сцені країни вона дебютувала партією Сінної дівчини в опері «Царева наречена» Миколи Римського-Корсакова. Доволі довго Ольга залишалася виконавицею так званих партій другого плану. У неї народилися діти – Тетянка і Борис. Голос її набув достатньої сили, став звучним і рівним, до того ж забарвився гарним соковитим тембром.

Нині до репертуару співачки партії входять кілька партій, серед яких Паж, Аніна, Тібо («Ріголетто», «Травіата», «Дон Карлос» Джузеппе Верді), Дівчина («Ярослав Мудрий» Георгія Майбороди), Джанетта («Любовний напій» Гаетано Доніцетті), Клотильда («Норма» Вінченцо Белліні), Повариха («Казка про царя Салтана» Миколи Римського-Корсакова), поступово додаються й інші.

Наявність драматичного темпераменту робить усі виконувані Ольгою партії рельєфними, однак енергійна манера виконання не відволікає уваги артистки від вокальної сторони справи.

Одна з найулюбленіших партій Ольги Матушенко – Наталка Полтавка: «Співуча, мелодична, а головне – збігається з моїм власним світовідчуттям: сильна, вірна, віддана жінка, яка вірить у своє щастя, чекає і заслужено отримує його», – такою бачить співачка свою героїню (17 лютого її можна буде почути на сцені Національної опери України).

Нещодавно в репертуарі театру з’явилася комічна опера «Джанні Скіккі» Джакомо Пуччіні, де Ольга виконує партію Нелли. Цей непростий твір, у якому велика кількість персонажів співає практично ансамблем, тож дуже важливо для кожного виконавця знайти міру акторства і виважити вокальні сили, аби і не загубитися в загальній масі, і не вибитися з неї. Ользі допомагає при цьому бездоганна виразність і музичний смак, чистота інтонацій, уміння володіти собою на сцені, щира прихильність до партій ігрових, драматично чи комічно забарвлених.

Із великим задоволенням Ольга Матушенко бере участь у концертних програмах, конкурсах. Власний день народження вона вирішила відзначити участю у волонтерському концерті у військовому госпіталі. Ініціатором і організатором цієї мистецької акції виступила солістка балету Національної опери, заслужена артистка України Тетяна Андрєєва. Ольга подарувала бійцям і персоналу шпиталю солоспіви «Ніч яка місячна» і «Київський вальс».

А в листопаді 2016 року в Національному будинку органної і камерної музики України за участю Ольги Матушенко і Марії Ліпінської (мецо-сопрано) відбувся концерт пам’яті народної артистки України Галини Туфтіної. У такий спосіб колишні учениці, а нині досвідчені співачки подякували своєму педагогові за все, що вона зробила для їхнього подальшого професійного творчого життя.

Ольга на концерті виконала складний і потужний драматичний сопрановий репертуар (серед іншого – арія Моргани й Альцини з опери «Альцина» Георга Фрідріха Генделя, Ферділіджі з моцартівської «Cosi fan tutte», романс Сантуцци із «Сільської честі» П’єтро Масканьї, арія Лізи, а також її дует із Поліною (Марія Ліпінська) з «Пікової дами» Петра Чайковського). Співачка продемонструвала такий потенціал, який свідчить про всі можливості для подальшої успішної сценічної кар’єри.


Автор: Лариса Тарасенко
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Джерело: Культура



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine