Інтерев'ю з скрипалем Олександром Божиком | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Інтерев'ю з скрипалем Олександром Божиком
Божик Олександр
Інтерев'ю з скрипалем Олександром Божиком
Львівський скрипаль Олександр Божик встановив рекорд України, загравши одночасно на чотирьох інструментах
10 грудня 2012, понеділок
Поширити у Facebook

Скрипаль Олександр Божик встановив на сцені Національного театру ім. М. Заньковецької у Львові рекорд України з гри на скрипці. Свою майстерність він виявив у тому, що вперше у світі зіграв на чотирьох скрипках одночасно. Представники Книги рекордів України зафіксували таке досягнення та рекомендуватимуть його до світової Книги рекордів Гіннеса.

- Олександре Анатолійовичу, що підштовхнуло вас до таких експериментів?

- Мені подобається дивувати людей. Коли два роки тому брав участь у шоу "Україна має талант!", придумав неординарний номер, щоб вразити суддів і глядачів, - заграв на двох скрипках одночасно. Це було дуже складно зробити. Але завдяки тривалим тренуванням усе вдалося. На двох скрипках не зупинився і пообіцяв, що на сольному концерті заграю на трьох інструментах одночасно. Обіцянку виконав, але вирішив, що варто продовжувати експерименти.

- Ви самі придумали, як втримати чотири інструменти у двох руках та грати на усіх них одночасно чи хтось допомагав?

- У фізичному плані це дуже складно. У мене зародилася така ідея, а втілити її з "технічного" боку допоміг батько. Він не музикант і, напевно, саме тому зумів подивитися на мою проблему відсторонено. Дві скрипки тримаю однією рукою, третю - другою, а четвертий інструмент - шиєю. Окрім того, граю двома смичками.

- Довго тренувались для встановлення рекорду?

- Я приділив грі на чотирьох скрипках два місяці наполегливих тренувань. Щодня протягом восьми годин удосконалював майстерність. Тому радий, що цей рекорд офіційно зареєструвала Українська книга рекордів. Це одна з вершин, до якої я дійшов. Давно вирішив, що такий успіх присвячу своїм батькам за розуміння і любов до мене.

- Не хвилювалися?

- Чесно, спочатку ні, але коли представник книги рекордів України почала говорити про умови, за яких мій рекорд зарахують (якщо протягом виконання композиції не впаде жодна скрипка), трохи занервував. До того ж, мало хто знає, але тримати два смички однією рукою - дуже боляче, і більш ніж хвилину так не можу грати. Таке враження, що ламаються пальці. Проте все-таки я опанував себе, оскільки багато тренувань, праці над цим номером далися взнаки, та й на сцені болю майже не відчував.

- Розкажіть про ваш стиль виконання, оскільки на концертах ви не обмежуєтеся скрипкою.

- Існує переконання, - якщо музикант грає на скрипці, то неодмінно класику. Намагаюся зламати такий стереотип. Мій стиль - не "чиста" класика, а класичний кросовер, тобто класика у рок-варіанті, музика до кінофільмів, фолькові та популярні мелодії. До такої манери виконання мене підштовхнув виступ у шоу відомого Ганса Ліберга в Голландії. Цей виконавець переробляв класичну музику в жарти. Він не насміхався з неї, а показав, наскільки ця музика цікава. Завдяки таким переробкам Ганс Ліберг дуже популярний у Європі, і на своїх концертах збирає повні зали глядачів. Тоді я зрозумів, що чогось подібного бракує в Україні. Відтак на суботньому концерті "Чотири стихії", що відбувся у Львові, взяли участь мій струнний оркестр "Бравіссімо", рок-гурт "Божик Бенд", співачка Оксана Муха, моя дружина - піаністка Юлія, які допомогли мені втілити задумане.

- Які плани на майбутнє? Чи зупинитесь на чотирьох скрипках?

- Сьогодні активно працюю над авторськими композиціями, оскільки вирішив не обмежуватися переробками, а творити власні. Планую записати альбом, до якого ввійдуть такі твори. Чимало з них я виконав уперше для львів'ян.

Що ж до нових рекордів, то обіцяти, що зіграю одразу на п'яти скрипках, не буду, тому що це справді нереально. Хоча, якщо хтось також повторить моє досягнення, то це стане чудовим стимулом збільшувати кількість інструментів і вчитися, на перший погляд, недосяжного.

- Що, крім скрипки, ще входить до кола ваших інтересів?

- Я граю на фортепіано, гітарі, пишу музику. З чотирьох років "хворію" футболом. Вболіваю за футбольний клуб "Барселона". Інколи граю й сам, зокрема виступав на Чемпіонаті світу за збірну України серед церковних команд.


Автор: Божена Кецмур
Виконавці: Олександр Божик
Джерело: Укрінформ



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101003_016.jpg