Після Brexit: що буде з європейськими оркестрами | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Після Brexit: що буде з європейськими оркестрами
Після Brexit: що буде з європейськими оркестрами
21 квітня, п'ятниця

Досі базований в Англії Бароковий оркестр Євросоюзу у зв'язку з Brexit переїжджає до бельгійського Антверпена. Перед іншими європейськими оркестрами теж постає питання: а як бути з Brexit?


Офіційно починаючи процедуру виходу Великобританії зі складу Європейського Союзу, прем'єр-міністерка країни Тереза Мей заявила, що Сполучене Королівство покине ЄС, але не Європу.

Однак, для оркестрів класичної музики постає питання: чи зможе Великобританія розлучитися з Євросоюзом і не зректися при цьому своїх зв'язків з європейським мистецтвом і музикою?

Оркестр ЄС залишає Великобританію

У європейських оркестрах - як у Великобританії, так і на континенті - розмірковують, чи не призведе Brexit до зміни їхніх зв'язків з Великобританією.

Для відомого Барокового оркестру Європейського Союзу (EUBO), який складається з провідних молодих музикантів з країн ЄС, відповідь на це питання є ствердною. Починаючи зі свого заснування у 1985 році, цей оркестр базувався у англійському Оксфордширі. Проте 19 травня EUBO дасть у Лондоні свій останній концерт у статусі організації, яка зареєстрована у Великобританії. Після цього оркестр переїде до бельгійського Антверпена.

"Для нас, як для організації Європейського Союзу, це було скоріше питання часу", - пояснив DW керівник EUBO Пол Джеймс рішення залишити Великобританію, яке було ухвалене ще у лютому. За його словами, оркестр є "офіційним культурним послом ЄС" та отримує частину фінансування від Брюсселя в рамках програми "Креативна Європа". "Продовжувати організації Європейського Союзу перебувати за межами ЄС не має жодного сенсу", - наголошує Джеймс.

В рамках програми "Креативна Європа" Євросоюз підтримує культурні проекти, зокрема, музичні, у своїх країнах-членах. Країни, які не входять до складу ЄС, можуть бути учасниками цієї програми, сплативши до її бюджету певну суму, яка вираховується залежно від ВВП цієї країни. Тож британські музичні організації також зможуть отримувати фінансування в рамках програми і після Brexit, проте для цього Лондону слід буде повністю сплатити "членський внесок".

На думку Пола Джеймса, культурні питання не відіграватимуть для Терези Мей істотного значення під час переговорів щодо Brexit. І навіть, якби це було не так, керівник EUBO вважає, що тісний зв'язок з Євросоюзом оркестру суперечив би його розміщенню на британській території, поза межами ЄС.

Камерний оркестр Європи, а не Євросоюзу

Ситуація з європейським Камерним оркестром Європи (COE), базованим у Лондоні, є іншою. "Ми є Камерним оркестром Європи, а не Європейського Союзу", - зазначає його керівник Пітер Рідман, пояснюючи, що оркестр фінансується не Брюсселем, а отримує кошти від приватних осіб, корпорацій, а також від різних трастів та фондів.

У той час, коли керівник EUBO Пол Джеймс вказує на труднощі з фінансуванням у зв'язку з економічною невизначеністю через Brexit, Пітер Рідман не бачить таких проблем для COE після виходу Великобританії з ЄС. Але якщо в майбутньому умови для роботи у Великобританії стануть складними, то, за словами, Рідмана, COE "дуже обережно" розгляне питання свого перебазування на континент.

Проблеми з візами, митницею і платежами

Остаточний вихід Великобританії з ЄС може створити безліч перешкод для функціонування європейських музичних ансамблів, зокрема, найголовнішими з них є візові питання, митні документи на музичні інструменти та сплата соціального страхування. Оскільки оркестри зазвичай планують свої турне на роки вперед, невизначеність навколо Brexit теоретично може призвести до того, що базовані у Євросоюзі оркестри та гурти утримаються від того, щоб планувати свої виступи у Великобританії.

Камерний оркестр імені Малера (MCO), базований у Берліні, "мандрівний колектив" музикантів з усієї Європи, в тому числі з Великобританії, періодично робить світові турне. Він не має намірів оминати британський музичний ринок. Після своїх концертів у Лондоні у 2015 та 2016 роках, оркестр планує знову виступити у Великобританії у наступні п'ять або шість років, зокрема і після того, як країна припинить бути частиною ЄС.

"Поки що Brexit ніяк не зашкодив нашим відносинам зі Сполучним Королівством", - заявив у коментарі DW директор MCO Міхаель Адік (Michael Adick). За його словами, оркестр вирішуватиме виклики, пов'язані з Brexit, у міру їхнього виникнення. "Щодо Великобританії точно будуть набагато серйозніші адміністративні перепони, на зразок тих, з якими ми зіштовхуємося зараз в інших країнах, які не входять до ЄС", - зазначає він, додаючи, що, оскільки оркестр працює по всьому світу, він не збирається повністю залишати британський ринок.

Хор в унісон

Якщо Brexit і може зіграти свою позитивну роль для музичних професіоналів, то вона має полягати у тому, щоб зміцнити їхню віру у здатність музики об'єднувати людей по обидва боки кордону. "Якщо ми використаємо мову музики не лише для комунікації, але й для зцілення, то, я гадаю, тоді б ми зробили, хоча й невелику, але гарну річ для майбутніх поколінь", - сказав DW керівник Європейської музичної ради (EMC) Ієн Сміт.

На думку Міхаеля Адіка, Brexit "є сигналом того, що ми повинні ще більше боротись за те, що вважаємо нашими цінностями: свобода, демократія, відкритість". "Зараз ще важливіше чітко сказати, які цінності ми відстоюємо", - наголосив він.

Попри те, що Бароковий оркестр Європейського Союзу залишає Великобританію, його керівник Пол Джеймс досі переконаний: "Музика є універсальною мовою. І це правда".


Автор: Крістіна Бурак, Максим Сидоржевський
Джерело: DW



Додати: Share on Facebook В Контакте

Інші:

Відомий закарпатський композитор легко закохувався у талановитих юних дівчат
Автор музики до мультсеріалу «Про козаків» вчився у Тернопільській ЗОШ №4
Після Brexit: що буде з європейськими оркестрами
Как поступить в немецкую консерваторию
Где и как учат музыке в Германии
Леонардо да Вінчі – безликий геній Ренесансу
8 малоизвестных фактов о Лучано Паваротти
До ювілею журналу «Українська Музика»
У пошуках справного піаніно
15 квітня 1905 року народився великий український балетний танцівник Сергій Лифар
Найбільший в Україні орган ще «звикає» до Харкова
Від футуризму до електроніки
Хлібні колоски Іванові Козловському
«Я приїжджав до театру, прив’язував коня і йшов на сцену. Мої однополчани, які сиділи у перших рядах партеру, підтримували мене не плесканням у долоні, а стукотом прикладів гвинтівок об підлогу»
Феномен Анатолія Авдієвського
Балет живой и мертвый: как устроен театральный репертуар в Украине и в мире
Невмирущий вінок слави Миколи Лисенка
Про скарби Дмитра Гнатюка
Як зіграти добробут
Втрачений Ужгород: як тифліська скрипалька Віра Ромішовська відкрила в місті музичну школу
Реформа естетичної освіти: скандал замість музики
«Доброзичливці» радили Миколі Лисенку покинути «хохляччину»…
Павло Тичина – диригент
Батько національного культурного прогресу
Переворот в Опере: как дизайн-мышление преобразило театр из Сан-Франциско
Як та коли у Полтаві з'явився будинок Полтавської філармонії
Говоримо про реформу шкіл естетичного виховання з музикантом Ольгою Стельмашевською
10 лучших академических композиторов мира
Музика вічності...
13 березня - вперше виконаний скрипковий концерт мі-мінор Мендельсона-Бартольді
Як українка підкорила Королівський оперний театр Осло
Цензура заборонила оперу про блазня
Папа Франциск про священну музику і літургійний спів
Оскар Фельцман родился 18 февраля 1921 года в Одессе
Фауст в Израильской опере: продать душу дьяволу под музыку Шарля Гуно
6 березня 1853 року в театрі Ла Феніче у Венеції пройшла прем'єра опериДжузеппе Верді "Травіата"
Танцюристи балету розважаються
Уманчанка Марія Машир прославила українську пісню у США
Симфонія таланту Романа Сімовича
Оркестр у головній ролі
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове