«Ми — поза політикою», — як у Рівному об’єднували Схід і Захід | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Ми — поза політикою», — як у Рівному об’єднували Схід і Захід
Академічний камерний оркестр Рівненської обласної філармонії
Маріупольський муніципальний камерний оркестр 
«Ми — поза політикою», — як у Рівному об’єднували Схід і Захід
Саме під таким гаслом у Рівному відіграли спільний концерт рівненський та маріупольський оркестри
2 липня 2017, неділя
Поширити у Facebook

Таким чином, на думку музикантів, прославляється ідея про те, що не все в країні вирішує політика, а культурне життя, незалежно від регіонів, є єдиним цілим в Україні.




Як розповів кореспонденту QHA директор Рівненської обласної філармонії Микола Орешко, ідея про спільний виступ виникла, коли маріупольці приїхали у Рівне за отриманням досвіду щодо створення своєї обласної філармонії. Зараз у Маріуполі облаштовують для цього окреме приміщення. Тому приїхали до Рівного, щоб подивитися на Зал камерної та органної музики та почути думку колег.

— У квітні до нас приїздив начальник департаменту культури міста Маріуполь та директор камерного оркестру «Ренесанс» Діана Трима. Вони обрали саме Рівненську філармонію, щоб набратися у нас досвіду. Я зголосився, і вони приїхали, — каже Микола Орешко.

Це поклало початок співпраці, результатом якої і стало святкування Дня Конституції у Рівному. Спершу оркестр «Ренесанс» виступив у Рівненському драмтеатрі, а 29 червня — на закритті сезону, в обласній філармонії.

За словами Миколи Орешка, репертуар переважно складався з української музики. Програма складалася керівником Рівненської філармонії при узгодженні з головним диригентом оркестру «Ренесанс».



Після виступів сторони обмінялися договорами про співпрацю. У перспективі планують надалі проводити спільні концерти — вже у Маріуполі.

— У вересні вони святкуватимуть День міста, і наш оркестр у симфонічному складі поїде до них у гості, — ділиться Микола Орешко.

Головною метою спільної роботи є зближення мешканців Сходу та Заходу — щоб мешканці прифронтової зони бачили, як у Західній Україні їх люблять та підтримують.

— Бо немає Сходу без Заходу і Заходу без Сходу. До речі, на диво там гарно розмовляють українською мовою. Самі маріупольці були вражені нашим містом та нашою гостинністю. Вони приїдуть у Маріуполь та розкажуть там про зовсім іншу Західну Україну — оце була головна мета. Щоб не роз’єднувати, а об’єднувати Україну, — констатує Микола Орешко.

У свою чергу головний диригент оркестру «Ренесанс» Василь Крячок називає концерт у Рівному великою подією для обох міст. Також розповідає, що подібні заходи не є першими та будуть продовжуватися надалі.

— Рівняни до нас обов’язково приїдуть. До речі, на 1 жовтня у нас відкриваються концертні сезони, але поїздку рівнян будемо планувати вже зараз. Можна зробити спільний концерт на відкритому майданчику, у приміщенні театру або у приміщенні філармонії. Тобто у нас є де прийняти гостей. Це півмільйонне місто. Я вважаю, що подібні заходи мають дуже велике значення для культурного життя України. Ми — поза політикою. Це мистецтво, яким насолоджуються усі. Вчора у Рівному органний зал був переповнений. і навіть відстань не заважає нам проводити спільну роботу, — розповів Василь Крячок.

За його словами, Маріупольський державний камерний оркестр «Ренесанс» продовжуватиме подібні проекти з іншими містами.


Колективи: Академічний камерний оркестр Рівненської обласної філармонії, Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс"
Концертна організація: Рівненська обласна філармонія
Джерело: QHA



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine