Уейн Ескоффері: «Не ганяюся за тим, що є популярним, я дуже зайнятий реалізацією своєї мрії» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Уейн Ескоффері: «Не ганяюся за тим, що є популярним, я дуже зайнятий реалізацією своєї мрії»
Уейн Ескоффері: «Не ганяюся за тим, що є популярним, я дуже зайнятий реалізацією своєї мрії»
Американська джазова зірка – про те, як навчитися розуміти джаз, і про свою улюблену класику
26 червня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Іменитий американський тенор-саксофоніст любить українську публіку: нещодавно в межах джазових вечорів у концерт-холі Carribean Club відбувся його третій виступ в Україні. Віртуоз і володар премії Греммі Уейн Ескоффері представив публіці свій джаз-бенд.

Уейн Ескоффері.Фото: Артем Тищенко/caribbean club

Після концерту він розповів Forbes про те, як потрібно правильно слухати джаз, як зібрати добрий бенд і чому варто хоч раз побувати на живому джазовому концерті.

– Чому ви обрали саме тенор-саксофон?

– Насправді я хотів грати на трубі, але трохи сумнівався. Тоді моя мама сказала, що труба – не межа моїх можливостей, і розповіла про мого діда – саксофоніста-любителя. І я вирішив, що варто спробувати саме саксофон. Решта – це вже історія.

– Чи пам’ятаєте першу зіграну джазову мелодію? Який класичний стандарт – ваш улюблений зараз?

– Я почав знайомство з джазом через сучасних музикантів. Я не пишаюся цим, але першою джазовою піснею, яку я вивчив, була Songbird Kenny G. Після цього були Mr Magic і Stolen Moments Грувера Вашингтона. Зрештою, я доріс до справжнього джазу, і почав грати Bolivar Blues Телоніуса Монка і So What Майлза Девіса. Мені подобається досліджувати всі пісні з «Американського пісенника».

Останнім часом люблю виконувати аранжування таких класичних композицій, як Sweet and Lovely Гаса Арнхайма, Blue and Sentimental Каунта Бейсі і Snibor Біллі Стейхорна.

– Що більше подобається публіці – цікаві аранжування класичних стандартів або авторські композиції?

– Я гадаю, публіка реагує на чесність і щирі емоції. Не має великого значення, звучить авторська композиції або класика – доти, поки ти граєш добре й щиро.

– А що вигідніше з комерційного погляду?

– Популярні композиції постійно змінюються, і якщо ви справжній артист, то не будете витрачати свій час, хвилюючись про те, що популярне, а що – ні. Я вважаю, що найвигідніша річ – робити таку музику, яка звучатиме схоже з будь-якою піснею або стилем, популярним зараз. Але я не ганяюся за тим, що є популярним, я дуже зайнятий реалізацією власної мрії.

– З яких музикантів і композицій порадили б почати знайомство з джазом?

– Я б порекомендував Kind of Blue Майлза Девіса, тому що це просто найкраща джазова композиція всіх часів. Це чудове поєднання свінгу і груву, одночасно свободи й організації в імпровізаціях. У ній є душа одного з найвіртуозніших і найвпливовіших музикантів усіх часів.

– Як правильно слухати джаз?

– Не існує правильного способу, як слухати джаз, але дуже важливо хоча б раз почути його наживо. Багато людей, які не розуміють чи не люблять джаз, ніколи не були на живому виступі. У джазі людям подобаються різні речі, кожен знаходить щось своє, і це цілком нормально, немає правильного чи неправильного. Але, без сумнівів, ніщо не зрівняється з живим джазовим виступом.

– Чи є якісь правила сприйняття цієї музичної мови?

– Джаз – це безперечно мова, і, як і у всіх мовах, у ньому є чимало складних правил. Мова складається із фраз різних культур і періодів часу. Вона пішла від африканських релігійних наспівів, робочих пісень та викриків на полях і розвивалася з часом, ґрунтуючись на досвіді афроамериканського співтовариства. Деякі з основних відмінних елементів джазу – блюз, імпровізація, свінг і бібоп гармоні – з'явилися в 1940-х. Джазова мова і далі розвивається, запозичуючи щось у всіх культур, які змішалися у Сполучених Штатах.

– Чи важко зібрати хороший джаз-бенд?

– Зібрати хороший бенд – ще та проблема: здебільшого не існує музикантів, ідеальних з усіх поглядів. Потрібне вміння, щоб вибрати музикантів, котрі добре підходять для музики, яку ти хочеш створити. Ще одне завдання полягає в тому, що хороші музиканти зайняті і не завжди доступні. Крім того, подорожуючи різними частинами світу, важко знайти хороших музикантів. Об'єднання музикантів по всьому світу – те, над чим я наразі працюю. Насправді сьогодні я розробляю технологію, яка зробить зв'язок із музикантами по всьому світу значно простішим. Я вже почав роботу і сподіваюся залучити міжнародних інвесторів, щоб допомогти пришвидшити розробки.

– Як ви шукали своїх музикантів? На що звертали увагу, добираючи їх?

– Музиканти з мого джаз-бенду грали зі мною протягом багатьох років: спочатку – у складі The Tom Harrell Quintet, The Mingus Band, а потім – і в моєму власному. Ми друзі і добре знаємо одне одного і як музиканти, і як люди. Головним критерієм є взаємна довіра, повага, смиренність і готовність слухати та бути гнучким. Крім того, вони мають любити джаз і знати його історію, але також бути готовими розширювати межі.

– Джаз – із погляду музичної індустрії – це бізнес чи хобі?

– Джаз – моя любов, моє хобі, мій бізнес і ще багато іншого. У наші дні музикант не може бути просто музикантом, він має бути менеджером, агентом з бронювання, піарником, продюсером і ще сотнею людей. Джерела прибутку можуть бути різними. Моє головне джерело прибутку – живі виступи і викладання, але я завжди шукаю й інші способи, щоб зробити те, чим я займаюся, прибутковішим.

– Яку музику грали б, якби не грали джаз?

– Фанк чи соул.

У рок- і поп-музиці альбоми майже втратили свою функцію бути цілісним твором – люди купують і слухають музику не альбомами, а треками. Як ідуть справи в джазі?

– У джазі теж можна спостерігати щось схоже, але, гадаю, шанувальники джазу все ще насолоджуються повними альбомами. Джазовий альбом – як роман: він затягує слухачів, запрошує їх у подорож, щоб розповісти завершену історію. Один трихвилинний трек не може розповісти всю історію.


Джерело: Forbes Україна



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine