Браво, Маестро! Біс! | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Браво, Маестро! Біс!
Браво, Маестро! Біс!
Вічним пам’ятником національної музично-мовної «писемності» була і буде українська пісня
13 жовтня 2016, четвер
Поширити у Facebook

Саме вона, українська пісня, зберігала нашу мову, попри всі царські і вельможно-чиновницькі заборони українського слова. І народні пісні, і ті, що звучали на професійних сценах, зокрема оперних — арії, монологи, аріозо...

Нині мало хто відає, що, скажімо, в часи, коли юний Анатолій Дуда вийшов на сцену Одеського оперного театру (а це був 1976 рік), за кулісами точилися дискусії, якою мовою мають звучати російські та зарубіжні оперні твори...

З дарованим Всевишнім тембром (ліричний тенор) Анатолій Дуда став помітним явищем в українському і світовому оперному мистецтві. Всотана, як то кажуть, з молоком матері, українська мова (уродженець Нового Бугу, що на Миколаївщині) природно зазвучала у його виконанні в партіях Андрія з опери С. Гулака-Артемовського «Запорожець за Дунаєм» та Петра з «Наталки Полтавки» М. Лисенка. Завдяки прекрасним вокальним та артистичним даним кожен образ, втілений на сцені Анатолієм Дудою, був глибоко емоційним, яскравим, незабутнім. А це, крім уже названих, Ликов із «Царевої нареченої» та Моцарт із «Моцарта і Сальєрі» (М. Римський-Корсаков), Ленський з «Євгенія Онєгіна» та граф Водемон з «Іоланти» (П. Чайковський), Володимир з «Князя Ігоря» (О. Бородін), Альфред з «Травіати» (Д. Верді), Альмавіва з «Севільського цирульника» (Д. Россіні) та багато інших.

Окрема тема — романси у виконанні Анатолія Івановича, як-от на слова Михайла Лермонтова «Выхожу один я на дорогу» або на слова Володимира Сосюри «Це було, як співав соловей над рікою» тощо. Ці романси засвідчили, що одеська пісенна школа, школа українського Півдня, не поступається італійської вокальній школі. Славу української південної школи оперного мистецтва майбутній народний артист України Анатолій Дуда (цього звання він удостоєний у 1999 році) примножував у спілці з неперевершеними Галиною Поливановою, Миколою Огреничем, Анатолієм Бойком, Раїсою Сергієнко, Людмилою Ширіною та цілою плеядою співаків, знаних і шанованих не тільки в Україні, а й далеко за межами нашої держави.

Солістові Анатолію Дуді рукоплескали та викликали на біс шанувальники класичної і народної музики в багатьох країнах Європи й на Американському континенті.

На кафедрі сольного співу Одеської національної музичної академії ім. А.В. Нежданової, що є його альма-матір’ю, професор Анатолій Дуда підготував десятки вокалістів, більшість з яких здобували високі місця і ставали переможцями престижних міжнародних конкурсів.

І хоч за плечима уже прожитих сім десятиліть, ми впевнені, що у нашого ювіляра (якраз учора відсвяткував 70-й день народження) ще багато творчих звершень на радість нам, шанувальникам музики і його таланту.

Отож, з роси і води вам, вельмишановний Анатолію Івановичу, та довгих щасливих літ у парі з коханою дружиною і вірним концертмейстером Вірою Бєляєвою!


Автор: Станіслав Стриженюк
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Джерело: Чорноморські новини





Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine