Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
5 жовтня, неділя
Поширити у Facebook

Перші покази поновленої рок-опери «Ромео та Джульєтта», прем’єра якої відбулася 7 травня 2002 року, показали в Музкомедії.

Постановка вже втретє повертається на сцену в новому виконавському складі, а тепер і в українському перекладі Олександра Хінта. Автор, відомий одеський композитор Євген Лапейко, вже давно не з нами, в основі лібрето, ясна річ, безсмертна трагедія Вільяма Шекспіра, а поновив виставу його режисер-постановник та балетмейстер Георгій Ковтун.

На сцену в першому складі вийшов артист Одеського обласного академічного драмтеатру Кирило Швець та Марія Євстаф’єва, яка засвоює ази акторської майстерності в студії Дмитра Олешка «Ілюзіон». Молоді люди продемонстрували бездоганний вокал, а Маша – ще й прекрасні перса (сцена вінчання супроводжується суворим жестом лицаря-монаха падре Лоренцо, який зриває з закоханих сорочки, виходить чуттєво й мило). Кирилу часом навіть доводиться співати догори дриґом, висячи на канаті (перуку, звісно, на молодому акторі закріпили на совість, треба віддати належне, тільки вона надто закриває обличчя і робить Ромео схожим на Чингачгука).

Самого падре Лоренцо, потужного служителя церкви, який уміло орудує мечем, грає заслужений артист України Олександр Щесняк. У новій версії роль Меркуціо, зухвалого та уїдливого друга головного героя, отримав лауреат Гран-прі міжнародних конкурсів вокалістів Ярослав Селедцов, який відійшов від амплуа солоденького красунчика, ідеального героя-коханця. Артиста навіть важко упізнати, і справа не в перуці та складному гримі, тут стовідсоткове потрапляння в образ.

Власне, на цьому позитивні герої закінчуються. Годувальниця (Ірина Гусак) нібито любить Джульєтту, проте заледве розуміє її, даючи пораду змиритися з волею батьків та укласти шлюб із нелюбом Парісом (Микита Пащенко). Братчику ж Тібальту (Іван Ковалев), цьому брутальному чудовиську, взагалі байдуже до щастя сестри, йому б чергову бійку затіяти (результати не дивують).

Вистава наочно показує трагедію особистості, яка протистоїть натовпу, зграї, у сцені балу в домі Капулетті всі танцюють, одягнені у звіриному стилі, з хутряними шапками у вигляді голів диких звірів (як личить хазяйці, що її грає народна артистка України Ольга Оганезова, бути тигрицею!). Одеситам до такого не звикати, у нас один художник так ходить вулицями у будь-яку пору року, але тут ціла зграя хижаків, за чиїми законами не хочеться жити парочці курчаток без ікл та кігтів. Навколо звірі, а ці двоє завдяки своєму коханню стають людьми, особистостями. Родова ворожнеча, про причини якої вже ніхто не пам’ятає, забороняє цей шлюб, але ж Лоренцо так сподівався її погасити, повінчавши юну пару.

У другому складі Джульєттою стала Владислава Григоренко, Ромео зіграв Володимир Токарчук, і незалежно від розподілу ролей, на сцені задіяні музиканти в костюмах, учасники та коментатори подій: лідер-гітарист Євген Сухенко та скрипалька Катерина Скарбовійчук.

Шекспір, звісно, зробив міцну канву, але наші театрали вишивають на ній свої візерунки. Ренесансом тут і не пахне, постановник відправляє нас скоріше до раннього Середньовіччя, бешкетують питомі кельти, італійський колорит не спостерігається. Сувора історія, підтримана рішеннями художниці з костюмів Ніни Гуцу (ніхто б не здивувався, побачивши сьогодні рок-зірок із таким металізованим гульфіком, як у Ромео) та мобільною сценографією заслуженого художника України Станіслава Зайцева (два будинки-фортеці на поворотному колі подібні до танків).

Усі виконавці якнайкраще вписалися в суворий, «вікінгівський» стиль постановки Ковтуна, проте є нюанс. У виставі залучений дитячий хор «Забава» мистецької школи №3. Діти дуже милі та артистичні, але вийшло певне передозування янголятками, які помахують крильцями, грають м’ячиком у вигляді земної кулі (середньовічні, та й ренесансні персонажі не цілком зрозуміли б, що мається на увазі). А ці біленькі перуки, що перетворюють малюків на якихось вівчаток…

Немов химерний кухар насипав зефірок до рагу по-мисливськи. Це вже не від Шекспіра, від лукавого.

А це ж більш ніж сувора історія ворожнечі, що нищить юні життя. Поглянувши на себе з боку, глядачі, можливо, впізнають свої пориви в огидному воланні дикого натовпу, що поділився на два табори: «Бий Монтеккі!», «Бий Капулетті!». Кожний персонаж протанцьовує те, що не сказане у словах, уважно дивимося на сцену та розуміємо все про всіх. І трошки про себе.


СМЕРТЬ РОСІЙСЬКИМ ОКУПАНТАМ!












Автор: Ірен Адлер
Фото: Олег Владимирський
Джерело: dumskaya.net





Інші:

Зіркова «Тоска»
Драконячі пісні» — балет-притча
Музика при свічках
Осінній вечір в Одеській філармонії
Завершальні акорди XVII фестивалю класичної музики «Буковинський листопад» - прозвучали 8-го листопада!
Браво, «Kyiv Piano Duo» !
Оперні контрасти Пуччіні
Три хорові концерти Народної академічної хорової капели імені Павла Чубинського, об’єднані назвою «Діалог культур: Україна — Балтія — Скандинавія — Велика Британія»
Концерт «Найкращі мюзикли»
Героїня проєкту «Спроможні» Богдана Півненко виступила у Раді Європи на відкритті Світового форуму демократії
У Львівському органному залі відбувся особливий концерт
Національний академічний духовий оркестр України презентував світову прем’єру твору SOUNDS, VOICES, AND DREAMS FROM UKRAINE у Національній філармонії України
«МИ Є, ДОПОКИ СВІТОМ ПРАВИТЬ МУЗИКА!»
Захоплива класика – «Весілля Фігаро»
Прибуток з перших днів прокату фільму «Океан Ельзи: Спостереження Шторму» передадуть на реабілітацію пацієнтів центру UNBROKEN
Музично-феєричний коктейль
Українська версія «Шлюбного векселя» у «Схід Опері»
Музика сучасності. Крок назустріч
МУЗИКА РАДОСТІ Й СОНЯЧНОГО СВІТЛА
Знакові події
У Києві презентували проєкт із цифровізації та популяризації творчості композитора Віталія Кирейка
Національна музична академія України імені П. І. Чайковського відзначила 162-гу річницю від дня заснування
Містична історія
«Дюймованька» - віра у диво
Мрії про кохання й пошуки ідеалу
Концерт з французьким шармом
Херсонські діти зіграли у прем’єрі театру
«Вечір аргентинського танго»
Оперна усмішка
У Харкові, вперше від початку повномасштабної війни, публіка побачила балет «Собор Паризької Богоматері»
П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
404.jpg