Музика: "диван", на якому є місце для усіх | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Музика:
Музика: "диван", на якому є місце для усіх
25 серпня 2016, четвер
Поширити у Facebook

Унікальний і неповторний музичний колектив очолює легендарний аргентино-ізраїльський диригент Даніель Баренбойм.

Оркестр “Західно-східний диван”

Оркестр “Західно-східний диван” зачарував відвідувачів фестивалю у Зальцбурзі.

Саме маестро Баренбойм і покійний палестинський науковець Едвард Саїд створили оркестр, в якому об‘єдналися ізраїльтяни і араби, щоби за допомогою музики долати ворожнечу і розвивати діалог.

Даніель Баренбойм, диригент і співзасновник оркестру “Західно-східний диван”:

“За роки існування колективу я дістав неабияке визнання публіки, але разом з визнанням є і велика відповідальність. Для мене це було свідоме рішення – взяти на себе особисту відповідальність за цей оркестр.

Мене дуже тішить, коли люди кажуть, що це оркестр миру. Але сам окестр не може принести мир. Натомість оркестр може стати символом абсолютної рівності між музикантами.

Ніхто в оркестрі не запитує, який паспорт має той чи інший музикант.”

Перрі Таль, скрипалька:

“Маестро Баренбойм завжди каже, що під час виконання у музикантів мають бути однакові думки, і вони мають відчувати однакові емоції. Починаєш усвідомлювати, що найважливіше – це зв‘язок на людському рівні. І лише іноді згадуєш, що наші країни – в стані конфлікту.”

Тайме Хлейфі, скрипалька:

“Щось магічне і водночас містичне відбувається на сцені, коли ми разом виконуємо музику.”

Палестинка Тайме з З міста Рамалла і Перрі з Тель-Авіва вже понад 6 років виступають на одній сцені.

А у програмі цьогорічних літніх гастролей – епічні оркестрові композиції Ріхарда Ваґнера, як от увертюра до опери “Таннґейзер”.

Тайме Хлейфі, скрипалька:

“Існує якась особлива милозвучність у виконанні цього оркестру, якої не існує у багатьох інших музичних творах. Це як якась теплова хвиля. Від виконання отримуєш навіть фізичну насолоду.”

Суперечливий німецький композитор залишається табу в Ізраїлі через свої антисемітські погляди, але маестро Баренбойм завжди захоплювався музикою Ваґнера.

Даніель Баренбойм, диригент і співзасновник оркестру “Західно-східний диван”:

“Ми як оркестр вперше виконували музику Ваґнера 2005 року, і це було власне проханням ізраїльських виконавців на духових інструментах, бо у Ваґнера багато важливих творів саме для духових інструментів. Ми зібралися усі разом, щоби обговорити цю ідею, і її підтримали абсолютно всі без винятку члени оркестру.”

Перрі Таль, скрипалька:
“Виконувати Ваґнера за диригування маестро Баренбойма – це мабуть вершина можливого у музиці. Він допомагає відтворити і передати кожен нюанс і зміст цієї музики.”

Даніель Баренбойм, диригент і співзасновник оркестру “Західно-східний диван”:

“Гадаю, цей оркестр вже став справді легендарним. Лише вдумайтесь: у нас грають музиканти з Лівану, Сирії, Йорданії, Єгипту, Палестини, Ізраїлю, Ірану, і водночас ми не можемо виступати в жодній з цих країн. Насправді це дуже сумно. Напевно рано чи пізно це стане можливим, проте не знаю, чи це буде ще за мого життя. Принаймні я на це дуже сподіваюсь.”


Джерело: Euronews



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine