«Червона калина» зазвучала як ліричний гімн | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Червона калина» зазвучала як ліричний гімн
«Червона калина» зазвучала як ліричний гімн
11 липня, вівторок

Торік до 160-річчя від дня народження Івана Франка відомий співак Фемій Мустафаєв у супроводі академічного оркестру народної та популярної музики Українського радіо (диригент Михайло Пікульський) дав повнометражний концерт романсів і пісень українських композиторів на вірші поета.

Великий зал Дому звукозапису був заповнений вщерть. Це був публічний показ перед тим, як мав розпочатися запис цих творів на компакт-диск. І ось компакт-диск «Іван Франко. Вже пора. Народний артист України Фемій Мустафаєв» у мене в руках.

Відкривається він виконанням солістом «Вічного революціонера». Фемій Мустафаєв прагне донести до слухача зміст гімну І. Франка рівним і чітким звуком голосу, бо важливо створити величний і незборимий образ Революціонера Духу.

На чільному місці романси М. Лисенка, більшу частину яких на слова І. Франка композитор написав наприкінці ХІХ сторіччя: «Безмежнеє поле», «Місяцю-князю», «О це тая стежечка».

По одному твору представлені такі композитори, як Яків Степовий, Федір Надененко, Анатолій Кос-Анатольський, Роман Сімович і Віктор Камінський.

У ключі українських пісень-романсів ХІХ — першої половини ХХ сторіччя витримані три пісні Володимира Ілемського. Тут відчутна вальсова основа, що властива для цього жанру. Це «І ти прощай», «Пісне моя, ти підстрелена пташко». Цікаво, що третя пісня на слова Франка «Як почуєш вночі» вже стала народною, і цю сфольклоризовану мелодію опрацював для голосу з фортепіано В. Ілемський.

Особливо нас вразили дві пісні Богдана Янівського. «Ой жалю мій, жалю» витримано у спокійно-сумних тонах. У невеликому оркестровому вступі дається експресивна музична тема, вона передає переживання ліричного героя. Соліст спокійно веде мелодію, що розгортається відносно невеликими фразами. Мелодія передає роздуми над тим, що сталося: він втратив голубку (наречену) і повернути її не може, але не годен її забути, вона забрала з собою не тільки надії, а й «душу з тіла, як весна бере з собою квіти запашнії». За формою це пісня, але іншого типу, ніж деякі українські народні чи пісні-романси. Строфічна будова ускладнена, кожний куплет має дві музичні побудови.

Другий твір Б. Янівського — пісня-оповідь «Червона калина», своєрідний ліричний гімн цьому улюбленому в Україні дереву. Іван Франко розповідає про калину як про живу людину з її життєвими проблемами. Композитор наповнив пісню-оповідь щиросердними інтонаціями, широким вокалом. Саме тому твір звучить як ліричний гімн.

Останній номер — пісня «Не пора» Д. Січинського, витримана в маршовому тоні. Вона разом з «Вічним революціонером» творить героїко-маршову рамку концерту.


Автор: Степан Лісецький
Концертна організація: Національна радіокомпанія України
Концертний зал: Велика концертна студія Будинку звукозапису НРКУ
Джерело: Урядовий кур’єр



Додати: Share on Facebook

Інші:

Королівська сім'я на фестивалі української музики
Четвертий фестиваль Vinnytsia Adolph Sax Festival завершився великим гала-концертом
У Києві з великим успіхом відбувся концерт, який завершив масштабний творчий проект «Три С»: Скорик — Станкович — Cильвестров»
"Три С" як новий формат
10 листопада в Національній опері України відбувся гала-концерт, присвячений творчості Скорика, Станковича і Cильвестрова
Петр Чуприна: "Еще никогда за последние 30-40 лет не было такой заполняемости зала Национальной оперы"
Те, з чого зроблені мрії
У Дніпрі відбувся концерт японського піаніста
«RADIO CHOIR_UA»: мистецтво Хору Українського радіо в сучасному форматі.
Гендель і джаз
Китай по-українськи, або де зустрілися Європа і Азія
Національна оперета здійснить масштабний гастрольний тур до Івано-Франківська
Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту
Юна флейтистка із Закарпаття успішно виступила у Лондоні разом з камерним оркестром
Американська піаністка Надєжда Влаєва включила Чернігів у своє всесвітнє турне, яке нещодавно розпочала концертом в Бельгії.
Маестро відзначив свій День народження з оркестром і глядачами
Всевидяче "Око": фестивальні варіації української академічної музики
Вісімнадцять шедеврів за один вечір
Євген Станкович своє 75-річчя відзначив великим концертом в Ужгороді
На сцені Оперного театру виступили нащадки славних одеських скрипалів
У Луцьку завершився ХIV Музичний фестиваль «Стравінський і Україна»
КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2017 ПРЕДСТАВИВ СВІТОВІ ПРЕМ’ЄРИ
Учні музичної школи Чернівців дали концерт просто неба
В Херсоні відзначили день музики
Дух України над Монте-Веріта
Спогад про великих виконавців
Італійська опера на українській сцені
Одеська опера, випробування Вагнером
В Рівненській обласній філармонії відбувся перший концерт нового сезону
Запорізька філармонія відкрила концертний сезон фестивалем духовної музики
У Чернівцях відзначили День музики концертом-подорожжю для дітей
Черкаська філармонія відкрила новий 63-й концертний сезон
У Луцьку відкрився ХIV Музичний фестиваль «Стравінський і Україна»
У Києві виступив внучатий племінник автора музики гімну «Як тебе не любити, Києве мій!»
Музична прогулянка Андріївським узвозом
28 вересня диригент Теодор Кучар виступив у Дніпрі із академічним симфонічним оркестром
Валентин Сильвестров: медитація крізь час
У Сєвєродонецьку виступив відомий бразильський диригент
Вінниця приймає легендарні джаз-бенди з 9 країн світу
Камерний оркестр “Кантабіле” відзначив 30-річчя
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове