"Ще змалечку потрібно робити «щеплення» проти поганої музики", — Костянтин Чеченя | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
"Ще змалечку потрібно робити «щеплення» проти поганої музики", — Костянтин Чеченя
19 липня 2016, вівторок
Поширити у Facebook

Поговоримо про творчість гітариста, музикознавця та голову Асоціації гітаристів України Костянтина Чеченю та про те, що потрібно виховувати хороший музичний смак з дитинства

Костянтин Чеченя Авторські права: "Громадське радіо"

Костянтин Чеченя також є керівником ансамблю давньої української музики, яку ми нечасто, на жаль, чуємо, але, можливо, з новими квотами на українську музику на радіостанціях, ми будемо її чути частіше.

Василь Щандро: Яке ваше ставлення до закону про збільшення квот на українську музику в ефірах?

Костянтин Чеченя: Звичайно, позитивне ставлення, єдине, щоб під цим не виявилось ніякого «намулу», щоб була і академічна, і класична, і гарна попсова музика, інакше ідею можна спотворити.

Василь Щандро: Що таке гарна попса?

Костянтин Чеченя: Попса — це легенькі пісні про кохання, які можуть бути дуже талановитими. Старовинної попси теж багато.

Василь Щандро: Що таке старовинна попса? Цікаво, чи була вона у XVII сторіччі, наприклад?

Костянтин Чеченя: Була, і до нашої ери була попса. На жаль, ці твори до нас не дійшли. Я вивчаю архіви і можу сказати, що і в XVII сторіччі було дуже багато «дрібідєні», тобто неталановитої музики.

Василь Щандро: Чи можна говорити про певну українську школу гітари?

Костянтин Чеченя: Я думаю, що вже можна говорити, хоча кількість ще не перейшла в якість. Ми знаємо, що є черги бажаючих вступати до шкіл гри на гітарі, є приватні школи, є вуличні музиканти, тобто в Україні гітара звучить і співає, але не завжди так якісно, як хотілось би.

Хоча є багато українців, які виступають на різноманітних конкурсах з гри на гітарі і завойовують призові місця. Це вже свідчить про певне становлення української школи.

Василь Щандро: Чи проводите ви якісь фестивалі?

Костянтин Чеченя: Звичайно, є велика кількість фестивалів, які проводить і департамент культури Київської адміністрації, і Міністерство культури, і наша асоціація. Зокрема ми приводимо наш іменний конкурс «ГітАс» — це конкурс професійного рівня.

Також Національна філармонія породить свої конкурси та фестивалі, тому киянам немає на що жалітися — в нас завжди можна знайти цікавих виконавців.

Василь Шандро: Події, які відбуваються у світі тим чи іншим чином впливають на музикантів. Колись рок-музика була виразником протестів, які є в суспільстві, чи є так зараз? Сучасна музика є рушієм у суспільстві?

Костянтин Чеченя: Так, раніше навіть кволі, слабенькі барди могли створити якийсь рух серед людей, щоб вони замислювались. Зараз я такого сильного впливу музики не бачу, і це дуже сумно. Бо часто на цікавих концертах ми бачимо невелику кількість людей.

Для мене, як для музиканта-педагога, та для вас, як для медійників, це є викликом, тому що потрібно виховувати людей, адже сила звуку та музики має працювати більш точно та конкретно. І це потрібно впроваджувати ще з дитячого садочка, робити «щеплення» проти поганої музики та прививати хороший смак.


Джерело: Громадське радіо



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine