Звук Європи | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Звук Європи
Юсипей Роман
Польова Вікторія Валеріївна
Сильвестров Валентин Васильович
Звук Європи
Фестиваль нової музики тривав чотири дні під час другого «Книжкового арсеналу»
9 жовтня 2012, вівторок
Поширити у Facebook

Зазвичай великі книжкові ярмарки супроводжуються музичною програмою, і це переважно більш-менш масові жанри — рок або джаз. Цього разу програма була цілком присвячена академічному авангарду — музиці, що не входить навіть до репертуару Національної філармонії і взагалі звучить у Києві нечасто, в основному на фестивальних оглядах, що їх проводять офіційні композиторські організації. Нині агенція «Ухо» зробила надзвичайно важливе доповнення до звичного виконавського календаря.

Відкрив фестиваль британсько-французький камерний ансамбль Octandre (Джозеф Г’юстон, фортепіано, Корентін Шассар, віолончель, Ноемі Гьорі, флейта). Добірка «Інші голоси» мала виразно метафізичний чи навіть медитативний характер: Секвенція І для соло флейти Лучано Беріо (1958 р.), «Перерва 6» Мортона Фельдмана (1953 р.), «Білий жар» Крістіан Мейсон (2011 р.), відомі «4’33’’» тиші авторства американського майстра-провокатора Джона Кейджа, «Небесні куранти б’ють повільно» Крістіана Мейсона (2010 р.),

«Дзеркала» Кайї Сааріахо (1997 р.), Vox Balaenae Джорджа Крама (1971 р.).

Акцент на технологічну екзотику відрізняв виступ Лідії Кавіної (Росія — Великобританія). Лідія грала на терменвоксі — чи не першому в світі електромузичному інструменті, винайденому 1918 року відомим російським вченим Львом Терменом. Уже сам безконтактний спосіб гри перетворює концерт терменвоксу на особливе видовище, тим паче сам звук цього дивного інструмента може по-своєму зачаровувати.

Виступи Романа Юсіпея (Україна) завжди цікаві в першу чергу тим, що цей музикант показує справжні можливості свого інструмента — баяна, складаючи репертуар концертів із найдобірніших опусів сучасних композиторів. Цього разу в концерті під назвою Re-pulse Роман виконав Секвенцію XIII Лучано Беріо (1995 р.); яскраву, експресивну п’єсу Максима Коломійця Re-pulse для гобоя та баяна (2012 р., прем’єра); меланхолійну «І, як моряки, втішаючись видом землі» Богдана Сегіна (2011 р., за мотивами «Іліади» Гомера), глибоко-драматичну роботу великої Софії Губайдуліної De profundis (1978 р.), вишукане плетиво замкнених структур Null відомого київського композитора Вікторії Польової (2005 р.); «Мелодії» Джона Кейджа (1950 р.), гострохарактерну «Гру тіней» берлінської авторки Алєксандри Філоненко (2011 р.) і насамкінець легку й гумористичну Сюїту з музики для театру та кіно Гії Канчелі (2012, прем’єра).

Колосальну увагу привернув вечір Мар’яни Садовської (Україна/Німеччина), котра виконала російський, в тому числі табірний, репертуар, пісні Олександра Вертинського та Діани Верні.

Окрасою «Нової музики» стали два концерти, котрі в певному сенсі можна назвати ювілейними. Живий класик вітчизняного академізму Валентин Сильвестров, чиє 75-річчя відзначають цього року, представив свої відомі «Сходи» (1989-82/1997 рр.) — вокальний цикл на вірші О. Блока, О. Мандельштама, Ф. Сологуба, Ф. Тютчева, Є. Баратинського, Дж. Кітса та О. Пушкіна у виконанні Ольги Засадної (сопрано), Володимира Лавриненка, Кирила Звегінцова (фортепіaно). Незвична, але гідна імпреза вийшла у обдарованої спадкоємиці Валентина Васильовича — Вікторії Польової (недавно відзначали 50-річчя від дня її народження): глядачі побачили буто-перформанс Тадаші Ендо (Японія) за балетом Польової «Гагаку». Саме контрастна, трагічна музика Вікторії, незалежно від візуального ряду, стала справжньою подією.

Лише за чотири дні ентузіасти з агенції «Ухо» представили публіці гідний огляд сучасної музики в усіх її проявах — від трагічних до екстравагантних, порушивши монополію державних структур. На кожному концерті зал був повний, а інколи й переповнений — і це при тому, що продавали квитки (на концерти офіційних спілок вхід в основному вільний). Тож у Києві є і ті, що здатні добре організувати концерти «академії», і ті, кому цікаво слухати цю музику. Про європеїзм принаймні нашої столиці це говорить більше, ніж усі декларації і соціальні дослідження.



Автор: Десятерик
Виконавці: Роман Юсипей
Композитори:Вікторія Польова, Валентин Сильвестров
Джерело: Газета "День"



Інші:

Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110817_054.jpg