Яким буде «Севільський цирульник» у Національній опері | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Яким буде «Севільський цирульник» у Національній опері
Яким буде «Севільський цирульник» у Національній опері
19 і 21 квітня в Національній опері відбудеться прем'єра опери Россіні «Севільський цирульник».
18 квітня 2019, четвер
Поширити у Facebook

«Севільському цирульнику» Джоаккіно Россіні більше 200 років. Опера досі неймовірно популярна, незважаючи на те, що на прем'єрі в Римі в лютому 1816 року її освистали. Сьогодні ж опера Россіні йде в кожному великому оперному театрі по всьому світу. Актуальність цього питання пов'язана з колоритними героями, характери яких через музику блискуче подав Россіні. «Альмавіви, Розіти і Фігаро є і серед нас, і тому нам так цікаво спостерігати за цими живими характерами», – впевнений головний диригент театру Микола Дядюра.

Під час роботи над «Севільським цирульником» театр пустився в експеримент: дія опери відбувається не в Італії ХІХ століття, а в якомусь позачасовому просторі, але це, швидше за все, або наше сьогодення, або найближче майбутнє. За сучасні, лаконічні декорації відповідає Андрій Злобін, а за костюми – Анна Іпатьєва: цей тандем глядачі добре пам'ятають з вистав Раду Поклітару та театру «Київ модерн-балет». Постановник опери – головний режисер театру, Анатолій Солов'яненко.

«З музикою «Севільського цирульника» я знайомий з дитинства, – каже Анатолій. – Як режисер ставив його 2005 року в Донецькій опері. Але зараз хочеться подивитися на цю історію під новим кутом, піти на своєрідний експеримент. Саме тому ми з сценографом вистави Андрієм Злобіним і художником костюмів Анною Іпатьєвою перенесли дію в модерний простір, позбавлений будь-яких конкретних ознак часу і місця. Ніякої конкретики. Але це точно не минуле. Але може трапитися в майбутньому. І не просто «може», а трапиться обов'язково».

Втілити в реальність ідеї режисера і художників допомагають дві кравецькі майстерні і комбінат – великий цех театру, який відповідає за створення костюмів і декорацій. Робота кипить останні три місяці: потрібно створити костюми для шістдесяти людей хору і солістів. Якщо стиль декорацій художники описують як хайтек, то костюми – чиста еклектика. Своєрідними референсами для Анни Іпатьєвої стали і камзоли XVIII століття, в яких могли б ходити герої опери, якби дія відбувалася в історичному часі; і форма сьогоднішніх італійських карабінерів (будуть за сюжетом і поліцейські), і стиль української групи «Пирятин» і Антона Мухарського. «Сучасна опера – це не декорації, це відчуття, що дія відбувається сьогодні і серед нас, – каже Анна Іпатьєва. – Як показати, що це Київ і сучасна Україна? Через сучасних художників, звичайно – в їх роботах і є настрій нашого часу». Таким художником для Анни Іпатьєвої став Іван Семесюк – в опері використані його принти та малюнки. Основна тканина, з якої створювали костюми – денім і гобелен. Поєднання таких різних матеріалів, демократичного деніму і явно театрального гобелена, надає історії іронічний характер. На костюмах хору багато нашивок: деякі відсилають до соцмереж, які оточують нас щодня. «Це «армія чуток» і «армія соцмереж», – каже художниця, так натякає, що в «Севільському цирульнику» буде багато посилань до сьогодення.

У партії графа Альмавіви дебютує молодий тенор Анатолій Погребний. «Дуже цікава особистість, прекрасний музикант, чиї вокальні можливості легко справляються зі складною технікою, властивою музиці Россіні, – каже Анатолій Солов'яненко. – Анатолій співає в капелі «Думка», кілька сезонів тому дебютував у партії Альмавіви в Національній опереті, але найважливіше – має досвід участі у відомому россінієвському фестивалі в Пезаро, у межах якого виконував партію Кавалера Бельфіоре з «Подорожі в Реймс». Дмитро Іванченко також співає Альмавіву в другому складі, Ігор Євдокименко та Ігор Мокренко – в партії Фігаро. Партію Розіни виконуватимуть Лілія Гревцова, Ольга Фомічева, Сусанна Чахоян. Партію Берти – провідні меццо-сопрано театру: Анжеліна Швачка, Тетяна Пімінова, Ірина Петрова.


Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Джерело: Vogue UA



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine