Фінальний акорд «Шевченківського березня» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Фінальний акорд «Шевченківського березня»
Сильвестров Валентин Васильович
Станкович Євген Федорович
Злотник Олександр
Алексійчук Ірина
Скорик Мирослав Михайлович
Гаврилець Ганна Олексіївна
Фінальний акорд «Шевченківського березня»
У Національній філармонії відбувся звіт студентів і творчих колективів КІМ ім. Р. Глієра
29 березня 2013, п'ятниця
Поширити у Facebook

ВЕЧІР РОЗПОЧАВСЯ "ГІМНОМ ВЕЛИКОМУ МІСТУ" Р. ГЛІЄРА, ЯКИЙ ПРОЛУНАВ У ВИКОНАННІ ДУХОВОГО ОРКЕСТРУ КИЇВСЬКОГО ІНСТИТУТУ МУЗИКИ (ДИРИГЕНТ — СТАРШИЙ ВИКЛАДАЧ ВОЛОДИМИР СИДОРЧЕНКО) / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / "День"Останнім часом Київський інститут музики ім. Р. М. Глієра все виразніше закріплює за собою позицію провідного мистецького закладу України, що своїми ексклюзивними, «довгограючими» проектами активно сприяє формуванню музично-академічного простору столиці й стабільно обстоює на високому професійному рівні її міжнародний імідж.

Нагадаймо хоча б такі унікальні проекти, як Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця, фестиваль «Київські літні музичні вечори», «Школа виконавської майстерності» тощо.

Нещодавно глієрівцями було ініційовано І Міжнародний конкурс виконавців на дерев’яних духових інструментах ім. В. С. Антонова, який вкотре підтвердив високий професійний статус цього найстарішого вітчизняного творчого навчального закладу, що цьогоріч відзначив своє 145-річчя! Ця дата Інституту музики магічно переплелася з іншими визначними ювілейними урочистостями, що нині гучно святкує світова музична співдружність: 200-річчя від дня народження Семена Гулака-Артемовського, 140-річчя Сергія Рахманінова, 200-річні ювілеї Джузеппе Верді та Ріхарда Вагнера й інших видатних особистостей.

За традицією, саме весною студентство і викладачі КІМ ім. Р. Глієра проводять фестиваль мистецтв. Цьогоріч «Шевченківський березень-2013» відбувся вже у 19-й раз, і його можна назвати репетицією до урочистостей, присвячених 200-річному ювілею Кобзаря, що святкуватимемо наступного року, а також презентація сьогоднішнього творчого потенціалу і виконавських потужностей вишу. Як зауважила проректор Інституту музики з навчально-виробничої роботи Мальвіна Зарудянська: «Історія щорічних звітів колективу КІМ ім. Р. М. Глієра нараховує більш ніж шість десятиліть!

Поступово набуваючи масштабу потужного мистецького фестивалю, проведення якого збігається у часі з Шевченківськими днями. До активної співпраці з інститутом залучаються в цей час провідні творчі установи та навчальні заклади Києва: Національна спілка композиторів України, Національна опера і Національна філармонія, НМАУ ім. П. Чайковського, Київський національний університет ім. Т. Шевченка, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київський національний університет технологій та дизайну, Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенко-Карого, Міжнародний центр культури і мистецтв профспілок України, Київський будинок вчених НАН України, Київський міський будинок учителя, Освітній центр «Майстер Клас», Державна художня середня школа ім. Т. Г. Шевченка, Дитяча школа естетичного виховання ім. С. Турчака, Державний музей Т. Г. Шевченка, Музей видатних діячів української культури, Історико-архітектурна пам’ятка-музей «Київська фортеця».

Широкий спектр різноманітних концертних акцій, задіяних у просторі цього фестивалю, розгорнувся за участю великих виконавських колективів: симфонічного, духового, народного, джазового оркестрів, жіночого та мішаного хорів, капели бандуристів, ансамблів, солістів. Відбувся концерт переможців конкурсу студентів-композиторів пам’яті Івана Карабиця, ІІ Всеукраїнський конкурс юних піаністів Олени Вериківської. В концертах пролунали кращі твори вітчизняної та зарубіжної класики, сучасна музика, фольклорні перлини в аутентичному виконанні.

Центральне місце у програмах фестивалю посіла музика композиторів, визначні дати з життя яких відзначатимуть цього року. Українська музична культура репрезентована творами С. Гулака-Артемовського, В. Заремби, П. Ніщинського, М. Аркаса, М. Леонтовича, М. Скорульського, А. Штогаренка, Ю. Іщенка, В. Сільвестрова, Є. Станковича. Світовий контекст окреслено композиціями Й. Брамса, Р. Вагнера, Е. Гріга, Ш. Гуно, О. Даргомижського, К. Дебюссі, З. Кодаї, В. Лютославського, Н. Паганіні, С. Рахманінова, Р. Щедріна.

Приємно, що оформлення афіш, концертних програмок, запрошень належить переможцям студентського Конкурсу на кращий дизайн рекламної продукції.

Емоційною домінантою і водночас урочистим фінальним акордом ХІХ фесту став заключний концерт у Філармонії. Вечір розпочав «Гімн Великому місту» Р. Глієра, який пролунав у виконанні Духового оркестру Київського інституту музики (диригент — старший викладач Володимир Сидорченко). Слухачі тепло сприйняли виступ Камерного хору під орудою викладача-методиста Зої Томсон і «Співомовки» Ю. Алжнєва. Порадували публіку Жіночий хор (художній керівник Галина Горбатенко, хормейстер Олена Соловей), Ансамбль струнних інструментів (художній керівник — викладач-методист Леонід Щухман), а також солісти: піаніст Олег Кондратець, скрипаль Марк Караєв, вокаліст Сергій Коротенко (баритон), тріо трубачів (Олесь Бурак, Михайло Нищота, Владислав Кочурський) та ін.

Твори Анатолія Штогаренка, Мирослава Скорика, Ганни Гаврилець, Олександра Злотника, Ірини Алексійчук та інших українських композиторів пролунали у блискучому виконанні студентів-лауреатів міжнародних та республіканських конкурсів і переконали присутніх у тому, що музичне мистецтво глієрівців — продукт найвищої проби і непідвладний жодним девальваціям та соціально-фінансовим кризам, а Київський інститут музики є провідною школою виконавської майстерності і кузнею молодих талантів нашої країни.


Автор: Наталія Семененко
Композитори:Валентин Сильвестров, Євген Станкович, Олександр Злотник, Ірина Алексійчук, Мирослав Скорик, Ганна Гаврилець
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
120.jpg