Унікальний київський ансамбль Alter Ratio готує новий вокальний проект | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Унікальний київський ансамбль Alter Ratio готує новий вокальний проект
Луньов Святослав
Сильвестров Валентин Васильович
Унікальний київський ансамбль Alter Ratio готує новий вокальний проект
Про сучасні тенденції в академічній музиці і вокальному мистецтві розповідає Ольга Приходько
28 грудня 2016, середа
Поширити у Facebook

Василь Шандро: У нас традиційна для п’ятниці «Музична хвиля», в студії Ольга Приходько, керівниця вокального ансамблю сучасної музики Alter Ratio. Говоритимемо про сучасну вокальну хорову музику, академічну. Як все це поєднується зокрема в украхнських музичних реаліях? Коли ми говоримо про Temporary Art — сучасне мистецтво, це зазвичай співвідноситься із образотворчим мистецтвом.

До літератури ми чомусь не вживаємо такого означення, до кінематографа і театра теж меньшою мірою. Але буквально минулого тижня в Києві відбувався фестиваль Kyiv Contemporary Music Days. І щодо музики, яка виконується акапельно — це окремий дуже специфічний жанр. Ми собі звикли уявляти хор.

Ольга Приходько: Так, радянського зразка. 60 людей стоять, всі вдягнені в однакові костюми, щось співають дуже гарне, патріотичне й монументальне.

Василь Шандро: Чим від цього відрізняється ваш колектив?

Ольга Приходько: Перш за все, кількістю. В нас це зазвичай 12 людей, і це колектив-трансформер. Відповідно до якихось окремих проектів, потреб, які ставить перед нами той чи інший твір, може бути менше чи більше людей. І в нашому колективі кожен з 12-ти — це соліст. Скажімо, для академічної музики і її сучасного виконавства це не є новинкою, але все ж таки для хорової музики, для того рівня музики, яку ми виконуємо, в нас така специфіка: одна людина — одна партія. На кожному є велика відповідальність. Кожен виконує свою партію, це дуже складно. При тому, що ніаші співаки виховані в школі зовсім іншого порядку.

Василь Шандро: Ваш колектив є певною мірою оригінальним і унікальним в Україні?

Ольга Приходько: Так. Я не соромлюсь про це казати, тому що так і є. Наш колектив спеціалізується саме на виконанні і просуванні сучасної академічної музики. В першу чергу, ми працюємо з нашими українськими авторами, з молодими та вже знаними. Так само намагаємось виконувати і класику європейського авангарду — те, з чого власне починалася теперішня музика. Після Другої світової війни там буле друга хвиля авангарду. І всі їх музичні прориви, все це потім вплинуло на ту музику, яку ми чуємо зараз.

Василь Шандро: В Україна цей авангард якось був присутній в цей період?

Ольга Приходько: Так, звичайно. Валентин Сильвестров, Водзянський.

Василь Шандро: Але то був уже андеграунд.

Ольга Приходько: Так. Власне, імена цих людей, яких потім виключили з Союзу композиторів, в свій час були змушені імігрувати — в Європу, Америку. Тому, звичайно, в нашій музичній спільноті цю музику було заборонено. Вона була невідома. І зараз ми змушені наново її показувати. Нещодавно у нас був концерт, ми презентували вперше в Україні. Композитора Дйорда Лігеті. Це такий театр абсурда для голосу. Це було виконано в Україні вперше, і це надскладна і дуже цікава партитура. Співаки виконували обширні вокальні техніки. Це не просто академічний спів, а з додаванням різних шумових ефектів, викриків, імітація подиху тощо. Дуже великий спектр такого, що ми навіть не могли подумати про те, що це є академічною музикою.

Василь Шандро: Ми зараз послухаємо те, що пані Ольга запропонувала нам до ефіру.

Ольга Приходько: До речі, всі колядки оранжерував Святослав Луньов — надзвичайни композитор і дуже відомий.

До речі, він вже записав свою композицію до нашого нового проекту. Також написали Максим Шалигін, Олексій Ретинський та Максим Коломієць. Це молоді композитори, які отримали освіту в Україні і зараз продовжують її в Європі.

Василь Шандро: У нас дуже небагато часу, тому хочеться проанонсувати ваш найближчий концерт. В понеділок 26 грудня о 16.00 в Національному музеї літератури України. Це в Києві на вулиці Богдана Хмельницького, 11. Це буде дуже цікавий проект, виконання текстів відомих світових і українських поетів.


Композитори:Святослав Луньов, Валентин Сильвестров
Джерело: Громадське радіо





Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine