Як класика змінила українців? | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Як класика змінила українців?
Як класика змінила українців?
Міжнародний фестиваль «Харківські асамблеї» відзначатиме 25-річчя
23 вересня 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

18 вересня відбувся перший в цьому навчальному році концерт «Бесіди про музику» фонду «Харківські асамблеї». Слід зауважити, що осіння пора вже чверть століття пов’язана з Міжнародним фестивалем класичної музики «Харківські асамблеї». І весь цей час ним керує натхненник і організатор форуму ректор Харківського національного університету мистецтв Тетяна ВЄРКІНА. З 30 вересня по 16 жовтня фестиваль запросить меломанів на свої ювілейні «Асамблеї».


Тетяна ВЄРКІНА

— 1991 рік став визначальним для нашої країни і нашого фестивалю. Україна стала незалежною. Ми вийшли з тоталітарного рабства. З’явилося світло в кінці тунелю — можливість інтеграції в міжнародне співтовариство. Це багато що означає, а для музиканта особливо, — наголосила Т.Б. Вєркіна. — До речі, становлення «Харківських асамблей» стимулювало створення багатьох фестивалів, конкурсів, а також Молодіжного симфонічного оркестру «Слобожанський». Він відзначає своє 25-річчя вже наступного року, як і раніше залишаючись молодіжним по суті. Змінилося кілька поколінь музикантів, а ініціатива його створення виходила не від чиновників. Цього захотіли наші випускники. Ми починали «Асамблеї» з Моцарта — найбільш вільного генія.

— Нинішній фестиваль знов буде присвячено творчості Фелікса Мендельсона-Бартольді. Але цей композитор вже був героєм вашого попереднього фестивалю 1994 року. Чим ця фігура може привабити сьогодні слухачів?

— Мендельсон не лише чудовий композитор. Він організатор першого в Європі вищого музичного навчального закладу в Лейпцігу. Тієї самої консерваторії, де вчився наш класик Микола Віталійович Лисенко. Маестро — символ освіченості, прихильник єднання (адже тоді Німеччину було розділено). Пруссія, Саксонія, Померанія та інші землі набагато пізніше об’єдналися в сильну європейську державу. І до цього закликали не лише політики, але і музиканти. Для наших вихованців немає поділу на Західну і Східну Україну, принципової відособленості інших регіонів. Це суто географічні поняття. І ми у своєму бажанні бути освіченими професіоналами теж дивимося на Європу. Найсвіжіший тому приклад — успішні гастролі Симфонічного оркестру Університету мистецтв в Польщі і Німеччині.

У програмі нинішнього фестивалю буде представлено майже весь спектр творчості Ф. Мендельсона: симфонії, ораторіальні твори, увертюри, твори для фортепіано, скрипки, віолончелі, духових інструментів, ансамблів різного складу, камерного оркестру, вокальна музика, а також відбудуться прем’єрні в Україні покази двох концертів для двох фортепіано з оркестром.

До речі, концерти «Харківської асамблеї-2016» охоплять всі сцени нашого міста, відомі меломанам.

— Тетяно Борисівно, за чверть століття багато що змінилося у форматі фестивалю? Чи правда, що в рамках «Асамблей» проводитимуться Конкурси молодих піаністів і вокалістів?

— Конкурси приносять величезну користь музикантам, вони піднімають вимогливість, планку професіоналізму, а також дозволяють заявити про себе. Ми вирішили не робити основну ставку на «зірок», заявлених на фестивальній афіші. Прагнемо показати, що в Харкові, у тому числі серед наших студентів і педагогів, дуже високий виконавський потенціал. Елементарна увага до молоді полегшить їх творчу долю і може перешкоджати пошуку роботи за кордоном. І ще «Харківські асамблеї» за визначенням — зібрання людей, об’єднаних однією метою, спільними інтересами. Для нас така мета — перенести інтереси слухачів з «попси» на класичне мистецтво. Його пропаганда, на моє переконання, взагалі повинна стати державною політикою у сфері культури.

— Схоже, що ваш заклик почули — нині в місті відкрили новий Органний зал Харківської філармонії...

— Цей зал теж призначено для пропаганди класики. Але тепер головне, чим заповнити цей музичний простір, яким буде репертуар нового концертного залу, і які туди прийдуть слухачі? Є всі ознаки того, що ми за двадцять п’ять років сприяли вихованню слухачів допитливих, чутливих до справжньої музики. Та й наші педагоги попрацювали, щоб підготувати кваліфікованих виконавців для її виконання. Звичайно, пропаганда класичної музики має бути гідною. Загравати із слухачем не варто, він відразу відчує свою зверхність і не завжди відповість взаємністю. Одного дня після великого, складного, але з душею виконаного концерту «Асамблей» до мене підійшла жінка, явно не музикант, і з відчуттям подякувала: «Дякую, що дали на годину відчути себе не натовпом, а людьми».


Автор: Олександр Чепалов
Навчальний заклад: Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Харківські Асамблеї"
Джерело: Газета «День»



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine