Секрети «Iталійського звуку» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Секрети «Iталійського звуку»
Рожок Зоя
Секрети «Iталійського звуку»
26 березня 2015, четвер
Поширити у Facebook

У непростих реаліях українського сьогодення помітно зменшилася питома вага музикантів-гастролерів з-за кордону. Натомість почастішав приїзд італійських виконавців, безперечно, завдяки зусиллям Італійського інституту культури в Україні та особисто його директорові Ніколо Франко Баллоні. Зокрема, за підтримки Посольства Італійської Республіки та Італійського інституту культури в Україні в Національній філармонії увесь концертний сезон триває цикл програм під промовистою назвою «Suono Italiano»(«Італійський звук»). У виконанні знаних італійських музикантів звучать класичні та сучасні твори, переважно італійської музики, але й інших країн світу — теж.

ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / "День"

Кожен концерт має свою родзинку й перетворюється на справжню музичну подію. Не став винятком вечір, який днями відбувся в Колонному залі ім. М. Лисенка. Його беззаперечним лідером став відомий баритон і педагог Давіде Рокка. Він — лауреат багатьох престижних в Італії міжнародних конкурсів, знаний фахівець із виконання оперної музики доби бароко, і його високо цінують як репетитора з інтерпретації опери-буф. Репертуар співака вражає: від «Коронації Поппеї» Клаудіо Монтеверді (у партії Оттона він дебютував 1993 р. на оперній сцені Музичної школи міста Ф’єзоле) — до сучасних камерних творів та композицій Енніо Морріконе. Отже, не дивно, що Давіде Рокка виступав у найпрестижніших театрах і концертних залах Швейцарії, Алжиру, Туреччини, США, Єгипту, Лівану, Швеції, Данії, Норвегії, Німеччини, Греції та інших країн світу. Він багато концертує по всій Італії, не раз виходив на сцену знаменитого Ла Скала. Незабаром Д. Рокка вирушає на педагогічну роботу до Бразилії.

Ініціатива приїзду маестро Рокка до Києва належить солістці Національної опери Зої Рожок (сопрано). Вона вже кілька років викладає вокал на кафедрі сольного співу НМАУ, співачка не втомлюється удосконалювати виконавську майстерність і відвідує майстер-класи світових знаменитостей. Так, минулого року проходила майстер-клас у Давіде Рокка й запалилася ідеєю спільного виступу. Проект знайшов порозуміння й підтримку в Україні. За кілька днів до виступу Д. Рокка дав у Києві чотири майстер-класи для студентів Національної музичної академії та справив сильне враження на присутніх самовіддачею, ентузіазмом, прагненням правдивої передачі емоцій, проникненням у внутрішній світ героїв...

Супроводжував виступ українсько-італійського дуету Естрадно-симфонічний оркестр України (художній керівник і диригент — Микола Лисенко). Погодьтеся, вкрай відповідально стояти за пультом на сцені зали, що носить ім’я твого славетного прапрадіда. Та ще й виконувати музику, де на слуху кожна нота. І не просто акомпанувати, а бути своєрідним камертоном, «акумулятором» і «двигуном» водночас. Оркестр розпочав програму увертюрою до опери «Весілля Фігаро» Моцарта, а впродовж концерту блискуче виконав ще три: до Моцартового ж «Дон Жуана», «Сила долі» Верді та «Севільський цирульник» Россіні. Оркестр, який щойно повернувся із важких гастролей сходом України, перебуває в чудовій формі та виступив достойним партнером співаків.

Солісти почергово представляли арії й дуети з творів Моцарта (Д. Рокка свого часу пройшов стажування з виконання його творів у Музичній академії міста Пескара) та італійської класики (Россіні, Доніцетті, Верді). Вокаліст був артистичним, виразним, рухливим, пластичним, безпосереднім, його виконання вирізнялося бездоганною дикцією. Співав ніби «поміж іншим», без будь-якого напруження, хоч це було зовсім непросто. Найвищий рівень виявився під час виконання арії Бартоло із «Севільського цирульника», де його скоромовка буквально вражала. В дуетах він «заводив» свою партнерку, але вона була чутливою та податливою, радо відгукувалася на його найменші «вимоги», іноді навіть аж занадто старанно допомагала собі мімікою. Найбільшого схвалення в публіки отримав дует Віолетти й Жермона із вердіївської «Травіати», де тендітна героїня демонструє дивовижну силу духу й жертовності, а Жермон — менторство й підлість, замасковані під батьківську турботливість. Загалом Зоя Рожок продемонструвала досконале володіння голосом та виконавську виразність (кокетлива Церліна, задерикувата Розіна, тендітна й довірлива Джільда та інші образи).

Загалом цей концерт мав кілька функцій: найперше — принести естетичну насолоду, що цілковито вдалося, підтвердженням цього виявилася справжня овація, ку вдячні слухачі влаштували насамкінець. По-друге, він став прекрасною школою для зацікавлених — щодо особливостей італійського звуковидобування, дихання, фразування тощо. Справжній «італійський звук» підтвердив сеньйор Д. Рокка й пообіцяв не лише розказати правду світові про нашу країну, а й повернутися сюди ще раз.


Автор: Ірина Сікорська
Виконавці: Зоя Рожок
Концертна організація: Національна філармонія України
Джерело: Газета "День"



Інші:

Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
20.jpg