Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
2 липня, понеділок

27 червня у Львові стартував Leopolis Jazz Fest (раніше Alfa Jazz Fest) – міжнародний джазовий фестиваль, який щорічно триває тут в останні вихідні першого місяця літа. Вперше цей захід відбувся в 2011 році. Його творчий куратор – музичний експерт Олексій Коган – людина вельми авторитетна в світі джазу.



Щорічно львівський музичний openair відвідують близько 100 000 слухачів з України і зарубіжних гостей. У 2016-му популярне британське видання The Guardian визнало Alfa Jazz Fest одним з кращих джазових форумів Європи.

Після прес-конференції, що пройшла напередодні старту першого фестивального дня, Олексій Коган відповів на запитання Mind.

– У третій вечір фестивалю на центральній сцені заплановано спільний виступ симфонічного оркестру та одного з головних гостей Ларса Даніельссона.

– Вважаю, що виступи львівського симфонічного оркестру INSO-Lviv, які почалися два роки тому спочатку на площі Ринок, а потім на головній сцені, – це один з кращих проектів останніх років. Тут у 2016-му оркестр співпрацював з чудовим екс-одеситом, композитором та піаністом, викладачем знаменитого американського джазового вузу Berklee College of Music Вадимом Неселовським. Диригувала киянка Наталія Пономарчук. Спільна програма на музику Вадима на пл. Ринок була феєричною.

У наступному році відбувся дуже вдалий і цікавий спільний виступ львівських академічних музикантів на сцені Едді Рознера з ізраїльським супер-контрабасистом, композитором і співаком Авішаєм Коеном. А тепер теж на головній сцені львів'яни зіграють проект Liberetto III c корифеєм європейської джазової сцени Ларсом Даніельссоном, з яким вже кілька днів репетирують.

Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом. Я був просто вражений, побувавши на їхній репетиції, і слухав 35 хвилин. Якби не інші передфестивальні турботи, слухав би всі дві години, які вони займалися. Звичайно, абсолютно всі інші учасники дуже цікаві, але мене особисто цікавить саме цей проект, хоча завжди кажу, що моя точка зору – суб'єктивна.

– Як ви бачите перспективу розвитку фестивалю?

– Скажу прямо: все залежить від фінансування. У мене може бути скільки завгодно нових ідей, але без належного фінансування їх втілення неможливе. Якщо люди розумітимуть, наскільки важливий для позитивного іміджу країни цей фестиваль, то він буде жити далі.

Я не знаю, як відповісти точніше. Все одно, буде, як буде. Але хочеться, щоби львівський джазовий проект тривав. Я дивлюся на Дейва Грузіна і не вірю, що він тут, в Україні (легендарний американський музикант, лауреат 10 премій Grammy. – Mind). У 1993 році ця людина надіслала мені свою фотографію, яку підписала тепер, 25 років по тому. Тоді ж він надіслав мені 10 компакт-дисків – Бренфорда Марсаліса, Лі Рітенура й інших американських зірок. Тепер я йому про це з вдячністю нагадав. На що він відповів: «Мен, я цього не пам'ятаю». Це робив не він особисто, а його агентство.

Послухайте його останні роботи – це фантастика, це майстер! До слова, я придбав випадково в одного колекціонера унікальний СD випуску 1962 року. На ілюстрації обкладинки – сидить хлопчик Дейв Грузін, який грає в супроводі симфонічного оркестру під керуванням Джонні Менделла. Напевно, Дейв і сам буде здивований, побачивши цей диск. Йому 83 роки. Ну і що? Ахмаду Джамалу, який гратиме наступного дня після нього, 87. Як повелося, в рекламі пишуть, що він уперше в Україні. Я дещо цинічно скажу: і в останній раз. Так, він великий майстер, і нам слід на нього подивитися.

– Можна буде побачити і зовсім юне обличчя – француза Тома Ібарру.

– Так, минулого року він виступав під час сьомого AJF в якості вуличного музиканта і виграв конкурс на участь у фестивалі цього року. Незважаючи на свої 18 років, він уже досить відомий музикант. Є ще один сюрприз: в останній вечір Том зіграє один трек на головній сцені з Маркусом Міллером. До слова, якщо хтось вважає, що в минулому році Хербі Хенкок і Чик Коріа з'явилися на одній сцені випадково, то помиляється. Це був «рояль в кущах».


Автор: Ольга Кізлова
Фото: Олександр Козаченко
Джерело: mind.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

«Дуже ціную нашу систему музичної освіти»
«Коли я сказав Крушельницькій, що у неї „фальшивий фортеп’ян“, вона зрозуміла, що у мене абсолютний музичний слух»
У Голівуді ніхто не хоче говорити про Україну – Джон Малкович
«Я не народився рабом, тож не можу стати тираном»
Як це – бути солісткою однієї з найкращих опер у світі
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Антоній Баришевський: «В сучасній музиці сьогодні є все і може бути будь-що»
Мирослав Скорик: Для композитора важливо бачити, що його музика подобається
Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Назарій Пилатюк:«Оленочко, він знає що таке любов?»
Класична музика і закони... ринку
«У нашому оркестрі вся Україна вчиться»
Марина Бондас, німецька скрипалька і волонтерка українського походження
Віктор Рудь: «Рушійні сили для мене — інтерес, бажання і виклик, який несуть у собі ролі різних стилів та епох»
«Я боюся дорогих подарунків...»
Як фінансист став оперною зіркою
Станіслав Христенко: «Хотілося б, щоби Харків увійшов у нішу «най-най» з KharkivMusicFest»
Кирило Стеценко: «Drum & Bach» — це гра контекстами і часами
Орф-педагогіка: Черкащанка Анна Комкіна закохує діток у музику
Полтавська філармонія готується до насиченої концертної весни
Монтсеррат Кабалье: "Я страшная сладкоежка"
Синергія KharkivMusicFestа
Етелла Чуприк: "Я не можу жити без рояля"
«До музики слід ставитися з благоговінням, інакше...»
«Моє покоління музикантів можна назвати пограбованим»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine