Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
2 липня 2018, понеділок
Поширити у Facebook

27 червня у Львові стартував Leopolis Jazz Fest (раніше Alfa Jazz Fest) – міжнародний джазовий фестиваль, який щорічно триває тут в останні вихідні першого місяця літа. Вперше цей захід відбувся в 2011 році. Його творчий куратор – музичний експерт Олексій Коган – людина вельми авторитетна в світі джазу.



Щорічно львівський музичний openair відвідують близько 100 000 слухачів з України і зарубіжних гостей. У 2016-му популярне британське видання The Guardian визнало Alfa Jazz Fest одним з кращих джазових форумів Європи.

Після прес-конференції, що пройшла напередодні старту першого фестивального дня, Олексій Коган відповів на запитання Mind.

– У третій вечір фестивалю на центральній сцені заплановано спільний виступ симфонічного оркестру та одного з головних гостей Ларса Даніельссона.

– Вважаю, що виступи львівського симфонічного оркестру INSO-Lviv, які почалися два роки тому спочатку на площі Ринок, а потім на головній сцені, – це один з кращих проектів останніх років. Тут у 2016-му оркестр співпрацював з чудовим екс-одеситом, композитором та піаністом, викладачем знаменитого американського джазового вузу Berklee College of Music Вадимом Неселовським. Диригувала киянка Наталія Пономарчук. Спільна програма на музику Вадима на пл. Ринок була феєричною.

У наступному році відбувся дуже вдалий і цікавий спільний виступ львівських академічних музикантів на сцені Едді Рознера з ізраїльським супер-контрабасистом, композитором і співаком Авішаєм Коеном. А тепер теж на головній сцені львів'яни зіграють проект Liberetto III c корифеєм європейської джазової сцени Ларсом Даніельссоном, з яким вже кілька днів репетирують.

Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом. Я був просто вражений, побувавши на їхній репетиції, і слухав 35 хвилин. Якби не інші передфестивальні турботи, слухав би всі дві години, які вони займалися. Звичайно, абсолютно всі інші учасники дуже цікаві, але мене особисто цікавить саме цей проект, хоча завжди кажу, що моя точка зору – суб'єктивна.

– Як ви бачите перспективу розвитку фестивалю?

– Скажу прямо: все залежить від фінансування. У мене може бути скільки завгодно нових ідей, але без належного фінансування їх втілення неможливе. Якщо люди розумітимуть, наскільки важливий для позитивного іміджу країни цей фестиваль, то він буде жити далі.

Я не знаю, як відповісти точніше. Все одно, буде, як буде. Але хочеться, щоби львівський джазовий проект тривав. Я дивлюся на Дейва Грузіна і не вірю, що він тут, в Україні (легендарний американський музикант, лауреат 10 премій Grammy. – Mind). У 1993 році ця людина надіслала мені свою фотографію, яку підписала тепер, 25 років по тому. Тоді ж він надіслав мені 10 компакт-дисків – Бренфорда Марсаліса, Лі Рітенура й інших американських зірок. Тепер я йому про це з вдячністю нагадав. На що він відповів: «Мен, я цього не пам'ятаю». Це робив не він особисто, а його агентство.

Послухайте його останні роботи – це фантастика, це майстер! До слова, я придбав випадково в одного колекціонера унікальний СD випуску 1962 року. На ілюстрації обкладинки – сидить хлопчик Дейв Грузін, який грає в супроводі симфонічного оркестру під керуванням Джонні Менделла. Напевно, Дейв і сам буде здивований, побачивши цей диск. Йому 83 роки. Ну і що? Ахмаду Джамалу, який гратиме наступного дня після нього, 87. Як повелося, в рекламі пишуть, що він уперше в Україні. Я дещо цинічно скажу: і в останній раз. Так, він великий майстер, і нам слід на нього подивитися.

– Можна буде побачити і зовсім юне обличчя – француза Тома Ібарру.

– Так, минулого року він виступав під час сьомого AJF в якості вуличного музиканта і виграв конкурс на участь у фестивалі цього року. Незважаючи на свої 18 років, він уже досить відомий музикант. Є ще один сюрприз: в останній вечір Том зіграє один трек на головній сцені з Маркусом Міллером. До слова, якщо хтось вважає, що в минулому році Хербі Хенкок і Чик Коріа з'явилися на одній сцені випадково, то помиляється. Це був «рояль в кущах».


Автор: Ольга Кізлова
Фото: Олександр Козаченко
Джерело: mind.ua



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine