Перший показ оновленого балету "Вечори на хуторі біля Диканьки" на сцені Національної опери України пройшов з аншлагом. | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Перший показ оновленого балету
Станкович Євген Федорович
Перший показ оновленого балету "Вечори на хуторі біля Диканьки" на сцені Національної опери України пройшов з аншлагом.
7 листопада 2015, субота

Нове прочитання знайомого з дитинства сюжету торкнулося не тільки назви балету, який раніше звався "Ніч перед Різдвом", але й абсолютно всіх аспектів – костюмів, декорацій, виконавців головних партій та музичної частини. Завдяки цьому глядачі змогли побачити справжній балет-феєрію, коли на тлі неперевершено образної, хоча і досить складної музики Євгена Станковича розгортається сюжет, багатий на романтичні та комічні сцени.

 "Вечори на хуторі біля Диканьки" на сцені Національної опери України. Фото з сайту: http://24tv.ua

Щодо музики балету, то цілком мотивованим було використання улюблених народних тем "Щедрика", "Радуйся, земле". Дещо несподіваним, навіть епатажним, було цитування більш сучасних популярних творів, але кожна з цих мелодій мала свою драматургічну функцію. Так, щоб підкреслити характерні риси Солохи, композитор ввів саксофон, для незграбного Чуба – "баси гудуть", а щоб передати всю підступність і нещирість челяді в палаці цариці в полонезі з’явився "саркастичний підтекст". І в якості контрасту – чудовий ліричний український мелос для образів Оксани та Вакули.

 "Вечори на хуторі біля Диканьки" на сцені Національної опери України. Фото з сайту: http://24tv.ua

Так само і балетмейстеру-постановнику Віктору Литвинову неймовірним чином вдалося передати за допомогою пластичних форм весь спектр почуттів героїв, їх характери, змусивши глядача і сміятися, і співчувати. Образ кожного персонажа яскравий і колоритний. Оксана у виконанні заслуженої артистки України Тетяни Льозової – тендітна і ніжна. Ніколи й не спало б на думку, що саме вона змусила свого коханого Вакулу (заслужений артист України Олександр Шаповал) вчинити запаморочливу подорож за царськими черевичками… Повна протилежність ліричній героїні – незрівнянна Солоха (заслужена артистка України Тетяна Андреєва), образ якої створено вже у зовсім іншій пластиці – більш жорсткій і динамічній. А нерозлучна трійця – Дяк (Микита Соколов), Голова (Володимир Іващенко) і Чуб (Олексій Коваленко) – були неймовірно комічні.

Але мабуть найколоритнішою фігурою в цьому дійстві став Чорт у виконанні Віталія Нетруненка. Неповторна пластика артиста настільки підкорила глядачів, що овації довго не вщухали.

"Оновлена версія балету вимагала і поновлення "сценічного вбрання". Так додатково були створені декорації, переосмислена сценографія. А оскільки у виставі стало більше масових сцен, то окрім того, що було відновлено більш ніж 100 костюмів, довелося ще й відшити близько півсотні нових. І все це з використанням великої кількості ручної роботи – вишивки та аплікації",– розповідає художник-постановник Марія Левитська.

Не можна не погодитися з диригентом Алліном Власенком, який зауважив: "Вочевидь, успіх вистави в тому, що це симбіоз талановитого балетмейстера-постановника Литвинова, геніальної музики Станковича і блискучої сценографії Левитської".


Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: 24tv



Додати: Share on Facebook

Інші:

Россіні між трьох епох
Микола Кравченко: Мрію побачити на концертах еліту, на яку давно чекаю
Харківська хореографічна школа відсвяткувала ювілей
Початкова мистецька освіта - сходинка у великий світ краси, музики та естетики
Український ансамбль саксофоністів: прекрасна дюжина, наймолодший саксофоніст та ірландські танці
Музичні діалоги
У Чернігові запалювали швейцарські скрипалі
Бенджамін Баттон у просторі сцени
«Опера Європи-2017»: Київ зібрав представників більше ста музичних театрів
У Миргороді вперше відбувся Музичний марафон
Фестиваль «Хортиця – серце Європи» відкриває нові імена
«Мистецтво, що не потребує перекладачів»
Мовою музики
Лицарю української музики Миколі Лисенку присвячується
Юніорський музичний форум в Ніжинському університеті
На великій сцені Македонської опери і балету виступила «Нова опера»
Німецький органіст Маттіас Нойманн дав концерт у Харківській філармонії
Виставою у Підгорецькому замку стартував XXXVI Міжнародний фестиваль «Віртуози»
Коли батьки і вчителі заодно
На Іллінеччині 20 хорів вшановували пам'ять композитора Віталія Іжевського
Концерт Віктора Теличка у філармонії зібрав повну залу
ХІІ міжнародний фестиваль “Ave Maria”
До Острозької академії завітав хор Національної опери України
Ювілей камерного хору «Хвиля»
У Харкові відбувся симфонічний концерт з нагоди Дня Європи
«Філармонія» - дітям
Стародавня музика в Чернігові
Фестиваль музики під відкритим небом – вперше в Чернігові
Міжнародний гала-концерт у рамках фестивалю «Карпатський простір» відбувся в обласній філармонії
Академічний симфонічний оркестр Луганської обласної філармонії повернувся з гастролей Австрією
У Рівненській обласній філармонії влаштували концерт для вагітних жінок та малечі
«Невідомого» Карла Черні грали у Хмельницькій філармонії
В Одессе в 18-й раз прошёл конкурс юных композиторов "ArtofComposition"
Труби органу відправили слухачів «у космос»
ПАСХАЛЬНИЙ ФЛЕШМОБ ВІД ХОРОВОГО ТОВАРИСТВА імені Миколи ЛЕОНТОВИЧА
На звітному концерті «Болеро» танцювали навіть дівчата на інвалідних візках
Знаний буковинський митець Юрій Гіна у свої 85 продовжує творити
15-річний хлопчик з інвалідністю став піаністом з унікальною технікою гри
Музичні пошуки та експерименти
Оперний співак Микола Сікора виступив для українських прикордонників
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове