Перший показ оновленого балету "Вечори на хуторі біля Диканьки" на сцені Національної опери України пройшов з аншлагом. | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Перший показ оновленого балету
Станкович Євген Федорович
Перший показ оновленого балету "Вечори на хуторі біля Диканьки" на сцені Національної опери України пройшов з аншлагом.
7 листопада 2015, субота

Нове прочитання знайомого з дитинства сюжету торкнулося не тільки назви балету, який раніше звався "Ніч перед Різдвом", але й абсолютно всіх аспектів – костюмів, декорацій, виконавців головних партій та музичної частини. Завдяки цьому глядачі змогли побачити справжній балет-феєрію, коли на тлі неперевершено образної, хоча і досить складної музики Євгена Станковича розгортається сюжет, багатий на романтичні та комічні сцени.

 "Вечори на хуторі біля Диканьки" на сцені Національної опери України. Фото з сайту: http://24tv.ua

Щодо музики балету, то цілком мотивованим було використання улюблених народних тем "Щедрика", "Радуйся, земле". Дещо несподіваним, навіть епатажним, було цитування більш сучасних популярних творів, але кожна з цих мелодій мала свою драматургічну функцію. Так, щоб підкреслити характерні риси Солохи, композитор ввів саксофон, для незграбного Чуба – "баси гудуть", а щоб передати всю підступність і нещирість челяді в палаці цариці в полонезі з’явився "саркастичний підтекст". І в якості контрасту – чудовий ліричний український мелос для образів Оксани та Вакули.

 "Вечори на хуторі біля Диканьки" на сцені Національної опери України. Фото з сайту: http://24tv.ua

Так само і балетмейстеру-постановнику Віктору Литвинову неймовірним чином вдалося передати за допомогою пластичних форм весь спектр почуттів героїв, їх характери, змусивши глядача і сміятися, і співчувати. Образ кожного персонажа яскравий і колоритний. Оксана у виконанні заслуженої артистки України Тетяни Льозової – тендітна і ніжна. Ніколи й не спало б на думку, що саме вона змусила свого коханого Вакулу (заслужений артист України Олександр Шаповал) вчинити запаморочливу подорож за царськими черевичками… Повна протилежність ліричній героїні – незрівнянна Солоха (заслужена артистка України Тетяна Андреєва), образ якої створено вже у зовсім іншій пластиці – більш жорсткій і динамічній. А нерозлучна трійця – Дяк (Микита Соколов), Голова (Володимир Іващенко) і Чуб (Олексій Коваленко) – були неймовірно комічні.

Але мабуть найколоритнішою фігурою в цьому дійстві став Чорт у виконанні Віталія Нетруненка. Неповторна пластика артиста настільки підкорила глядачів, що овації довго не вщухали.

"Оновлена версія балету вимагала і поновлення "сценічного вбрання". Так додатково були створені декорації, переосмислена сценографія. А оскільки у виставі стало більше масових сцен, то окрім того, що було відновлено більш ніж 100 костюмів, довелося ще й відшити близько півсотні нових. І все це з використанням великої кількості ручної роботи – вишивки та аплікації",– розповідає художник-постановник Марія Левитська.

Не можна не погодитися з диригентом Алліном Власенком, який зауважив: "Вочевидь, успіх вистави в тому, що це симбіоз талановитого балетмейстера-постановника Литвинова, геніальної музики Станковича і блискучої сценографії Левитської".


Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: 24tv



Додати: Share on Facebook

Інші:

Виступ симфонічного оркестру під відкритим небом: відбулась акція «Мистецтво об’єднує молодь»
У Херсоні під музику Вівальді
У Львові презентували виставку про відомого композитора Станіслава Людкевича
Філармонія-церква-костел: оригінальний концерт у Чернівцях
Музиканти з восьми країн джазували у Луцьку та Рівному
Як скрипаль-віртуоз Назарій Пилатюк привітав маму з Днем сина
У Ковелі пройшов традиційний вечір української музики
Перший фестиваль LvivMozArt у фактах та цифрах
Культурний вечір або 100 хвилин музики та нічна прогулянка замком Паланок
Музика у старому місті
Виступ харківських гітаристів відкрив національний мистецький фестиваль "Кропивницький 2017"
Органісти з України, Італії, Франції, Молдови, Великої Британії, Польщі радували чернівчан у серпні
Мова музики
Аншлаг у Львівській опері: Новий театральний сезон відкрито прем’єрою опери «Дон Паскуале»
Експресіонізм vs імпресіонізм у Віденській опері
Гра і опера
Взяв би я бандуру...
Джаз на Дніпрі: далі буде!
Мюнхенські прем’єри
У Чернівцях італійського органіста під час концерту вдягнули у вишиванку
Вічність у Маріїнському парку: у Києві відбувся чарівний концерт класичної музики просто неба
«Тангойзер» Ріхарда Вагнера у режисурі Ромео Кастелуччі
Її звуть Мімі...
Фестиваль «Джаз на Дніпрі-2017″, день перший
Рівненська обласна філармонія завершила концертний сезон
В Коломаку відбулася прем’єра опери «Мазепа» у форматі open air
«Я працював протягом року»
Українські та швейцарські митці обмінювалися досвідом на теренах Хмельницького
У Львові влаштували прем'єру опери Доніцетті «Дон Паскуале» із світловими проекціями
Золота клітка для «Мазепи»
На черкаських майданчиках зазвучала нова українська академічна музика
«Червона калина» зазвучала як ліричний гімн
Джазові варіації на задані теми
«Ніч у Луцькому замку»: європейські зірки та українські легенди
Black sea music fest 2017: музичні відкриття
У Софійському соборі заспівала оперна зірка
Варшавську публіку заворожила українська класична музика
У Львові показали стрічку про загиблого в АТО оперного співака Василя Сліпака
Ах, як танцювала на пуантах Проня Прокопівна!
У Харкові відбулася прем’єра опери «Мазепа»
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове