Олеся Гайдук: «ЩО БІЛЬШЕ ЗАЙНЯТА, ТО БІЛЬШЕ ВСТИГАЮ…» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Олеся Гайдук: «ЩО БІЛЬШЕ ЗАЙНЯТА, ТО БІЛЬШЕ ВСТИГАЮ…»
Олеся Гайдук: «ЩО БІЛЬШЕ ЗАЙНЯТА, ТО БІЛЬШЕ ВСТИГАЮ…»
11 жовтня 2015, неділя
Поширити у Facebook

Уже стало традицією в Закарпатській обласній філармонії розпочинати кожен новий концертний сезон Міжнародним молодіжним фестивалем органної музики. Цьогорічний фестиваль виявився особливо зворушливим, оскільки відтепер він носить ім’я своєї засновниці – Наталії Висіч.

Олеся Гайдук. Фото з сайту: http://novzak.uz.ua

Майже два тижні на головній концертній сцені краю звучала музика різних стилів і епох, за органом сиділи колишні вихованці Наталії Висіч та її колеги, а солістам акомпанували колективи філармонії, Ужгородської дитячої музичної школи ім.П.І.Чайковського та Ужгородського державного музичного училища ім. Д.Є.Задора.

Яскравим завершенням свята обіцяє стати програма «Музика Антоніо Вівальді», яку для меломанів готує наша солістка, лауреат міжнародних конкурсів Олеся Гайдук (орган) у супроводі камерного оркестру Закарпатської обласної філармонії. У концерті також візьме участь заслужена артистка України Оксана Хархаліс (мецо-сопрано), яка виконає кілька арій із різних творів А.Вівальді. А родзинкою програми буде виступ гості здалеку – Лін Абей-Лі (арфа, США). Вона відвідає Ужгород у рамках проекту Тач – спонсорської програми для українських дітей у рамках співпраці між містами-побратимами Ужгородом та Корвалісом (США). Відома американська виконавиця планує не лише зіграти на нашій сцені, а й подарувати після концерту невеличку переносну арфу Часлівській школі-інтернату.

Враховуючи, що арфа на закарпатській сцені звучить вкрай рідко, така нагода почути її в руках справжньої майстрині – неабияке для нас щастя.

Щодо Олесі Гайдук, то саме цій молодій, талановитій виконавиці випала велика відповідальність успадкувати від своєї вчительки Наталії Висіч почесне місце за філармонійним органом.

Олесю, як воно перейняти таку серйозну справу від великої артистки?

— Звичайно, учням пані Наталії надзвичайно пощастило отримати від неї таку дорогу спадщину – вона щедро віддавала нам всі свої сили і знання. Передала свою велику любов до інструмента, до музики і мистецтва загалом. І дуже складно сідати за орган після такої неординарної виконавиці: підтримувати той високий професійний рівень, продовжувати справу з такою ж ревністю, як це робила наша незабутня вчителька. Я рада, що цей фестиваль віднині носитиме ім’я Наталії Висіч, бо вона присвятила мистецтву, своїм учням і цьому фестивалю все своє життя.

З неабияким успіхом пройшов ваш спільний із скрипалем Юлієм Вимером з Австрії концерт у рамках фестивалю. Які у вас залишилися враження від цієї співпраці?

— Дуже позитивні. Зізнаюся, я дещо хвилювалася перед знайомством із цим виконавцем. Та мої побоювання виявилися марними, ми надзвичайно легко знайшли спільну мову. Мені приємно було грати разом із таким чудовим музикантом. Юлій Вимер – цікава особистість. Він просто горить мистецтвом, захоплює багатством емоцій. Для мене його скрипка звучала, наче цілий оркестр.

Повернемося до вашого сольного концерту, якому випала честь завершити фестиваль.

— Це буде програма із музики Антоніо Вівальді. Надзвичайно цікавий композитор. І ми хочемо показати бодай невеличку часточку тієї величі, яку він створив.

Орган, солісти, камерний оркестр. І, напевно, вперше на сцені філармонії у супроводі органа звучатиме арфа. Має бути гарно, тож чекаю з великим нетерпінням.

Ви, солістка Закарпатської обласної філармонії, ще й працюєте у камерному хорі «Кантус» — співаєте, акомпануєте. Встигаєте все охопити?

— Це завжди непросто. Хочеться цілковито викладатися на кожній роботі, вкладати у все душу й емоції. З однаковим задоволенням готуюся і до органних концертів і займаюся вокалом. Деколи здається, що я не сама це роблю. Часто не вистачає сил, але коли бачиш результат, з’являється наснага і бажання до нових творчих пошуків. Тішуся, що можу займатися музикою різних стилів і форм виконавства. Це лише збагачує.

А на особисте життя молодій і вродливій дівчині часу вистачає?

— Перевірила на власному досвіді: що більше зайнята, то більше встигаю. Музика – це сфера прекрасного, вона не може втомлювати, виснажувати. Навпаки, надихає, додає сил і бажання жити, радіти кожному дню. Гадаю, для цього ми і йдемо на сцену – щоб дарувати людям надію, добро, насолоду від мистецтва, звеселяти їхні серця.

Ваш дідусь — заслужений діяч мистецтв України, знаний композитор, хоровий диригент і педагог. Це він дав вам путівку в музику чи гени спрацювали?

— Заслуга мого дідуся в тому, що я роблю, величезна і незаперечна. Звичайно, що і генетика далася взнаки. Мене з раннього дитинства зачаровували звуки музики.

В жодній іншій сфері себе не уявляю. Музика не перестає мене вабити, і без неї я не можу жити.

Біографічна довідка:
Олеся Гайдук закінчила Ужгородське державне музучилище ім. Д.Є.Задора та Ужгородський заочний факультет Донецької державної музичної академії ім. С.Прокоф’єва по класу фортепіано та органа.

Лауреат міжнародного конкурсу «Срібний Дзвін» у номінації фортепіано (2000 р.) та дипломант конкурсу «Срібний Дзвін» у номінації орган (2001 р). Багаторазова учасниця Міжнародного молодіжного фестивалю органної музики в м.Ужгород (2010, 2012, 2014 рр.). Брала участь у майстер-класі під керівництвом Жана Гію (Цюрих, Швейцарія). З 2013 року – солістка-органістка Закарпатської обласної філармонії.


Автор: Таїсія ГРИСЬ
Концертна організація: Закарпатська обласна філармонія
Джерело: novzak.uz.ua



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
303.jpg