Маріупольський камерний оркестр виступить перед киянами у проєкті "Філармонія Нескорених" | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Маріупольський камерний оркестр виступить перед киянами у проєкті
Зайцева Олександра
Маріупольський муніципальний камерний оркестр 
Крячок Василь
Маріупольський камерний оркестр виступить перед киянами у проєкті "Філармонія Нескорених"
12 жовтня 2023, четвер
Поширити у Facebook
Джерело: Газета День

Маріупольський камерний оркестр під орудою маестро Василя Крячка, - знову виступить перед киянами у проєкті "Філармонія Нескорених".

Цього разу у програмі - твори Моцарта. Дві симфонії та найпопулярніший Концерт No20 для фортепіано з оркестром, де солісткою виступить киянка - піаністка Олександра Зайцева.

Соль-мінорна симфонія No40 - геніальна провісниця багатьох романтичних сторінок музики XIX століття, починаючи з Незакінченої симфонії Шуберта, яка написана для скромного оркестру.

У ній - чотири частини, її тема трепетна і, наче виросла з арії Керубіно з її безпосереднім, живим юнацьким почуттям.

Симфонію No 29 ля мажор було закінчено Вольфгангом Амадеєм у Зальцбурзі 1774 року.

Згодом хтось невідомий стер дату у рукописі, і музикознавцям довелося кликати криміналістів, щоб ті за допомогою кольорових фільтрів прочитали зниклий напис.Вона написана в часи, коли межа між оркестровою та камерною музикою ще не була непорушною.

Перші дві частини делікатні, майже інтимні. Побічна тема другої частини немов зіткана з найлегших зітхань, а в короткій розробці звучать гуркітливі фігури скрипок. Останні дві частини, навпаки, енергійні.

Менует прикрашають сигнали гобоїв і валторн (крім них, духових інструментів в оркестрі немає), кожен розділ фіналу завершується пасажем скрипок, що злітає, а вінчає його героїчна кода.

Ре мінорний концерт належить до найпопулярніших моцартівських концертів завдяки романтичному і пристрасному характеру. Перша частина віщує патетичні сторінки "Дон Жуана", третя - фінал 40-ї симфонії.

Партитура була закінчена Моцартом 10 лютого 1785, а вже наступного дня композитор виконував новий твір у залі казино Мельгруб на відкритті серії з шести концертів за підпискою.

Грати партію клавіра, одночасно диригуючи, було його улюбленою формою появи на публіці. Саме Моцарт у 1780-і роки здійснив революцію, позбавивши фортепіано ролі акомпаніатора (яку за традицією виконував в оркестрі клавесин та інші клавішні інструменти) і перетворив його на справжнього соліста.

Моцарт призначав свої концерти найширшій публіки. У листі до батька він пише: "Саме концерти є чимось середнім між надто важким і надто легким, у них багато блиску, вони приємні для слуху, але, звичайно, не впадають у порожнечу; подекуди сатисфакцію можуть отримати лише знавці - втім, незнавці несвідомо мають бути задоволені ними".

"Філармонія нескорених" - проєкт Національної філармонії України, спрямований на підтримку музикантів із окупованих, деокупованих та прифронтових українських міст.
Проєкт стартував 20 лютого минулого року із концерту Камерного оркестру "Ренесанс" Маріупольської камерної філармонії під керівництвом диригента Василя Крячка.

Василь Крячок - уродженець Черкащини, який пов'язав свою долю із Маріуполем. Ще наприкінці 1980-х він заснував тут Камерний оркестр "Ренесанс", ставши його диригентом і художнім керівником. 2018-го очолив Маріупольську камерну філармонію. Від початку повномасштабного російського вторгнення 24 лютого аж до другої половини квітня Василь Крячок залишався у рідному місті, адже не міг покинути людей, що потребували його допомоги й підтримки.

Окупанти неодноразово намагалися схилити його до співпраці, але проукраїнська позиція митця залишалася незмінною.


Колектив: Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс"
Виконавець (артист): Олександра Зайцева
Диригент: Василь Крячок
Джерело: Газета День



Інші:

Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
Класика зі смаком джазу
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Магія наближається...
Музика солідарності: сучасна польська композиторка Александра Брейза в Національній філармонії України
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Відкриття
«Перетинаючи темряву» — з’явився перший диск українських творів для саксофона і фортепіано
Оркестр під зорями
Голос серця
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
602.jpg