Концерт за участю флейтистки Дженіфер Грім та Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії під батутою Тараса Криси у Львові | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт за участю флейтистки Дженіфер Грім та Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії під батутою Тараса Криси у Львові
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Криса Тарас
Концерт за участю флейтистки Дженіфер Грім та Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії під батутою Тараса Криси у Львові
5 листопада 2014, середа
Поширити у Facebook

Виконавці представлять твір Богуслава Мартіну - Симфонічна поема «Пам'ятник Лідице», Карла Нільсена - Концерт для флейти з оркестром, Яна Сібеліуса - Симфонія № 2.

Свій флейтовий концерт Нільсен у 1926 р. для учасника Копенгагенського духового квінтету Гілберта Єсперсена.

У цьому творі Нільсен дуже індивідуально трактує поняття інструментального концерту - приміром, замість традиційних трьох частин твір складається лише з двох.

Окрім того, флейтовий концерт відходить від традиційного «серйозного» трактування жанру, і для нього героїзм і боротьба не є в центрі уваги. Натомість, музика зачаровує винахідливістю й витонченістю.

Симфонія №2 фінського композитора Яна Сібеліуса написана у 1902 р., і належить до найкращих здобутків класичної музики. Симфонія триває близько 45 хвилин і складається з 4 частин, де дві останні виконуються attacca (без перерви).

Симфонія захоплює безперервним розвитком, який не обривається до останньої ноти, а також непересічною зв'язністю цілої симфонії — адже уся музика «виростає» з теми, яка звучить на самому початку. У симфонії немає раптових перепадів настрою й необґрунтованих кульмінацій. Характерна «північна» стриманість і виваженість надає твору особливої виразової сили - кожна нота цього твору продумана й логічна, і впевнено наближає слухача до потужно-вишуканої кульмінації у фіналі.

Симфонічна поема «Пам'ятник Лідице» видатного чеського композитора Богуслава Мартіну присвячений трагедії селища Лідице поблизу Праги, яке зазнало повного знищення нацистами 10 червтня 1942 р. Музика Мартіну того періоду промовляє неокласичними ідіомами, проте така трагедія навряд чи вписується в неокласичний світогляд, і це надає твору особливого, драматичного відтінку. Твір написаний лише за рік після тагедії — у 1943 р.

Диригент Тарас Криса зазначає: «Я завжди вибираю для виконання тільки те, що мені дуже цікаво диригувати, і твори тих композиторів, музика яких мені до вподоби, і яка на мою думку є цікавою для оркестру і слухачів. Музика фінського композитора Яна Себеліуса надзвичайно мені подобається. Це один із найвідоміших симфоністів.

На творчість Яна Сібеліуса мали вплив російські композитори, зокрема Чайковський, Римський-Корсаков, але композитор вчився у Відні, і тому дуже великий вплив на нього мав також австрійський композитор Антон Брукнер. Тому у творчості Яна Сібеліуса можемо спостерігати зіткнення стилів. Хоч на фінський народ був вплив Росії, але завдяки своїй бойовій вдачі цей народ отримав незалежність. Симфонії № 2 Яна Сібеліуса є дуже націоналістичною та героїчною у доброму сенсі цього слова. Вона прославляє гордість фінського народу після отримання перемоги, що дуже відчутно у симфонії. Тому я хочу, щоб саме на Україні цей твір прозвучав у такий тяжкий для неї час.

Симфонічна поема «Пам'ятник Лідице» Богуслава Мартіну написана на пам’ять про страшну трагедію у місті Лідице під Прагою у 1942 році. Все чоловіче населення після 16 років, а також значна частина жінок та дітей були знищені. Так вони хотіли покарати Чехословачину за те, що вона під час війни намагалася боротися. У Симфонічній поемі «Пам'ятник Лідице» Богуслава Мартіну дуже сильно показана ця трагедія. Про цей твір навіть важко говорити.

Отож ці два твори Мартіну та Сібеліуса я об’єднав у програмі, щоб показати трагедію і перемогу. Твори дещо показують те, що зараз робиться у нашій Україні.

Щодо Концерту для флейти з оркестром Карла Нільсена, який ми готуємо разом із флейтисткою Дженіфер Грім, то музична мова цього твору не схожа ні на що інше у музиці. Твір дуже важкий і віртуозний для флейти, але є дуже незвичним. З Дженіфер Грім ми співпрацюємо вже упродовж восьми років в Америці. Вона відвідає Україну з концертом вперше. Дженіфер дуже прагнула сюди приїхати у важкий час для України, адже ми багато чуємо про Україну з новин, але часто в реальності бачимо цілком інакшу ситуацію».

Загалом усі твори, які об’єднанні у програмі, мають історичний сенс, і їх неодмінно буде цікаво почути публіці.

У середу, 5 листопада, о 14:30, у Львівській національній академії ім. Миколи Лисенка відбувся майстер-клас Дженіфер Грім.


Автор: Юрій Булка
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Диригенти: Тарас Криса
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії



Інші:

83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
«Біла ворона» повернулася
В Національній опереті України покажуть виставу як сучасну рефлексію на виклики воєнного часу
В Румунії скасували виступ російської співачки Нетребко 
Дивом лишилася жива
Пісня об’єднує покоління: ювілейний концерт хору Григорія Верьовки в Києві
Презентація повної версії рок-опери «Міф про козака Василя Сліпака»: історія, яку ми створили разом
Держмистецтв проводить конкурс для композиторів на здобуття премії імені Б. М. Лятошинського – 2026 
З днем народження, Львівська національна оперо!
В укритті відкрили освітню виставку про українського художника Івана-Валентина Задорожного
Виставка про море, науку та памʼять
У Чернівцях напередодні прем’єри опери «Креонт» помер 39-річний диригент
Театральна прем’єра жовтня: видовищна постановка «Лісова пісня» у Київському академічному театрі ляльок
Українські співачки запрошують на "Вечорниці" у… Дубаї
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
101003_205.jpg