"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики" | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Цепколенко Кармелла
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
28 серпня, четвер
Поширити у Facebook

У серпні в Одесі відбувся ювілейний, тридцятий фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики". Попри війну, обстріли та повітряні тривоги, він залишається символом культурної стійкості, місцем, де українська музика звучить у світовому контексті. Більше — у розмові з "Українським радіо. Одеса".

Витоки фестивалю

"У Радянському Союзі щось подібне було неможливим. Уявити безперервний 24-годинний концерт, де грають сучасну музику, було просто маячнею", – поділилася композиторка і засновниця фестивалю Кармела Цепколенко.

За її спогадами, перший форум відбувся 1995 року в колишньому кінотеатрі "Україна". Публіка сиділа на підлозі довкола сцени, а серед слухачів були й панки, і гіпі, і студенти, які прагнули доторкнутися до живого сучасного мистецтва.

Європейський простір і український голос

"Ідея фестивалю – це вихід у європейський простір. Щоб нас знали, щоб наші композитори слухали і грали сучасну музику наживо", – сказала Цепколенко.

Композитор і диригент Володимир Рунчак переконаний: цілі залишилися ті самі – показати українську музику у світовому контексті, і це принципово важливо.

А композиторка Алла Загайкевич згадала, що саме завдяки фестивалю в Одесі зародилися ансамблі сучасної музики.

"Ми були спраглі цієї музики. Фестиваль дав можливість занурити і студентів, і викладачів у світ актуального звучання", – сказала Загайкевич.

Фестиваль у час війни

Сьогодні, на тридцятому році існування, форум зберігає початкову форму – 48-годинний музичний марафон. Але тепер у ньому переважає українська музика.

"З'явилося набагато більше творів, які спираються на українське слово і поезію. Через музику ми теж боремося за незалежність", – зазначила Кармела Цепколенко.

Богдан Сегін, виконавчий директор фестивалю "Контрасти" у Львові, розповів про співпрацю двох форумів.

"Ми хочемо розвивати спільні проєкти, обмінюватися музикантами й навіть мріємо про фестивальний потяг Львів – Одеса. Навіть якщо він не зрушить фізично, духовно й творчо цей зв'язок вже існує", – сказав він.

Пункт незламності

"Я вважаю наш фестиваль пунктом незламності. Всі великі міжнародні події виїхали з Одеси, а ми залишилися тут", – підкреслила Цепколенко.

Фестиваль став простором обміну енергіями й ідеями. Учасники твердять, що люди заряджаються не тільки від музики, а й від спілкування. Це своєрідна підзарядка для життя і творчості, пояснили вони, адже попри всі виклики, фестиваль залишається важливим майданчиком для розвитку української музики та її інтеграції у світовий контекст.

"Цей форум тримається завдяки відданим людям. Він виховав цілу школу молодих музикантів, які тепер продовжують традицію. Це ковток нормальності у важкі часи", – підсумував Володимир Рунчак.





Автор: Ірина Сечковська, Олена Концевич
Композитори:Кармелла Цепколенко
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва Два дні й дві ночі нової музики/2Д2Н
Джерело: suspilne.media



Інші:

Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс
20 років на сцені і кількахвилинні оплески: у Калуші відбувся благодійний концерт камерного хору "Тавор"
В Івано-Франківську стартував фестиваль "Філармонійні вечори: British Edition"
Львівський хор "Гомін" передав для Головного управління розвідки Міноборони 1 млн грн.
У Києві заграли незнані твори українських композиторів, репресованих радянською владою
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
55.jpg