|
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
Сьогодні
Поширити у Facebook
У серпні в Одесі відбувся ювілейний, тридцятий фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики". Попри війну, обстріли та повітряні тривоги, він залишається символом культурної стійкості, місцем, де українська музика звучить у світовому контексті. Більше — у розмові з "Українським радіо. Одеса".
Витоки фестивалю
"У Радянському Союзі щось подібне було неможливим. Уявити безперервний 24-годинний концерт, де грають сучасну музику, було просто маячнею", – поділилася композиторка і засновниця фестивалю Кармела Цепколенко.
За її спогадами, перший форум відбувся 1995 року в колишньому кінотеатрі "Україна". Публіка сиділа на підлозі довкола сцени, а серед слухачів були й панки, і гіпі, і студенти, які прагнули доторкнутися до живого сучасного мистецтва.
Європейський простір і український голос
"Ідея фестивалю – це вихід у європейський простір. Щоб нас знали, щоб наші композитори слухали і грали сучасну музику наживо", – сказала Цепколенко.
Композитор і диригент Володимир Рунчак переконаний: цілі залишилися ті самі – показати українську музику у світовому контексті, і це принципово важливо.
А композиторка Алла Загайкевич згадала, що саме завдяки фестивалю в Одесі зародилися ансамблі сучасної музики.
"Ми були спраглі цієї музики. Фестиваль дав можливість занурити і студентів, і викладачів у світ актуального звучання", – сказала Загайкевич.
Фестиваль у час війни
Сьогодні, на тридцятому році існування, форум зберігає початкову форму – 48-годинний музичний марафон. Але тепер у ньому переважає українська музика.
"З'явилося набагато більше творів, які спираються на українське слово і поезію. Через музику ми теж боремося за незалежність", – зазначила Кармела Цепколенко.
Богдан Сегін, виконавчий директор фестивалю "Контрасти" у Львові, розповів про співпрацю двох форумів.
"Ми хочемо розвивати спільні проєкти, обмінюватися музикантами й навіть мріємо про фестивальний потяг Львів – Одеса. Навіть якщо він не зрушить фізично, духовно й творчо цей зв'язок вже існує", – сказав він.
Пункт незламності
"Я вважаю наш фестиваль пунктом незламності. Всі великі міжнародні події виїхали з Одеси, а ми залишилися тут", – підкреслила Цепколенко.
Фестиваль став простором обміну енергіями й ідеями. Учасники твердять, що люди заряджаються не тільки від музики, а й від спілкування. Це своєрідна підзарядка для життя і творчості, пояснили вони, адже попри всі виклики, фестиваль залишається важливим майданчиком для розвитку української музики та її інтеграції у світовий контекст.
"Цей форум тримається завдяки відданим людям. Він виховав цілу школу молодих музикантів, які тепер продовжують традицію. Це ковток нормальності у важкі часи", – підсумував Володимир Рунчак.

Автор: Ірина Сечковська, Олена Концевич
Композитори:Кармелла Цепколенко
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва Два дні й дві ночі нової музики/2Д2Н
Джерело: suspilne.media
|