Брамс: меланхолія і пристрасть | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Брамс: меланхолія і пристрасть
Білич Михайло
Брамс: меланхолія і пристрасть
17 червня на «АРТ-сцені» Київської опери на Подолі відбудеться концерт, в якому лунатимуть знакові твори класика
13 червня 2023, вівторок
Поширити у Facebook

У програму концерту до 190-річчя від дня народження Йоганнеса Брамса увійшли два найвідоміші та найемоційніші камерні твори видатного німецького композитора епохи романтизму.

«Меланхолійне Тріо» ор.40, присвячене матері композитора, яка померла у рік написання твору, прочиняє нам двері у потаємні дитячі спогади Брамса, а також демонструє нам одну з найпроникливіших партій для валторни в історії світової літератури.

За спогадами самого композиторами, початкова тема валторни у першій частині прийшла до нього під час лісової прогулянки, саме у тембрі цього мідного духового інструмента він бачив найповніше втілення романтичної лірики.

Другий твір програми — «Фортепіанний квінтет фа мінор», який часто вважають вершиною камерної музики Брамса — переносить слухачів в інший емоційний спектр.

Дослідники творчості композитора окреслюють його характер бетховенським за своєю динамічною та шубертівським за його найкращі ліричні фрагменти. Драматургія квінтету рухається за карколомною траєкторією: пристрасна драма першої частини змінюється ліричним Andante, за яким звучить демонічне Скерцо та динамічний фінал.

Виконавці:
Михайло Білич /скрипка/, Андрій Васін /фортепіано/ ,Дмитро Таран /валторна/, Андрій Чоп /альт/  та Микола Любенко /віолончель/.

ДОВІДКА Music-Review Ukraine

Йоганнес Брамс народився 7 травня 1833 року в Гамбурзі (Німеччина). Першим вчителем музики був його батько. Обдарований піаніст, Брамс почав публічно виступати вже в дитячі роки. Але незабезпечене матеріальне становище сім'ї змусило його братися за будь-яку роботу — він переписував ноти, аранжував, грав у садах і ресторанах. Це, втім, принесло певну користь юному Брамсу: майбутній композитор увійшов в безпосереднє зіткнення з музикою німецького демократичного побуту, яку широко використовував у своєму наступному творчості.

Істотну роль у творчому розвитку Брамса зіграла його зустріч у 1853 році з Е. ремінь. Виступаючи з ним в якості акомпаніатора, Брамс перейнявся красою і захопливістю угорських національних мелодій, які входили в репертуар скрипаля. Згодом це знайшло відображення у творчості Брамса — в його знаменитих «Угорських танцях» і в ряді інших творів, де використані характерні мелодійні обороти і ритми угорської народної музики.

У 1850-х роках Брамс багато виступав як піаніст в різних містах Німеччини, керував придворною хоровою капелою в Детмольд і жіночим хором в Гамбурзі. Починаючи з 1862 року творча діяльність Брамса найтіснішим чином пов'язана з Віднем. У цьому місті, являвшемся тоді своєрідним музичним центром, постійно звучали австрійські, німецькі, угорські, чеські, словацькі, сербські пісні і танці. Все це було джерелом, що живило творчість Брамса.

У 1870-1880 роки Брамс створив більшість своїх кращих творінь — всі симфонії, скрипковий і 2-й фортепіанний концерти, камерні ансамблі, пісні, хори, танці. Творчість Брамса, що охоплює майже всі жанри, характеризується глибокою і органічним зв'язком з народно-побутовою музикою.

У жанрі симфонічної музики Брамс є продовжувачем традицій 
Бетховена. Не дарма 1-ю симфонію Брамса деколи називають «десятою симфонією Бетховена».

Помер Брамс 3 квітня 1897 року.



Виконавці: Михайло Білич
Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва



Інші:

Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
Проєкт «Репресована українська музика»
Пряма трансляція опери «Макбет» об’єднає Литву та Україну
«Любов з першого слова» у Театрі Франка
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
101221_022.jpg