Концерт для 42 слухачів | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт для 42 слухачів
Лопатинський Роман
Сильвестров Валентин Васильович
Концерт для 42 слухачів
21 березня 2016, понеділок
Поширити у Facebook
Джерело: За матеріалами прес-релізу

26 березня о 19.00 у київському Літературно-меморіальному музеї Михайла Булгакова відбудеться вечір камерної музики «Містика милозвучностей».

Концерт для 42 слухачів


Назвою концерту організатори натякають і на місце проведення, Дім-музей наймістичнішого київського письменника, і на тенденції в сучасній музиці, зокрема українській, яка вже давно «перехворіла» жорстким авангардом, нібито повернувшись назад до романтичної естетики з її милозвучними гармоніями і мелодіями.

Така еволюція – від «складного» до «простого» – відбулася із київським композитором Валентином Сильвестровим, одним із авторів, чия музика прозвучить того вечора. В 1960-і роки він був одним із найяскравіших радянських авангардистів, активно вивчав, переосмислював і адаптував у своїх опусах досягнення композиторів нововіденської школи.

Між іншим, саме авангардні твори, написані в 60-і роки, принесли Сильвестрову міжнародну славу і визнання. Але від початку 70-х Сильвестров раптом перестав писати «гучну» музику і почав писати тиху. Композитор «переключився» на ностальгійну лірику, елегійність, мрійливість, непоспішні сповідальні інтонації. Драматизм в окремих творах присутній як барва, що, з’явившись, тут же й розчиняється в ліриці, розходиться-розпливається, немов кола по воді. «Кітч-музика» для фортепіано, включена у програму анонсованого концерту, була написана Сильвестровим власне у той переломний період. Прозвучить також одна з його пісень, «Я слово позабыл, что я хотел сказать» на вірші Осипа Мандельштама із вокального циклу «Ступені».

Інший композитор – Павел Колпаков, сформував свою мову в камерній музиці на початку нового століття. В гармонічній структурі творів Колпакова дисонанси звучать милозвучно, можна сказати, його інтонаційне полотно зіткане з «консонансних дисонансів». Такий ефект для «авангардної» музики – майже містика. Якщо сильвестрівська просвітлена лірика нагадує нам творчість композиторів-романтиків (Шуберта, Шопена), то лірика Колпакова – складна для виконання, емоційно й психологічно багатобарвна, що інколи межує з експресією, – базується на естетиці ХХ століття. У цьому переконують п’єси, що прозвучать на концерті 26 березня: «Танок тіней» для бас-кларнета соло, «Савана» для скрипки і віолончелі та «La visione meravigliosa» для мецо-сопрано і фортепіано.

Зовсім не намагаючись зблизити музику Сильвестрова і Колпакова, бо це справді дуже різні художники, проведемо, однак, декілька біографічних віддалених паралелей. Павел Колпаков – учень Якова Губанова, свого часу культової постаті серед молодих столичних митців, авторитетного композитора, який дружив із Сильвестровим. У свою чергу, Губанов – учень Дмитра Шостаковича. У Сильвестрова є твір, присвячений Шостаковичу, написаний ще у 1980-і, Постлюдія «DSCH», в основу якої покладено знамениту монограму «полоненого генія», як образно назвав Шостаковича Олександр Солженіцин. Під впливом постаті Шостаковича Сильвестров перебував у молодості і, за його словами, саме йому він зобов’язаний фактом написання своєї Першої симфонії, представленої в якості дипломної роботи, яку, до речі, в силу новизни музичної мови офіційна комісія Київської консерваторії не прийняла. Але це окрема історія.

Концерт для 42 слухачів

Є ще один композитор, чия музика прозвучить на концерті, це – класик польської музики минулого століття Вітольд Лютославський, слухачі матимуть змогу почути його «Епітафію» для гобоя і фортепіано. Лютославський мав вплив (передусім світоглядно) на Сильвестрова у період його захоплення авангардом. Колпаков же давно з особливою теплотою ставиться до творчості польського композитора, відколи був вражений атмосферою гармоній в його «Траурній музиці».

У концерті візьмуть участь чудові київські музиканти: солістка Національної опери України Тетяна Пімінова (мецо-сопрано), лауреати всеукраїнських і міжнародних конкурсів Роман Лопатинський (фортепіано), Олександр Кошелєв (гобой), Артем Шестовський (бас-кларнет), Анна Булуй (скрипка), Ірина Дзядевич (віолончель) та Юліанна Румянцева (фортепіано).

Друга частина вечора – за традицією журфіксів у Будинку-музеї Михайла Булгакова – передбачає неформальне спілкування учасників і гостей у невимушеній атмосфері за келихом вина. Також для охочих проведуть екскурсію музеєм, який вважається одним із найбільш таємничих музеїв Києва.

І ще, організатори дійства – команда «Sonor Continuus» – завбачливо попереджають: «Концерт зможуть відвідати лише 42 слухачі». Це аж ніяк не рекламний прийом, як може здатися, а необхідність, обумовлена особливостями приміщення Будинку Булгакова – камерного і затишного. Отож, поспішіть придбати квиток, і, звичайно, не спізнюйтеся – не варто ризикувати стати 43 слухачем.


Дата: 26 березня 2016 р., 19:00
Місце: Літературно-меморіальний музей Михайла Булгакова, Андріївський узвіз, 13

Докладніше: http://mistika.tilda.ws

Квитки: https://www.concert.ua/booking/mistika-blagozvuchii


Виконавець (артист): Роман Лопатинський
Композитор:Валентин Сильвестров
Концертний зал: Літературно-меморіальний музей Михайла Булгакова
Джерело: За матеріалами прес-релізу



Інші:

6 грудня виповнюється 122 роки від дня народження Миколи Колесси
«Щедрик» як світовий символ Різдва: в Музеї історії міста Києва відкрили нову виставку
Старт всеукраїнської акції «Коляда для Захисника та Захисниці» 2025–2026
Феєричне завершення пʼятої едиції КОНКУРСУ МОЛОДИХ ВОКАЛІСТІВ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СЛІПАКА
Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
Класика зі смаком джазу
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Магія наближається...
Музика солідарності: сучасна польська композиторка Александра Брейза в Національній філармонії України
      © 2008-2025 Music-review Ukraine