Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків» | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Сьогодні
Поширити у Facebook

28, 29 і 30 листопада Львівська національна опера представить одну з ключових прем’єр сезону – балет-феєрію «Мавка» на музику сучасної української композиторки Вікторії Польової.

Твір написаний за мотивами всесвітньо відомої драми-феєрії Лесі Українки, яка постане на сцені у новому, естетично сміливому прочитанні.

Постановку реалізувала команда, відома за надзвичайно успішним балетом «Тіні забутих предків» – одним із найяскравіших творчих тріумфів театру останніх років. Артем Шошин, балетмейстер-постановник «Мавки», працює у впізнаваній авторській лексиці – поєднуючи чуттєву пластику, глибокий психологізм та сучасний танцювальний інструментарій:

“«Мавка» буде зовсім іншою балетною історією. Тут немає такої об’ємної побутової оповіді, як у «Тінях забутих предків». Вона набагато інтимніша й зосереджена на глибині стосунків між двома – Мавкою та Лукашем. Їхнє кохання – на межі двох світів – міфічного та реального. Саме в цьому й полягала складність: потрібно було вибудувати двоактний балет так, щоб глядач відчув драму Мавки й прожив її біль”.

Лібрето та концепція постановки належать Василю Вовкуну, який пропонує новий погляд на твір: не буквальний, не ілюстративний, а спрямований на емоційну природу історії. Постановка досліджує зіткнення двох світів – фантастичного і реального – як метафору вибору, свободи та внутрішньої гідності:

«Любов, що воскрешає душу, вириває Мавку із лабедів світу мертвих й інкарнує на новий життєвий цикл. У цьому вузькому просторі життя вона справді жертвує собою в намаганні порятувати тепер уже душу Лукаша. Проте в душевній нерівноцінності сприйняття її найвищого прояву – любові – між ними постає прірва.

«Я в серці маю те, що не вмирає…» – ці слова є вершиною духовного усвідомлення Мавки. Вона переходить із земного буття у вічність, втілюючи ідею безсмертя душі, любові і краси. Ці слова Мавки пробуджують Лукаша, він чує її голос і знову бере сопілку. Через неї він повертається до свого «Я», яке колись утратив», – коментує Василь Вовкун.

Над музичною частиною працював диригент-постановник Юрій Бервецький, який наголошує на винятковій природі партитури Вікторії Польової: «Я досить довго йшов до цілісного сприйняття цієї музики разом із оркестром. Партитура балету є доволі складною, і для того щоби почути її реальне звучання, треба було дуже ретельно її пропрацювати: у ній є високі темпи, певні складнощі в розумінні форми та музичної “математики”. Музика “Мавки” єпотужним синтезом барокових елементів і мінімалістичних музичних засобів, експресіоністичних барв і фольклорних елементів, і все це з огляду на те, що ми як митці зараз переживаємо певну реформацію творчого мислення».

Візуальний світ балету створює міжнародна команда: литовський сценограф Арвідас Буйнаускас та художниця костюмів Наталія Міщенко. Їхня концепція поєднує мінімалізм, метафоричність і увагу до деталей, які формують особливу атмосферу – світ, де природа і людина говорять однією мовою.

“Для мене ця вистава про шлях до себе, про чесність і сміливість приймати рішення серця. Про те, що не всім дається дар справжньої Любові, і не всі його можуть прийняти й віддатися йому. І навіть якщо нас не обирають, ми маємо в серці те, що не вмирає, і це є справжня цінність та опора, що підіймає нас над собою”, – зазначає Наталія Міщенко.

Хоча основою постановки є класичний літературний сюжет, творча команда пропонує сучасну сценічну мову, яка збагатить його новими сенсами. «Мавка» звучить як історія про свободу, внутрішню правду та крихкість людської душі – теми, що сьогодні набувають особливої ваги.

У театрі підкреслюють, що новий балет не відтворює сюжет Лесі Українки буквально. Це повага до минулого і погляд у майбутнє, де український міф, втілений мовою танцю, звучить яскраво, сучасно і по-справжньому масштабно.

Від Лесі Українки – до сучасної сцени: Мавка повертається, щоб нагадати – краса, свобода і правда є проявом нашої внутрішньої нескореності.

Покази балету-феєрії «Мавка» відбудуться 28, 29 і 30 листопада у Львівській національній опері.

Вистава у двох діях триватиме 2 години.

Квитки за посиланням:
https://widget.kontramarka.ua/uk/widget182site11084/widget/event/100179299 Постановники

Балетмейстер-постановник – Артем Шошин
Диригент-постановник – Юрій Бервецький
Режисер-постановник – Василь Вовкун
Асистентка балетмейстера-постановника – Тетяна Куруоглу Диригентка – Ірина Стасишин
Сценограф та художник світла – Арвідас Буйнаускас (Литва) Асистент художника світла – Олександр Мезенцев
Художниця костюмів – Наталія Міщенко
Асистентка художниці костюмів – Жанна Малецька
Дійові особи та виконавці
Мавка – Анастасія Бондар, Ярина Котис, Ольга Пилипейко, Олеся Марчук Лукаш – Арсен Марусенко, Олександр Омельченко, Сергій Александров, Андрій Гаврін
Русалка – Дарина Кірiк, Мар’яна Гресь, Олеся Марчук
Цар лісу – Дмитро Коломієць, Олександр Замлинний, Артур Кокоєв Перелесник – Ілля Устиненков, Дмитро Коломієць, Андрій Гаврін Килина – Анастасія Гнатишин, Романа Думанська, Дар’я Беркова Куць – Сергій Александров, Артур Кокоєв, Руслан Диня





Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Концертний зал: Концертний зал Львівського Національного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької



Інші:

Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
Класика зі смаком джазу
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Магія наближається...
Музика солідарності: сучасна польська композиторка Александра Брейза в Національній філармонії України
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Відкриття
«Перетинаючи темряву» — з’явився перший диск українських творів для саксофона і фортепіано
Оркестр під зорями
Голос серця
Анімаційний документальний фільм «Я померла в Ірпені» української режисерки Анастасії Фалілеєвої отримав європейську премію Emile
Головна театральна подія року: 7 GRA визначить лавреатів
«Бароко без меж»
Кері-Лінн Вілсон виступить у Львові із великими прем'єрами
Хвилі і музика: Театр ім. Лесі Українки готує прем'єру вистави "Легенда про піаніста" з професійним джазменом у головній ролі
VIII Міжнародний музичний фестиваль
DA PACEM DOMINE
ФОРУМ INVEST ART FORUM / ART CAPITAL
До календаря ЮНЕСКО додали ювілеї композитора «Щедрика» та Києво-Печерської лаври
День відкритих дверей у Музеї Соломії Крушельницької
Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
22.jpg