У Львові вперше пройде Leopolis Baroque Festival | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
У Львові вперше пройде Leopolis Baroque Festival
Кучар Теодор
Остапович Іван
У Львові вперше пройде Leopolis Baroque Festival
У фестивалі барокової музики візьмуть участь світові зірки класичної сцени. Серед них – гобоїстка Уляна Макєєва
31 липня 2018, вівторок
Поширити у Facebook

У Львові вперше проходитиме Leopolis Baroque Festival. Його організатор – Львівський органний зал. У фестивалі барокової музики окрім львівських музикантів візьмуть участь світові зірки класичної сцени.

7 серпня на сцені Органного гратиме концертмейстер Чеської філармонії, скрипаль Йозеф Шпачек, гобоїстка з Одеси Уляна Макєєва та Ukrainian Festival Orchestra під керівництвом українсько-американського дириґента Теодора Кухара. У програмі – концерти Йоганна Себастьяна та Карла Філіппа Емануеля Баха, а також «Пори року» Вівальді.

8 серпня Теодор Кухар віддасть свою дириґентську паличку Іванові Остаповичу, а сам постане перед публікою як альтист. Разом із ним солістами цього вечора будуть Уляна Макєєва (гобой), Михайло Сосновський (флейта), Сергій Гаврилюк (альт). Гратимуть бранденбурзькі концерти Баха та концерти Телемана.

9 серпня в рамках фестивалю відбудеться сольний концерт скрипаля Ореста Смовжа, одного з найталановитіших львівських музикантів, учня всесвітньо відомої Мідорі Ґото (США). Концерт під назвою «Бароко у перспективі» проведе слухачів від Баха і Бальцара до Енеску, від Ізаї до ХХІ століття. Звучатиме твір українського композитора Віталія Вишинського та світова прем’єра – інвенція для скрипки соло The Worst Death Scene Ever Томаса Меллана.

Поняття барокова музика або музика бароко описує стиль європейської музики в період приблизно між 1600 та 1750 роками. Барокова музика наслідує музику епохи Відродження і передує класичній музиці, її вершинами зазвичай вважають творчість Й. С. Баха, Г. Ф. Генделя і А. Вівальді.

З нагоди фестивалю одеська гобоїстка Уляна Макєєва розповіла ZAXID.NET сімейну легенду про вибір свого інструменту та про мрії створити єдиний в Україні духовий квінтет.

«Це одна з найкращих гобоїсток в Україні!», – захоплено каже про Макєєву українсько-американський дириґент Теодор Кухар. Проте Уляна майже невідома львівській публіці. Ми вирішили познайомитися з виконавицею ближче.

«Як дядя Юлік»

Уляна Макєєва з раннього дитинства знала, що гратиме на гобої. Її батьки-музиканти обирали інструмент для дочки не тільки по красі звуку, а й по перспективності для подальшої кар’єри. «Врешті залишилися валторна і гобой – доволі рідкісні інструменти, на яких у порівнянні з іншими грають досить мало, – розповідає сімейну легенду Уляна. – Мій батько працював у Харківському театрі музичної комедії. Я маленькою приходила до нього на репетиції, сиділа в оркестровій ямі. Якось сказала, що хочу бути як дядя Юлік, а дядя Юлік грав на гобої. Отак цей вибір і відбувся остаточно».

Випробування себе

Шлях Уляни лежав прямісінько до спеціалізованої музичної школи в рідному Харкові. Перші три роки вона грала на блок-флейті, адже саме з цього інструменту починається навчання всіх духовиків, а вже потім був гобой. Окрім інструментального, дівчина навчалася ще й на теоретичному відділі. З кінця 10-го класу грала в Харківському молодіжному оркестрі «Слобожанський». З відзнакою закінчила Університет мистецтв ім. І. Котляревського, а після цього вирішила спробувати свої сили за межами рідного міста. «В Академічному симфонічному оркестрі Чернігова якраз у той час набирали багато музикантів. Мені було цікаво: чи зможу я? Та й умови там були кращі, ніж у Харкові. Конкурс пройшла, але пропрацювала в оркестрі небагато, лише півроку», – розповідає Уляна.

Потім була Одеса. «Мені дуже подобалося в оперному театрі! Там гарний колектив. Але опера має свої особливості: треба бути готовим виконувати довгі твори по три-чотири години та грати той самий репертуар кілька десятків років. Робота на сцені мені більш цікава», – пояснює Уляна свій перехід до Одеського філармонічного оркестру. Наразі вона концертмейстер гобоїв.

Уляна Макєєва любить грати в камерних ансамблях і мріє створити квінтет духовиків: флейта, гобой, кларнет, фагот і валторна. «Це дуже рідкісне для України явище. Взагалі у нас духова музика не надто розвинена. Коли мене питають, на якому інструменті я граю, мені іноді соромно казати. “На чому ти граєш? – На гобої. – Го що?», – ділиться виконавиця.

Вперше на львівській сцені

Макєєва мала багато виступів на фестивалях в Україні та за кордоном, але у Львові грала лише одного разу – на конкурсі, ще студенткою. Запрошення на Leopolis Baroque Festival отримала від дириґента Теодора Кухара. Він бачив записи її виступів, вважає Уляну найкращою гобоїстокою в Україні. «У нього купа ідей і величезне бажання залучати людей. Перед ним неможливо встояти!», – сміється музикантка.

Спочатку виникла ідея другого концерту фестивалю, 8 серпня, в якому Теодор Кухар гратиме соло на альті. «Я дуже поважаю дириґентів, які мають оркестровий досвід у виконавстві, а тим більше на такому рівні, як Теодор, – каже гобоїстка. – Це значить, що він не тільки може донести до музикантів свою ідею, а й знає, як це зсередини». Разом із Теодором Кухаром і Михайлом Сосновським вона гратиме Концерт для флейти, гобоя та альта з оркестром Георга Телемана, а також солюватиме в телеманівському концерті для гобоя. «Я очікую багато радості від спільного музикування і від Львова», – каже гобоїстка.


Диригенти: Теодор Кучар, Іван Остапович
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики
Джерело: Zaxid.net



Інші:

У Хмельницькому відкрилась масштабна виставка «Слава Героям! Хмельниччина»
Презентовано трейлер документального фільму «ЛІНІЯ ВОГНЮ»
Фінальний концерт Конкурсу композиторів “Bruno Maderna” 2025
Продовжується прийом творів на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026 року
У Чернігові пройде перший Всеукраїнський музичний фестиваль «BRAMA CLASSIC»
Про що мовчать "Співаючі": Львівська опера відзначає 125-ліття виставкою Сергія Савченка
Музей Соломії Крушельницької запрошує на презентацію цифрової платформи
У Херсоні відкриють музей, присвячений роботі театру
У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine