Homo ludens від музики  | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Homo ludens від музики 
Рунчак Володимир Петрович
Homo ludens від музики 
У київській консерваторії відбувся творчий вечір Володимира Рунчака
30 жовтня 2014, четвер
Поширити у Facebook
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua

Позірна гіперактивність цієї людини на «ниві вітчизняної музичної культури» створює відчуття безперервних творчих вечорів Володимира Рунчака, одного з яскравих українських постмодерністів у музиці. Ми звикли, що авторські вечори сучасних українських композиторів влаштовують у кращому випадку до поважного ювілею автора.

Тут цей принцип не спрацьовує. Для Рунчака, здається, не важливо навіть те, коли саме створено той чи той твір (у концертних програмках немає дат їх написання). Він — людина, яка бавиться, homo ludens (до речі, п’єс із такою назвою у нього понад десяток).

Назву тільки деякі з його музичних «Homo ludens». Наприклад, № 5 — це «Інтерв’ю із заїкою, або Шість хвилин (у трубу) для труби», де соліст поміж музичною грою повинен вдавати, що заїкається. № 9 — це, відповідно, «Дев’ять не випадкових зупинок для гуля_ч/щого гобоїста»: уявіть собі гобоїста, який удавано розгублено прогулюється поміж рядами концертної зали, де розставлено пюпітри з нотами, й біля кожного з них артист зупиняється, аби зіграти. «Homo ludens ХІ, або Кілька SMS-ок для фаготиста і слухачів» — це п’єса, де соліст під час виконання твору приймає повідомлення через мобільний телефон.

Зауважмо, що маємо справу, власне, не з музичними жанрами: інтерв’ю, повідомлення. Прикладів такого роду «інструментального театру» у Рунчака безліч. Звісно, не він перший і не він останній працює в цьому жанрі. Проте йому вистачає винахідливості, дотепності й таланту між повторів чи кліше знаходити свободу і говорити своєю мовою.

Серед представлених творів було тільки дві прем’єри. Це — віртуозний твір для саксофона «Трішки музики на честь Адольфа Сакса», яку блискуче виконав Роман Фотуйма, і вже згадана п’єса «Homo ludens ХІ» для фагота, яку зіграв Олександр Сєдін. Усе решта написано було або в недавньому, або в далекому минулому (чи не за часів студентських років). Можна припустити, що для цього автора важливий не стільки сам факт презентації нового, скільки актуалізація вже зробленого і можливість подивитися на це з боку. Якось композитор зізнався у своєму інтерв’ю, що для нього кожне публічне виконання його творів — це очікування реакції на самого себе, зокрема аналіз та рефлексія. Тим часом слухачеві — якщо він слідкував упродовж останніх років за творчістю Володимира Рунчака — не складно було зауважити органічність та навіть деяку консервативність цієї музики в плані вірності стилю.

Ключовими композиціями вечора видались Антисонати № 28, 29 і 53, що прозвучали першим номером програми у виконанні Андрія Бондаренка (фортепіано) і Андрія Дьоміна (кларнет). Те, що вони виробляли на сцені, нагадало концерти останньої «Варшавської осені» — знаменитого фестивалю сучасної авангардної музики у Польщі: та сама театральна хода в процесі гри, удари по штульрамі рояля, наспівування тощо. Але якщо там це була театральність ляльково-механістична, то тут — цілком «жива» і якась, сказати б, дуже серйозна, але від цього не менш комічна.

Насамкінець прозвучав шлягер Рунчака «Дайте дві Шевченківські премії всім, хто хоче одну!» для двох саксофонів, де прекрасно зіграли — і в музичному, і в акторському плані — Олександр Балашов та Ілля Васячкін. Саме такою і повинна бути (в музиці чи поза нею) соціальна критика — динамічною, легкою і веселою


Автор: Олеся Найдюк
Композитор:Володимир Рунчак
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua



Інші:

Два Українські фільми номіновані на IDA Awards – премію Міжнародної асоціації документального кіно (США)
Хор “Гомін” та TEATR.org.ua зібрав близько 10 мільйонів гривень на ЗСУ у європейському турі
Українська "Дюймовонька" підкорила Грецію
Короткометражний ігровий фільм режисера Миколи Засєєва «Пасхальний день» відібраний до міжнародного конкурсу найбільшого в світі фестивалю короткого метру в Клермон-Феррані у Франції
6 грудня виповнюється 122 роки від дня народження Миколи Колесси
«Щедрик» як світовий символ Різдва: в Музеї історії міста Києва відкрили нову виставку
Старт всеукраїнської акції «Коляда для Захисника та Захисниці» 2025–2026
Феєричне завершення пʼятої едиції КОНКУРСУ МОЛОДИХ ВОКАЛІСТІВ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СЛІПАКА
Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
110623_028.jpg