Homo ludens від музики  | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Homo ludens від музики 
Рунчак Володимир Петрович
Homo ludens від музики 
У київській консерваторії відбувся творчий вечір Володимира Рунчака
30 жовтня 2014, четвер
Поширити у Facebook

Позірна гіперактивність цієї людини на «ниві вітчизняної музичної культури» створює відчуття безперервних творчих вечорів Володимира Рунчака, одного з яскравих українських постмодерністів у музиці. Ми звикли, що авторські вечори сучасних українських композиторів влаштовують у кращому випадку до поважного ювілею автора.

Тут цей принцип не спрацьовує. Для Рунчака, здається, не важливо навіть те, коли саме створено той чи той твір (у концертних програмках немає дат їх написання). Він — людина, яка бавиться, homo ludens (до речі, п’єс із такою назвою у нього понад десяток).

Назву тільки деякі з його музичних «Homo ludens». Наприклад, № 5 — це «Інтерв’ю із заїкою, або Шість хвилин (у трубу) для труби», де соліст поміж музичною грою повинен вдавати, що заїкається. № 9 — це, відповідно, «Дев’ять не випадкових зупинок для гуля_ч/щого гобоїста»: уявіть собі гобоїста, який удавано розгублено прогулюється поміж рядами концертної зали, де розставлено пюпітри з нотами, й біля кожного з них артист зупиняється, аби зіграти. «Homo ludens ХІ, або Кілька SMS-ок для фаготиста і слухачів» — це п’єса, де соліст під час виконання твору приймає повідомлення через мобільний телефон.

Зауважмо, що маємо справу, власне, не з музичними жанрами: інтерв’ю, повідомлення. Прикладів такого роду «інструментального театру» у Рунчака безліч. Звісно, не він перший і не він останній працює в цьому жанрі. Проте йому вистачає винахідливості, дотепності й таланту між повторів чи кліше знаходити свободу і говорити своєю мовою.

Серед представлених творів було тільки дві прем’єри. Це — віртуозний твір для саксофона «Трішки музики на честь Адольфа Сакса», яку блискуче виконав Роман Фотуйма, і вже згадана п’єса «Homo ludens ХІ» для фагота, яку зіграв Олександр Сєдін. Усе решта написано було або в недавньому, або в далекому минулому (чи не за часів студентських років). Можна припустити, що для цього автора важливий не стільки сам факт презентації нового, скільки актуалізація вже зробленого і можливість подивитися на це з боку. Якось композитор зізнався у своєму інтерв’ю, що для нього кожне публічне виконання його творів — це очікування реакції на самого себе, зокрема аналіз та рефлексія. Тим часом слухачеві — якщо він слідкував упродовж останніх років за творчістю Володимира Рунчака — не складно було зауважити органічність та навіть деяку консервативність цієї музики в плані вірності стилю.

Ключовими композиціями вечора видались Антисонати № 28, 29 і 53, що прозвучали першим номером програми у виконанні Андрія Бондаренка (фортепіано) і Андрія Дьоміна (кларнет). Те, що вони виробляли на сцені, нагадало концерти останньої «Варшавської осені» — знаменитого фестивалю сучасної авангардної музики у Польщі: та сама театральна хода в процесі гри, удари по штульрамі рояля, наспівування тощо. Але якщо там це була театральність ляльково-механістична, то тут — цілком «жива» і якась, сказати б, дуже серйозна, але від цього не менш комічна.

Насамкінець прозвучав шлягер Рунчака «Дайте дві Шевченківські премії всім, хто хоче одну!» для двох саксофонів, де прекрасно зіграли — і в музичному, і в акторському плані — Олександр Балашов та Ілля Васячкін. Саме такою і повинна бути (в музиці чи поза нею) соціальна критика — динамічною, легкою і веселою


Автор: Олеся Найдюк
Композитори:Володимир Рунчак
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua



Інші:

Фортепіанні концерти Барвінського та Косенка видав німецький лейбл
Перелік кандидатів на премію Л. М. Ревуцького у 2025 році
У Львівській опері "Різдвяна містерія" підсумувала рік 60-го обертання "Юності" навколо сонця
Джуніор концерт: юні таланти Львівщини на сцені Органного залу
Унікальні концерти січня в музеї Соломії Крушельницької
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
У Рівненській обласній філармонії відбудеться екскурсія «Нерозкриті таємниці органного залу»
У Львівській опері встановили рекорд наймасштабнішого виконання пісні «Україні Слава»
Зимові прем’єри в Києві: чим дивуватимуть театри на початку року
Оголошення про початок подання матеріалів на здобуття мистецької премії «Київ»
Національна філармонія України відкриває Молодіжну академію для майбутніх зірок музики
Претенденти на премію Б. М. Лятошинського у 2025 році
Національна опера України успішно представляє українське мистецтво в Японії
Два масштабні фестивалі, що присвячені музиці Баха і Моцарта, дитячі концерти та святкування ювілею Бориса Лятошинського
«Піккардійська Терція» в Києві: різдвяний концерт, що зігріє серця та підтримає ЗСУ
У 2025 році на державному рівні відзначатиметься 150-річчя від дня народження Рейнгольда Глієра
Січень у Національній філармонії
З Бахом у Новий рік: перший фестиваль-2025 у Львівській філармонії
У МКСК вручили мистецькі премії лауреатам 2024 року
Січень у Львівському органному залі: святкова музика, ексклюзиви та концерти для першого разу
Січень у Музеї Соломії Крушельницької: музика, що надихає
ФЕСТИВАЛЬ МУЗИКИ БОРИСА ЛЯТОШИНСЬКОГО. Liatoshynsky Space 2025. 03.01–26.01.2025
Різдвяна колаборація оркестру та етнобренду
Січень у Національній опері України
Браво, Кирило Карабиць!
СВЯТВЕЧІР у ФІЛАРМОНІЇ: МУЗИКА НА ВОДІ, МОЦАРТ І… ВИТИНАНКИ
2 мільйони гривень для ЗСУ зібрали на аукціоні INSO-Львів!
«Сильвестрові рефлексії» – концерт-подарунок від «Віртуозів Львова»
У Києві покажуть прем'єру сучасного балету "Ескапістіко"
«Від Миколая до Йордана»: Хор імені Верьовки вирушає у різдвяний тур Україною
Київській опереті – 90 років!
Вітаємо Аллу Загайкевич!
Два дні музики Бетховена в Львівській філармонії
Скрипалька Соломія Івахів презентує світові альбом “Українське Різдво”, виданий у США
Знайдений зв’язок між сприйняттям музики та вивченням мов
В Ужгороді відкрили мініскульптурку на честь всесвітньовідомого "Щедрика" і його автора Миколи Леонтовича
Музика з української пластичної вистави «Косачка» з'явилася на стримінгових платформах
Балетна трупа Одеської національної опери вирушила на гастролі до Греції
На Вінниччині до 145-річчя композитора презентували мистецький проект «Хорові асамблеї Миколи Леонтовича»
Вистава «Червона рута» серед претендентів на найвищу державну нагороду у гуманітарній сфері
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
110623_028.jpg