ГАДЕ, КАНЧЕЛІ, ДРАГО | Music-Review Ukraine
Головна
Анонс
ГАДЕ, КАНЧЕЛІ, ДРАГО
Рєпка Роман
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Олійник Віктор
м. Київ
19 квітня, п'ятниця, 07:00
Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
ГАДЕ, КАНЧЕЛІ, ДРАГО

ВИКОНАВЦІ:
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України

ВІКТОР ОЛІЙНИК, диригент
РОМАН РЄПКА, фортепіано

ПРОГРАМА:
Н. Гаде Увертюра «Гамлет»
Г. Канчелі Симфонія № 5
І. Драго Концерт для фортепіано з оркестром


Перше відділення представить європейську музику: Увертюру данського композитора Нільса Гаде «Гамлет», яка була написана в 1861 році і є музичною поемою за п’єсою Шекспіра, та П'яту симфонію Грузинського композитора Гії Канчелі, створену 1978 року з присвятою пам'яті батьків композитора.

Центральним твором програми стане Концерт для фортепіано з оркестром українського композитора Ігоря Борисовича Драго. Заново відкрив цей твір соліст Роман Рєпка – піаніст, лауреат національного та дипломант міжнародного конкурсів. Виконавську та викладацьку діяльність музикант поєднує з просвітницькою.

Останнім часом основу репертуару піаніста складають маловиконувані або забуті шедеври української музики. В 2011 він повернув на українську сцену Концерт для фортепіано з оркестром Левка Ревуцького в першій редакції, партитуру, яка багато десятиліть поспіль вважалась втраченою. Тепер в центрі його музичного інтересу опинився Концерт Ігоря Драго.

Роман Рєпка про подробиці цього музичного відкриття: «Більше року тому я розпочав проєкт, який я називаю «Ре-візією». Я брав у бібліотеці ноти фортепіанних творів українських композиторів, які були мені невідомі, грав їх та писав на них рецензії. Рахунок йде на сотні книжок.

Я відкрив для себе твори, які поділили моє життя на «до» і «після».

Серед них – цей опус, він попався мені буквально одразу, «в першу жменю» так би мовити. Твір вразив, це був просто музичний нокаут! Композитору на час написання було 44 роки, це був зрілий сформований митець. Цікаво, що Драго сам був гарним піаністом-віртуозом і виконував цю фортепіанну партію на концертах.

Щоб довести Концерт до сценічного виконання, мені потрібен був диригент-сподвижник, який би погодився провести багато додаткової роботи. Зацікавився Віктор Олійник.

Перша редакція Концерту має партитуру і партії, а друга, на жаль, ні. Є тільки клавір, і нам довелося дооркеструвати пару епізодів. Звісно, на основі аналізу всіх існуючих матеріалів, а це кілограми паперу та тонни нотних знаків. В цілому партитура має свої особливості. Іноді – недбалості та помилки. І іноді важко відрізнити одне від іншого. В деяких місцях я від себе додавав позначки темпу, загалом 20 по всій партитурі. [...] Ця музика має звучати зараз! В ній зашкалює непричесана енергія, присутній певний бруталізм. Я не пригадую подібних творів в українській музиці. По стилю це орієнтовно близько до лінії творчості Бели Бартока».





Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Роман Рєпка
Диригенти: Віктор Олійник
Концертні організації: Національна філармонія України
Джерело: Національна філармонія України

      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
100629_02.jpg