«Київська весна»: золотий перетин | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Київська весна»: золотий перетин
Поляков Олександр
Полянський Олег
Київський камерний оркестр
«Київська весна»: золотий перетин
У Національній філармонії відбувся ІІІ Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна»
22 травня 2011, неділя
Поширити у Facebook

Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна»В передостанній тиждень концертного сезону в добу пишного розквіту природи в Національній філармонії традиційно відбувся Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна». Його програму склали п’ять концертів з відомих творів класичної музики у виконанні знаних музикантів України та закордону.


Три з цих концертів ознаменували закриття філармонійних абонементів: скрипкової, гітарної та фортепіанної музики.

За словами одного з організаторів фестивалю, художнього керівника Колонного залу ім. Лисенка Олени Зеніної, такий «абонементний» підхід до узгодження фестивальної програми від цього року визначив виняткову змістову концепцію «Київської весни».

Ще два вечори фестивалю – авторські: концерт з циклу «Великі імена», започаткований Романом Кофманом, цього разу присвячений Д. Шостаковичу і виступ Національного симфонічного оркестру до Міжнародного року Ф. Ліста.

Тож, програма і склад виконавців фестивалю передвіщали чимало цікавого. І, як з’ясувалося, ці сподівання не були марними.

Диригує Микола ДядюраВідкрити цьогорічну «Київську весну» було доручено американському скрипалю Джозефу Ліну, який разом з Симфонічним оркестром Національної філармонії під керуванням Миколи Дядюри зіграв Перший скрипковий концерт С. Прокоф’єва.

Виконавцям довелось вдало співпрацювати і раніше – на гастролях в Японії, в результаті чого, власне, і виникла ідея запросити Ліна для виступу в Києві.

Бездоганна техніка в поєднанні з витонченою натхенністю дозволяла скрипалю точно відтворювати найдрібніші інтонаційні, ритмічні, динамічні та емоційні нюанси прокоф’євського опусу і поряд з тим, тонким, але пронизливим співом і репліками своєї скрипки надихати і делікатно пожвавлювати оркестр.

Гітарний абонемент в межах «Київської весни» закривав на другому, суботньому концерті фестивалю австрійський гітарист Александр Свете.

Не так давно він виступав на сцені Колонного залу ім. Лисенка в межах гітарного фестивалю-конкурсу «Київ-2009», будучи запрошений як член журі конкурсу.

Нинішнім же виступом Свете, безсумнівно, помножив кількість українських шанувальників його таланту.

Просто зовні, з неперевершеним відчуттям витонченого внутрішнього пульсу граної музики і, отож, дивовижно відтворені шедеври гітарної музики XVII–XX століть, запам’ятався винятковий серед загалом класичної програми «Київської весни» авангардний твір «Нуне» італійського композитора, одного з фундаторів сучасної гітарної школи Г. Петрассі.

Піаніст Олег ПолянськийЗрештою ж, концерт Александра Свете став фантастичним прикладом того, як один музикант грою на одному ж, до того, не дужому за гучністю інструменті може довести до нестями півсотні слухачів.

Продовжив «Київську весну», по праву ставши її кульмінацією, концерт, присвячений творам Д. Шостаковича з циклу «Великі імена», втілюваний Київський камерний оркестром під орудою Романа Кофмана разом з запрошеними виконавцями. Їхні виступи прийшлися на другий відділ концерту.

Розпочав його піаніст Олег Полянський, котрий зараз живе і працює в Німеччині, проте, досить часто виступає в Україні.

На «Київську весну» Полянський був запрошений спеціально, адже він мав в репертуарі Перший до-мінорний Концерт Шостаковича, виконуючи його на відповідному високому рівні.

Народний артист Росії Олексій МочаловНеабияка технічна вправність (до речі, свого часу Полянський закінчив десятирічку ім. Лисенка), палка наснага соліста, їхній зразкового взаєморозуміння діалог з оркестром зумовили вражаюче виконання: буквально, кожен зіграний акорд був вартим цілого життя: і для виконавців, і для слухачів.

Не менш феєричним було завершення авторського концерту з творів Шостаковича – його не так часто виконуваний «Антиформалістичний райок».

Співав досвідчений бас з Московського державного академічного камерного театру ім. Покровського, народний артист Росії Олексій Мочалов, який, між іншим, отримав премію «Diapasone DrOr» провідних французьких видань звукозапису за сольний диск «Вокальні цикли Шостаковича».

Переконлива гра – майстерні музично-акторські перевтілення, без яких не можливо уявити виконання «Райка», здавалось, й справді, не доставляли виконавцю Мочалову жодних складнощів, тож, публіка, як воно і належить, щиро сміялася, власне, через зміст твору.

Диригує Володимир СіренкоНеначе домінантовим предиктом «Київської весни» був передостанній, сольний концерт молодого визнаного піаніста, лауреата багатьох провідних міжнародних конкурсів, котрий представляв Іспанію Ельдара Небольсіна – це бездоганне, класичної поміркованості в упорядкуванні логіки та емоцій виконання творів Бетховена, Шуберта, а також, наділених віртуозною змістовністю, «Танців смерті» Ф. Ліста у власному перекладенні.

Апофеозним фіналом цьогорічної «Київської весни» був концерт Національного симфонічного оркестру України під керуванням Володимира Сіренка, присвячений 200-річчю від дня народження згадуваного угорського класика.

Прозвучали його симфонічна поема «Орфей», Концерт для фортепіано з оркестром №2 (соліст – український піаніст О. Поляков) та – вперше у Києві – Симфонія до «Божественної комедії» Данте.

Дитячий спів (хору «Щедрик»), яким завершилася Симфонія звучав насправді піднесено – згідно зі змістом данте-лістівського твору тому, що диригенту вдалося утримати і підготувати слухацьку увагу до відповідного сприйняття цього моменту, а також – органічно поєднати звучання симфонічного оркестру та дитячого хору.

Відтак, цьогорічна «Київська весна» і за представленою програмою, і за рівнем її виконання успішно засвідчила свій статус непересічного міжнародного фестивалю, що пропагує класичну музику на українських теренах


Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Київський камерний оркестр
Виконавці: Олександр Поляков, Олег Полянський
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київська весна"


Фотоальбом:Фотоальбом




Інші:

Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110520_010.jpg