Обʼєднані сакральною спадщиною | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Обʼєднані сакральною спадщиною
Обʼєднані сакральною спадщиною
5 жовтня 2024, субота
Поширити у Facebook

A cappella Leopolis та PARTES презентували наукове видання та реліз двохорних концертів А. Рачинського та М. Березовського

14 вересня в Успенському соборі Києво-Печерської Лаври відбувся фінальний концерт проєкту «Березовський/Рачинський: нові звукові ландшафти», реалізованого об’єднаною командою Академії давньої музики Леополіс (м. Львів) та Open Opera Ukraine (м. Київ) за підтримки Українського культурного фонду.

Концерт підсумував комплексні спостереження, здійснені командою проєкту щодо особливого пласту української сакральної спадщини —
двохорних концертів визначних композиторів другої половини XVIII ст. — Андрія Рачинського та Максима Березовського.

Їхня творчість репрезентує появу нового жанру православної музики — духовного концерту, який поєднав у собі західноєвропейську музичну традицію та питомо українську традицію партесного багатоголосся.

Головними результатами реалізованого проєкту стали двомовне наукове видання, підготовлене науковою консультанткою проєкту Ольгою Шуміліною, — «Рачинський / Березовський.

Двохорні концерти» та реліз двохорних концертів М. Березовського та А. Рачинського — ««Внемлите, людїє»: Рачинський / Березовський».

До видання увійшли партитури та переклади текстів 6-ти концертів, які віднайшла в архівах, опрацювала та звела у партитури Ольга Шуміліна. Видання буде безкоштовно розповсюджене серед цільової авдиторії проєкту — хорових колективів, мистецьких учбових закладів, бібліотек.

У записі релізу ««Внемлите, людїє»: Рачинський / Березовський» взяли участь два партнерські колективи, які спеціалізуються на історично поінформованому виконавстві, зокрема у царині української музики XVII-XVIII ст. — A cappella Leopolis (м. Львів, лідерка - Людмила Капустіна) та PARTES (м. Київ, лідерка – Наталія Даньшина (Хмілевська)).

До релізу увійшли 6 концертів, опублікованих у виданні. Саундпродюсером виступив Олексій Грицишин.

Основна мета проєкту полягала у всебічному зануренні у сакральну творчість, а також популяризація імен Максима Березовського та Андрія Рачинського, що передусім базувались на потужній освітньо-науковій складовій.

Для глибинного розуміння виконавцями сенсів релігійних текстів та історичного контексту музики XVIII ст. для учасників проєкту були організовані лекції фахових спікерів, серед яких — відомий священнослужитель, богослов і філософ Георгій Коваленко.

Особливостями реалізації проєкту поділилася програмна менеджерка проєку Анна Гадецька: “Проєкт став суттєвим викликом для нас, адже ми вкрай мало знаємо про специфіку виконання цієї музики. Творчість Рачинського у цьому контексті - особливо цікава, адже вона поєднує ці два світи - партесний та стиль класицизму. Тому ми вчергове вийшли за межі наявного досвіду, щоб здобути новий, і поділитися ним з усіма, хто цікавиться ранньою українською музикою".

Однією з засад історично поінформованого виконавства є наближення до оригінальних звукових орієнтирів доби. Саме тому для запису релізу та його презентації команда обрала особливі локації: Успенський собор та Храм Усіх Святих Києво-Печерської Лаври. Акустика цих святинь дозволила виконавцям максимально наблизитися до умов, у яких народжувалась і звучала українська духовна музика XVIII ст.

Перебіг проєкту відбувався у тісній співпраці та за всебічного сприяння дирекції та священництва заповідника “Києво-Печерської Лавра”.

За їхніми словами, концерт став не лише помітною культурною подією, а й втіленням відродження української духовної музики, що тривалий час залишалася у тіні. “Це неймовірна можливість повернутися до тих часів, коли Лавра була центром духовного життя України.

Я дуже хочу, щоб у майбутньому ми могли почути, як звучала музика різних епох - від середньовічних співів до церковної музики козацької доби. Це дасть нам змогу відчути духовну спадщину, яка формувалася тут протягом тисячі років”, — зазначив генеральний директор Заповідника Максим Остапенко.

Проєкт відзначився також потужною ідейною складовою - прагненням до деколонізації українського духовного хорового спадку від російської культурної апропріації та його осмисленням в українському контексті як частині загальноєвропейського. “Українці часто грали чільні ролі в культурних процесах імперії,
багато хто з них продовжував розвивати мистецьку практику, ніяк не повʼязану з російською. Важливо це усвідомлювати та поширювати для подолання російського наративу, і наш проєкт абсолютно потрапляє в цей актуальний запит від українського суспільства” — продюсерка проєкту Галина Григоренко

Реліз ««Внемлите, людїє»: Рачинський / Березовський» доступний до прослуховування на стрімінгових музичних платформах:

Spotify:
https://open.spotify.com/album/1QNEUo0tOqBm3nzZx8heox?si=dGfjaEwVQjyM3add8faChQ

AppleMusic:
https://music.apple.com/ua/album/listen-to-me-my-people-rachynsky-berezovsky-%D0%B2%D0
%BD%D0%B5%D0%BC%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5/1768362306?l=uk

YouTubeMusic:
https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_ksKgbX-AF8tLXgw66TjEUewwZtKe9Fu-M&si=myvD
772nBRQ7TPTF

Distrokid:
https://distrokid.com/hyperfollow/partesensemble/listen-to-me-my-people-rachynsky--be








Інші:

БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
88.jpg