До роковин Голодомору у Київському муніципальному академічному театру опери і балету для дітей та юнацтва пролунає «Реквієм» Моцарта | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
До роковин Голодомору у Київському муніципальному академічному театру опери і балету для дітей та юнацтва пролунає «Реквієм» Моцарта
До роковин Голодомору у Київському муніципальному академічному театру опери і балету для дітей та юнацтва пролунає «Реквієм» Моцарта
8 листопада 2013, п'ятниця
Поширити у Facebook

23 листопада на сцені Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва у виконанні солістів, хору та симфонічного оркестру пролунає «Реквієм» В.А. Моцарта, присвячений 80-й роковині Голодомору.

Це вершина скорботної лірики, страждання й горя, трагічного пафосу, сповнена справжньої людяності та незмінної віри в майбутнє.

«Реквієм» пролунає у виконанні Симфонічного оркестру і хору театру (диригент Олексій Баклан, хормейстер Анжела Масленнікова) та солістів: Ольги Фомічової (сопрано), Мирослави Гаврилюк (альт), Сергія Шаповала (тенор) і В’ячеслава Стрелкова (бас).

Класичні зразки реквієму у ХУІ ст. створили П’єр де ла Рю, О.Лассо та Палестрина. Серед композиторів, що зверталися до написання реквієму: у ХУІІІ ст.- Н.Йомеллі та В.А.Моцарт, у ХІХ ст. – Л.Керубіні, Г.Берліоз, Ф.Ліст, А.Дворжак, Й.Брамс та Дж.Верді, у ХХ ст. – Б.Бріттен та А Шнітке.

До найвизначніших надбань музичної культури людства належить «Реквієм» Вольфганга Амадея Моцарта (1756-1791), що став останнім твором геніального композитора. Історія створення «Реквієму» оповита таємницею. Твір замовив незнайомець, який забажав залишитися невідомим. Моцарт, вже тяжко хворий, відчував тривогу – йому здавалося, що він пише реквієм для себе самого.

У вересні 1791 р. він нотував :«...я продовжую писати, бо створення музики стомлює мене менше, аніж бездіяльність. Тепер мені вже нема чого боятись. Я відчуваю це з такою переконливістю, що не потребую доказів. Я перестаю втішатися моїм талантом. А яким чудовим було життя! Воно почалося за найщасливіших обставин. Та нікому не даровано змінити передбачення долі. З просвітлілим усвідомленням слід прийняти те, що визначено провидінням. Отож, я закінчую свою похоронну пісню. Я не маю права залишити її незавершеною...».

Та дописати твір композитор, на жаль, не встиг. Завершив партитуру його учень Ф.К.Зюсмайєр. «Реквієм» В.А.Моцарта сповнений справжньої людяністі, скорботної лірики, трагічного пафосу. Це драматична поема про людські страждання й горе та про незмінну віру в майбутнє. Недаремно один з видатних композиторів ХХ ст. Альфред Шнітке зазначав: «„Реквієм” Моцарта для мене – „Реквієм” №1».

У Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва «Реквієм» Моцарта було поставлено у квітні 1996р. з нагоди 10-річчя Чорнобильської трагедії. Цей твір став останньою роботою одного із засновників театру, його першого головного хормейстера – Маестро хорового мистецтва, народного артиста України, професора Михайла Михайловича Кречка (1925-1996).


Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
Концертний зал: Глядачевий зал Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва
Джерело: Київський національний академічний театр оперети



Інші:

Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
«Біла ворона» повернулася
В Національній опереті України покажуть виставу як сучасну рефлексію на виклики воєнного часу
В Румунії скасували виступ російської співачки Нетребко 
Дивом лишилася жива
Пісня об’єднує покоління: ювілейний концерт хору Григорія Верьовки в Києві
Презентація повної версії рок-опери «Міф про козака Василя Сліпака»: історія, яку ми створили разом
Держмистецтв проводить конкурс для композиторів на здобуття премії імені Б. М. Лятошинського – 2026 
З днем народження, Львівська національна оперо!
В укритті відкрили освітню виставку про українського художника Івана-Валентина Задорожного
Виставка про море, науку та памʼять
У Чернівцях напередодні прем’єри опери «Креонт» помер 39-річний диригент
Театральна прем’єра жовтня: видовищна постановка «Лісова пісня» у Київському академічному театрі ляльок
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
67.jpg