Світла пастораль | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Світла пастораль
Галатенко Інна
Безбородько Олег
Муніципальний камерний хор
Гобдич Микола
Сильвестров Валентин Васильович
Світла пастораль
На фестивалі Нової музики IV «Книжкового Арсеналу» прозвучала прем’єра вокального циклу «Піснеспіви» В.Сильвестрова на вірші Т. Шевченка
15 квітня 2014, вівторок
Поширити у Facebook

 Інна Галатенко та  Валентин Сильвестров. Фото:  МИСТЕЦЬКА ФУНДАЦIЯ "НАШЕ" У залі Арсеналу високе склепіння, цегельні стіни, колони, що підносяться у височінь.

І коли камерний хор «Київ» під керуванням Миколи Гобдіча, зачаровуючи слухачів бездоганним співом а capella, виконував «Піснеспіви», не полишало відчуття — ми в старовинному храмі.

А оскільки храм — це зібрання скерованих до добра людей, то саме так все і відбувалося, і Кобзар був з нами.

— «Реве та стогне Дніпр широкий...» із раніше написаного триптиха я поставив на початку циклу, — розповів Валентин СИЛЬВЕСТРОВ, — щоб підкреслити, який час ми зараз проживаємо, і передати гнівний настрій українського народу проти кремлівських окупантів. До циклу входять елегія «Минають дні, минають ночі...», пастораль «Садок вишневий коло хати», псалом «Все упованіє моє...» і вечірня пісня «Зоре моя вечірняя». Чому в такому поєднанні — сумна елегія, світла пастораль? Шевченко, звичайно, борець за свободу, у нього навіть богоборчі вірші є, хоча він був глибоко віруючою людиною. Але його хвилювали не лише соціальні проблеми — ніжний, тонкий лірик, він проймався найважливішим питанням світогляду: як людині жити на цьому світі. І фрагмент із поеми «Марія» — це справжня молитва, в якій поет сподівається на милосердя Божої Матері і дає їй обіцянку: «А я, незлобний, воспою, як процветуть убогі села...».

Квітучі дерева з’єднали першу і другу частину концерту: співачка Інна Галатенко і піаніст Олег Безбородько, виконуючи пісні на вірші класиків світової поезії, почали виступ з пасторалі «Садок вишневий...», і той самий текст, що надихнув композитора на нову мелодію, у сольному виконанні прозвучав зворушливо і ніжно. У чудовому тембрі сопрано Інни Галатенко відкривається стільки відтінків кришталевої чистоти, що ліричні шедеври Тараса Шевченка, Павла Тичини, Лесі Українки, Пауля Целана, Афанасія Фета, Михайла Лермонтова знов знаходять живу душу на момент співу. А партія Олега Безбородько — це не акомпанемент у звичайному розумінні, а постійний взаємозв’язок, коли в діалозі голосу і рояля одна мелодія переходить в іншу, й у фіналі кінець фрази співачки неначе «доспівує» піаніст, продовжуючи її соло. Дуету вдалося передати ту неймовірну експресію, яка таїться в тихій музиці Сильвестрова, як дзвінка струна сенсу.

Концерт є спільним проектом організатора фестивалю — Музичного Агентства «Ухо» і видавництва «Дух і Літера». Костянтин Сигов, директор видавництва, розповів про нове видання українського перекладу книги «Зустрічі з Валентином Сильвестровим» з диском «Багателі», який додається (21 диск останнього десятиліття — в одному DVD), у виконанні композитора. І рекомендував гостя вечора — Жоржа Нива (Швейцарія), видатного славіста, історика літератури, почесного професора багатьох європейських університетів. До Києва вчений приїхав для участі в науковому семінарі «Опір комуністичному режиму: досвід дисидентства» проекту «Європейський форум» Дипломатичної Академії України і видавництва «Дух і Літера», взяв участь у круглому столі на тему «Література і кордони» в рамках «Книжкового Арсеналу», а потім виступив з лекцією в Харкові. Після концерту Жорж Нива сказав, що був щасливий почути музику Валентина Сильвестрова і подякував за дуже високий рівень виконання.

До речі, у Великому залі Московської консерваторії мала відбутися прем’єра Восьмої симфонії Валентина Сильвестрова під керуванням відомого диригента Володимира Юровського, але після анексії Криму Валентин Васильович відмовився від виконання своєї музики в Росії і скасував запланований концерт. Так маестро — своєю музикою і вчинками — вчить нас безстрашності. А ще, кажучи словами Тараса Шевченка, «серцем жити і людей любити».


Автор: Ольга Савицька
Колективи: Муніципальний камерний хор "Київ"
Виконавці: Інна Галатенко, Олег Безбородько
Диригенти: Микола Гобдич
Композитори:Валентин Сильвестров
Джерело: Газета "День"



Інші:

БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
710.jpg