Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Павлов Андрій
Національний ансамбль солістів
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
фотоогляд
11 листопада, понеділок
Поширити у Facebook














11 листопада 2024 року
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури
Співорганізатори концерту:
Польський Інститут у Києві / Instytut Polski w Kijowie
та Fundacja Pro Musica Viva

День Незалежності Польщі
ПОЛЬСЬКО-УКРАЇНСЬКІ МУЗИЧНІ ДІАЛОГИ
Національний ансамбль солістів
«КИЇВСЬКА КАМЕРАТА»
РОМАН РЕВАКОВИЧ диригент Польща
АНДРІЙ ПАВЛОВ скрипка
ДМИТРО ТАВАНЕЦЬ фортепіано
Концерт веде ТЕТЯНА НОВИЦЬКА

І відділ

Г. М. Ґурецький (1933–2010)
– Три п’єси в старовинному стилі / Trzy utwory w dawnym stylu
для струнного оркестру

В. Кіляр (1932–2013) – Концерт № 2 для фортепіано з оркестром
Соліст Дмитро Таванець

ІІ відділ

К. Пендерецький (1933–2020) – Sinfonietta для струнного оркестру
Солісти Кирило Бондар скрипка, Валентина Буграк альт, Артем Замков віолончель

М. П. Ґурецький – Concerto-Notturno для скрипки і струнного оркестру, op. 13
Соліст Андрій Павлов

В. Кіляр – Orawa для струнного оркестру

Роман Ревакович знайомить поляків з українською музикою, а українців – з польською. Багато років він організовує Дні української музики у Варшаві і щорічно влаштовує концерти польської музики в контексті світової класики – в Україні. Цьогоріч концерти відбуваються у Хмельницькому, Полтаві Черкасах і два у Києві. В інтерпретації маестро, який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах, – ця програма подарує можливість вийти з концерту, піднесеними хвилею доброї музики.
 
«Три п’єси у старовинному стилі» Генрика Миколая Ґурецького хоч і написані у 1960-х, коли у польській музиці квітнув авангард, та демонструють іншу лінію творчості композитора. Молодий автор, котрий встиг заявити про себе експериментальними творами, раптом пише мелодійну просту музику – так він хотів відповісти на закиди, буцім Ґурецький тільки і здатен, що до написання шерехів та завивань. Його Три п’єси написані геть іншою музичною мовою з поєднанням класико-романтичних та модерних традицій і відкривають нову сторінку творчості.

Sinfonietta для струнного оркестру Кшиштофа Пендерецького, чия музика була відзначена «Греммі» – ідеальний зразок неокласичного стилю.


Concerto-Notturno для скрипки і струнного оркестру (2000) Миколая Пьотра Ґурецького-сина
який дуже успішно наслідує свого батька – прониклива нічна пісня, що проривається крізь дисонуючі гармонії темряви до світла.

Ім’я ж сучасного польського композитора Войцеха Кіляра взагалі не випадкове у цій програмі, адже народився він… у Львові.

 
Один з найбільш значних польських композиторів, поряд з Пендерецьким, Лютославським і Ґурецьким. Його музика вражає своєю емоційністю та відкритістю. І не дивно, оскільки поруч із класичними творами, композитор багато писав для кіно, яке не могло не вплинути на його манеру і стилістику, що відрізняється неабиякою виразністю та емоційним впливом на слухача.
 
Відомий за музикою до більш, ніж 160-ти фільмів, серед яких: фільми Анджея Вайди, Кшиштофа Кесльовського, Єжи Гоффмана, Kшиштофа Зануссі, «Дев’яті врата» та «Піаніст» Романа Поланского, «Дракула Брема Стокера» Френсіса Копполи, – Войцех Кіляр цього вечора буде представлений Концертом для фортепіано з оркестром №2 у трьох частинах у виконанні блискучого піаніста Дмитра Таванця.
 
Також у фіналі концерту прозвучить його безсмертна, незрівняна своєю енергетикою Orawa для струнного оркестру (2009), назва якої відсилає до назви регіону і річки на кордоні Польщі та Словаччини.
 
«Орава» – четверта робота Кіляра, що відсилає до традиції підгальської музики. Коли твір набув популярності, були створені аранжування для струнного квартету, дванадцяти саксофонів, тріо акордеона, восьми віолончелей та інших. У 2012 році, під час фестивалю Sacrum Profanum у Кракові, Orava стала основою навіть для діджейських переосмислень.
 
А закінчується цей хіт кілярівської спадщини, незвичним чином – вигуком усього оркестру!


Колективи: Національний ансамбль солістів "Київська камерата"
Виконавці: Андрій Павлов
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України



Інші:

Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
99.jpg