Від рок-альбому до танців народів світу | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Від рок-альбому до танців народів світу
Від рок-альбому до танців народів світу
16 жовтня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Ідеться про презентацію їхнього спільного рок-альбому «Двічі народжений», творчий проект Сергія Пілютикова з ансамблем «Рикошет», художнім керівником якого він є, та «Танці народів світу», де Сергій Зажитько виступив як автор авангардних композицій.

Сергій Зажитько


Обидві акції викликали величезну зацікавленість меломанів. У першій було представлено власне рок-альбом і учасників його створення, адже, як стверджують композитори, рок-музика — це завжди колективна творчість. Друга стала імпрезою, що відтворювала уявлення композиторів про стихію й природу танцю як явища — від старовинних зразків до сучасності.

Таке ексклюзивне завдання було поставлене перед авторами, і більшість із них подала спеціально написані для цього концерту твори (шість із десяти — світові прем’єри!). Поряд із уже відомими композиторами — Іваном Тараненком, Сергієм Зажитьком, Іваном Небесним, Оленою Сєровою на сцену вийшли початківці — Адріан Мокану, Сергій Каденко, Микита Шпанько, Дмитро Данов (вихованці НМАУ), як своєрідна відповідь на запитання, що прозвучало під час прес-конференції фестивалю щодо участі у ньому студентської молоді.

Програму побудували як музично-театрально-відео-танцювальне дійство. Тут були й світлові ефекти, і театр тіней (полотно, повішене у кутку сцени, перетворювалося то на екран, на якому показували відеокадри, то на ширму, за котрою відбувалися події), і відеоінсталяції, і видовищні ілюстрації. На якусь мить здалося, що фестиваль «Два дні і дві ночі нової музики в Одесі» раптом завітав до Києва, — у залі витав дух експерименту, епатажу і виклику традиціям. Певною кульмінацією вечора став не заявлений у програмі виступ Сергія Зажитька з оригінальним скетчем, де він усіляко обігрував власне прізвище, у котре демонструючи неабиякий акторський талант. Органічним продовженням стала його ж «Пісня 2» для гобоя, чоловічого квартету й бубна.

Із великим зацікавленням слухачі сприйняли «Пісню без сліз» Івана Тараненка. Як виявилося після концерту, п’єса має підзаголовок «Коломийка для гурту войовничих музик», що підсилювало враження, котре склалося від вельми виразної музики.

Добре прочитувався задум інтернет-звучання «iWaltz» Олени Сєрової.

Ще однією беззаперечною вершиною програми став «Лісовий балет» із музичної фрески в стилі камерної опери «Із життя комах» для камерного ансамблю Івана Небесного. Композитор майстерно відтворив атмосферу, звуки природи, тріпотіння крил, перегуки мешканців лісу, віяння вітру тощо. Можливо, колись який-небудь талановитий хореограф поставить цей балет і народиться новий музично-хореографічний шедевр. При всій беззаперечно новаторській сутності проекту не обійшлося без непорозумінь. На жаль, автори перформансу не надали точної програми, через що слухачі не завжди могли розібратися з авторством опусів. До того ж, не всі композиції були пов’язані із заявленою танцювальною стихією.

Але це у жодному разі не применшує значення і достоїнств акції, яка викликала надзвичайний інтерес публіки, яка ущерть заповнила залу Національної спілки композиторів України, серед якої були помічені і поважні професори Національної музичної академії, доктори наук та численна студентська молодь.


Автор: Ольга Голинська
Фото: СВЯТОСЛАВ КРУТІКОВ
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Газета «День»



Інші:

Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
      © 2008-2024 Music-review Ukraine