...Закохані в рояль | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
...Закохані в рояль
Кот Юрій
...Закохані в рояль
У Національній музичній академії України ім. П. Чайковського відбувся концерт самобутніх молодих майстрів
29 вересня 2013, неділя
Поширити у Facebook

НАЙМОЛОДША СОЛІСТКА НАЦІОНАЛЬНОЇ ФІЛАРМОНІЇ УКРАЇНИ — МАРІЯ ВИХЛЯЄВА — УЖЕ МАЄ БАГАТО ШАНУВАЛЬНИКІВ / ФОТО НАТАЛІЇ РЕКУНОВОЇПрограма із серії «Нове покоління українських піаністів» познайомила слухачів із двома витонченими українськими музикантами, що вразили меломанів своєю високою майстерністю міжнародного класу.

В концерті взяли участь наймолодша солістка Національної філармонії України, лауреат міжнародних конкурсів Марія Вихляєва та студент третього курсу, лауреат міжнародних конкурсів Дмитро Чоні.

У першому відділенні пролунав цикл «Гойєски» маловідомого та рідко виконуваного в Україні іспанського композитора Енріке Гранадоса. Гранадос — представник яскравого явища в європейському музичному мистецтві кінця ХІХ початку ХХ сторіччя, пов’язаного з національним іспанським музичним відродженням — Ренасимьєнто. Вибір піаністкою настільки складної технічно та вишуканої програми характеризує її як шукаючого музиканта. Адже Марія Вихляєва взялася фактично вперше виконати в Україні цей цикл (вона спеціально їздила до Іспанії, щоб проникнутися духом композитора та його музичними образами).

Фортепіанна сюїта «Гойєски» (1911 р.) — данина захоплення Гранадоса живописом його великого співвітчизника художника Гойї. Саме під враженням від його картин і малюнків із життя «махо» та «мах» композитор створив свій цикл п’єс. Так, романтична п’єса «Маха та соловей», що включає інтонації іспанських пісень, розповідає про маху — улюблену героїню творчості Гойї.

Звучання народних танцювальних мелодій відчутно в багатьох частинах сюїти «Гойєски» — в «Фанданго при свічках», в «Галантних компліментах», «Розмові крізь грати», які передають атмосферу ніжних любовних зізнань біля балкона. Всі п’єси циклу оспівують романтичну, бентежну Іспанію. Надзвичайно виразний, темпераментний стиль сюїти нагадує музику Ліста, особливо близькі їй повнозвучні фортепіанні пасажі. Технічні засоби використані різноманітно, звучність барвиста, і все написано з прекрасним розумінням особливостей інструменту. Гранадос вимагає від піаніста проникнення у внутрішнє єство музики, без чого неможливо зрозуміти, а тим більше розкрити у виконанні багатство її змісту.

Виконання такої музики для піаніста — завжди спокуса піти шляхом емоційної транспарентності, т.з. іспанщини. Але в інтерпретації Гранадоса Марія Вихляєва засвідчила бездоганний художній смак. Незрима, плинна чарівність ліричних епізодів, пристрасні сплески, емоційні коливання були передані молодою піаністкою дуже витончено. Рояль звучав незвичною палітрою фарб: елементи звуконаслідувань — чувся передзвін гітарних струн, млосний співучий звук, що летить, в кантилені — все це створило атмосферу зачарування музикою Гранадоса.

Марія володіє рідкісним обдаруванням: вибудовувати звукову панораму найтоншим відчуттям багатопланової, поліфонічної фортепіанної фактури, підпорядковуючи її єдиному драматургічному задумові. Виступ Марії Вихляєвої відкрив слухачам вишуканий чарівний світ Гранадоса та продемонстрував зрілу майстерність 24-річної піаністки, яка поєднує високий професіоналізм, чудовий піаністичний стиль і яскравий артистичний темперамент.

У другому відділенні Дмитро Чоні грав романтичну програму, яка складається з творів Шуберта, Ліста, Скрябіна, Рахманінова, що цілком відповідало обдаруванню артиста. Дмитро володіє ліричним талантом. Його виконання чарує особливою, світлою задушевною інтонацією. Дуже проникливо були виконані твори російських композиторів Скрябіна та Рахманінова. Рояль для молодого піаніста — це інструмент для розкриття його ніжної та поетичної душі, і в той же час він показав яскравий темперамент, пристрасність у драматичних п’єсах програми.

До речі, Марія Вихляєва та Дмитро Чоні — учні відомого педагога Юрія Кота, якого можна привітати з появою на сучасному музичному олімпі самобутніх майстрів фортепіанного мистецтва високого класу.


Автор: Ольга Стельмашевська
Викладачі: Юрій Кот
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: Газета "День"



Інші:

Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
320.jpg