Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах
Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах
у Києві працює ІІ Резиденція IV Лабораторії драматургії
25 вересня 2023, понеділок
Поширити у Facebook

Цей творчий проєкт проводить Національна спілка театральних діячів України за підтримки Українського культурного фонду.

Тема цьогорічної Лабораторії драматургії «Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах», завдання – створення актуальних якісних п’єс, налагодження співпраці між режисерами і драматургами, збільшення присутності сучасної української драматургії в театрах України та за кордоном.

Організаторами було відібрано 13 учасників: 7 драматургів (Оксана Гриценко, Ганна Захожа, Лєна Кудаєва, Ольга Мацюпа, Олег Михайлов, Анастасія Пугач, Катерина Пенькова) та 6 режисерів (Іван Данілін, Дмитро Леончик, Дмитро Некрасов, Катерина Парфир’єва, Аліна Рашко, Олена Ткачук).

На І Резиденції, яка проходила у липні в Івано-Франківську, учасники слухали лекції драматургині Ірини Гарець та психологині Оксани Татарин, мали воркшопи з кураторами-драматургами Лєною Лягушонковою і Павлом Ар’є.

На зустрічах було розглянуто безліч питань, які на сьогодні є «гарячими» і злободенними: які теми варто / не варто порушувати і коли саме, як фіксувати реальні історії та спілкуватися зі свідками, що в тексті та постановці може ретравматизувати, як говорити про війну в Україні і за кордоном, на великих і камерних сценах тощо.

У ПРОГРАМІ ІІ РЕЗИДЕНЦІЇ:
• Воркшопи та майстерні від драматургів Павла Ар’є та Лєни Лягушонкової;
• Лекції з психологинею Оксаною Татарин та театрознавицями Іриною Чужиновою та Ганною Веселовською;
• Спільні дискусії та обговорення;
• Розбір І драфту п’єс учасників;
• Відвідування перформативного читання у Театрі «Золоті ворота».

ІІ резиденція IV Лабораторії драматургії проходить у Мистецько-концертному центрі ім. І. Козловського і триватиме 5 днів. Драматурги мають можливість попрацювати зі своїми текстами з кураторами, зробити остаточні правки, щоб в кінці проєкту представити готові закінчені п’єси. Заключний етап – перформативні читання створених п’єс.

ДОВІДКА Music-Review Ukraine

Засновником та організатором «Лабораторії драматургії НСТДУ» є Національна спілка театральних діячів України (Голова Богдан Струтинський). Проєкт покликаний створювати нові круті та сучасні, а головне професійні п’єси та сприяти їх сценічному втіленню.

Перша Лабораторія НСТДУ відбулася у 2019 році і була присвячена п’єсам для дітей.

Учасники прослухали курс лекцій від 7 тренерів з України та Польщі, створили 11 драматургічних текстів для дитячої аудиторії.

На Другій Лабораторії НСТДУ, яка проходила у 2020 році, драматурги писали п’єси для різних вікових категорій і видів театру. В результаті було створено 10 п’єс, які були прочитані на фінальному етапі Лабораторії – Фестивалі сучасної драми.

На Третій Лабораторії НСТДУ учасники вчилися писати інсценівки, адаптації, трансформації чужих літературних творів і створили 11 текстів.

З моменту заснування Лабораторії написано більше тридцяти п’єс і багато з них вже отримали своє сценічне втілення на театральних сценах України! А також створено Бібліотеку української драматургії (на сьогодні у базі 88 авторів та 458 п’єси), яка постійно поповнюється іменами нових драматургів та новими текстами.

У вересні на фестивалі Kyivbookfest відбулася презентація книги «ПокИдьки та інші п’єси».

Це збірник з 12-ти п’єс (написаних під час Лабораторій драматургії) від 9-ти українських драматургів та драматургинь, який був надрукований у Видавництві Фоліо.

Фото надані організторами




















Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
IMG_8246.JPG