Камерний оркестр “Академія” презентує | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Камерний оркестр “Академія” презентує
Пилатюк Назар
Львівський камерний оркестр
Школьнікова Анна
Микитка Артур
Пилатюк Ігор Михайлович
Камінський Віктор
Скорик Мирослав Михайлович
Фроляк Богдана
Камерний оркестр “Академія” презентує
Закриття Другого Молодіжного фестивалю “Академія” Молоді-Молодим.
5 травня 2016, четвер
Поширити у Facebook

Львівська публіка знову отримала чудову нагоду насолоджуватись концертними виступами Камерного оркестру “Академія”, адже він у своєму репертуарі має численну кількість цікавих програм з творів композиторів класиків, джазову музику, нові прем'єрні твори українських і зарубіжних композиторів.

Концерт фактично складався з декількох премєєрних творів львівських вже знаних композиторів, а це і Мирослав Скорик, і Віктор Камінський, і Богдана Фроляк.

Не пориває творчого контакту колектив із композиторами Закарпаття.

Так, твір знаного на закарпатті композитора Віктора Теличка — став справжнім сюрпризом для шанувальників музичного мистецтва, але все по порядку.

Отже, 23 квітня у концертному залі ім. С. Людкевича, а саме на заключному концерті в рамках Другого молодіжного фестивалю “Академія” Молоді-Молодим ми змогли почути ці твори.

Сама історія Львівського камерного оркестру “Академія” надзвичайно багата різноманітна і цікава. Величезні досягнення, численні гастрольні поїздки та виступи в найкращих залах Європи, записи компакт дисків тощо. Заснований оркестр був у 1959 році у Львівській консерваторії ім. М. Лисенка.

Камерний оркестр “Академія” презентує. Закриття Другого Молодіжного фестивалю “Академія” Молоді-Молодим.

Першими керівниками колективу були провідні музиканти — професор Олександра Деркач і доцент Матіс Вайцнер, а з 1990 — 1991-й рік, скрипаль і педагог професор Володимир Заранський.

З 1991 р., цю естафету переймають блискучі музиканти професори, народні артисти України — композитор Мирослав Скорик, скрипаль і педагог — Артур Микитка. Вже з 2000-го року до співпраці з оркестром як диригент, приєднується провідний музикант, ректор Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка, народний артист України, професор — Ігор Пилатюк. Власне він вніс нові ідеї, проекти, художні концепції в діяльність колективу, адже Ігор Михайлович протягом декількох десятиліть керував Івано-Франківським камерним оркестром. І ось, до нині ця прекрасна співпраця продовжується.

Камерний оркестр “Академія” презентує. Закриття Другого Молодіжного фестивалю “Академія” Молоді-Молодим.

В кінці 50-х років, а власне в часи “хрущовської відлиги”, народження цього оркестру стала значною суспільною і мистецькою подією. Це був перший новостворений колектив такого типу. Існування подібного оркестру у навчальному закладі передбачало органічне поєднання навчального процесу із концертною діяльністю. Відомі на той час митці: Микола Колесса, Дмитро Лекгер, Арсеній Котляревський та багато інших відомих постатей, всіляко підтримували існування такого оркестру. Колектив дуже швидко отримує визнання в Україні і закордоном. Їхні виступи збирають повні зали шанувальників музичного мистецтва, які із захопленнями та вигуками “Браво” отримують неймовірні враження та насолоду від представлених камерним оркестром “Академія” концертних програм.

Приємним є те, що оркестр “Академія” готує програму для різного кола слухачів, адже не кожний може сприйняти серйозну академічну музику і потребує веселу шлягерну музику, або ж навпаки, джазову чи блюз. Це є Величезною заслугою керівників оркестру “Академія” — Артура Микитки, Ігоря Пилатюка і Мирослава Скорика. Вишколеність, яскравість, оригінальність інтерпретування та трактовка творів, особливо сучасної музики львівських композиторів: ( А.Ш. особисто мала щастя співпрацювати як композитор із цим оркестром). Неймовірна точність передачі задуму автора того чи іншого твору.

Переходячи до заключного концерту фестивалю “Академія” Молоді-Молодим, варто більш детально зупинитися на творах цих композиторів та солістах. Програма була підібрана не випадково, адже відбулись декілька прем'єр на цьому концерті. Незважаючи на те, що твори які виконувались були вже знаних композиторів, але солісти та сам оркестр складалися саме із молоді, а це студенти, аспіранти, випускники Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка, які є Лауреатами міжнародних і всеукраїнських конкурсів та Гордістю нашої академії. Найприємнішим моментом є те, коли на одній сцені виступають студенти і педагоги разом, адже це і було родзинкою молодіжного фестивалю “Академія” Молоді Молодим.

Відкриття концерту відбулось виконанням твору Мирослава Скорика “Покаянний псалом”. Цей твір був створеним композитором у 2015 році і був прем'єрним. Композитор Мирослав Скорик дуже плідно співпрацює із колективом вже багато років, даруючи їм і шанувальникам музичного мистецтва кожного разу надзвичайно цікаві свої нові твори. Щораз ми чуємо у полотнах Маестро Скорика неймовірну новизну, яскравість, жартівливість і разом із тим величезний драматизм, філософію, трагізм. У його творах відчувається Велика Любов та Відданість до своєї Батьківщини. Ця прем”єрна композиція у автора виникла під впливом трагічних подій, які вже тривалий час відбуваються на території нашої держави. Це виконання стало надзвичайно актуальним на цьому концерті, адже твір присвячений всім полеглим воїнам, які віддали своє життя за Рідну Україну.

Наступним твором який прозвучав — це був твір американського композитора Аарона Копленда. “Концерт для кларнета, струнного оркестру, арфи і фортепіано”. (М.Барабах -кларнет, І. Гуменюк (арфа), П. Довгань (фортепіано). Твір був створений у 1949 році. Композитор народився у єврейській сім'ї емігрантів з Литви. Навчання у Американській консерваторії Фонтебло. У його творчості прослідковуються елементи джазу. Цікавився Копленд особливо творчістю Веберна і Булєза, а також серійною музикою і разом із тим створював свої полотна у неокласичному стилі при цьому поєднуючи сучасну музику з американськими темами і фольклорними традиціями. Це можна прослідкувати у його творах: балетах — “Біллі Кід”, “Родео” тощо. Композитор мав величезний вплив на творчість Л. Бернстайна, який був одним з перших та найкращих інтерпритаторів творів Копленда.

Порівняно із твором Мирослава Скорика, твір Аарона Копленда був контрасним за характером. Як вже вище зазначалось, музика А. Копленда створена була в традиціях популярної американської музики. Легкість, яскравість, невимушеність та оригінальна інтерпритація Соліста Максима Барабаха (кларнет), котрий із величезним захопленням та високим професіоналізмом виконував свою солюючу партію продемонструвавши високу технічну сторону, образність та настроєві нюанси, викликавши у публіки вигуки браво та захоплення від виконання твору. Соліст зумів передати максимальний задум композитора додавши окрім цього своєї оригінальності та яскравості.

Далі у програмі прозвучали твори наших львів”ян: Богдани Фроляк і Віктора Камінського. Ці композитори є також як і Мирослав Скорик — яскравими представниками львівської композиторської школи. Власне їхня плідна співпраця із камерним оркестром “Академія” триває багато років. Композитори щораз презентують цікаві та оригінальні твори, які виконнуються оркестром на численних міжнародних та всеукраїнських фестивалях. Згадаймо декілька з них: В. Камінський “Адажіо” пам'яті О. Барвінського, “Концерт для фортепіано і струнних”, "TE DEUM”, “Фантазії на єврейські теми” для флейти, гобоя і струнних, “Різдвяний” для скрипки і струнних та багато інших цікавих творів; Б. Фроляк “LUX AETERNA” для струнного квартету і струнного оркестру, “Інтермеццо” для віолончелі і струнних.

Твір львівської композиторки Богдани Фроляк — “PARTITA -MEDITATION” , був створений у 2007 році. Написаний для двох скрипок і струнного оркестру. За змістом та настроєм її твір несе в собі надзвичайно глибоку філософію, драматизм. Опус композиторки змушує самозаглибитись у внутрішнє “я”. У творі присутні мотиви зосередженності та переходи до запальних танцювальних епізодів. Композиторське полотно Богдани Фроляк дуже легко сприймався і не втомлював слухацьке вухо.

Головну роль у виконанні опусу композиторки зіграли Солісти — Назарій Пилатюк і Микола Гав'юк.

Молоді талановиті скрипалі, Лауреати численних Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів, випускники нашої академії, учні провідних предагогів професорів — Ігоря Пилатюка та Володимира Заранського. Отже, це неймовірна зіграність та налагодженість між скрипалями солістами та оркестром, чудова інтерпритація і трактовка Назарія Пилатюка та Миколи Гав”юка, яка максимально змогла передати задум автора твору, а також донести до публіки неймовірну красу та звучання скрипок, образності цього медитативного , філософського та глибинного твору Богдани Фроляк, який є за змістом цікавим та насиченим для роздумів і внутрішнього “я”.

Наступний твір який був презентований на даному заході — це прем'єра твору композитора Віктора Камінського — поема “Мольфар” для саксофону з оркестром. Цей твір був прем'єрою, адже був створений композитором восени 2015 року. Солістом виступив молодий саксофоніст — Андрій Гуменний.

Власне він яскраво зміг передати той характер твору, який задумав автор і зробити його цікавим та доступним для сприйняття слухачами. Сам твір має два контрастні образи: один сконцентрований та наділений глибинною філософією, яке щось нагадує з попереднього медитативного твору композиторки Б. Фроляк, а інший несе в собі танцювальні ритми, що в певній мірі нагадують навіть елементи коломийки. Тут яскраво ми бачимо жартівливі риси, доброзичливість, щирість та яскравість даного твору.

Справжньою несподіванкою для публіки стало виконання твору закарпатського композитора Віктора Теличка — “Прогулянка Денді”. Цей твір вразив слухацьку публіку своєю яскравістю, доступністю, невимушеністю, запальними ритмами, яка створила особливу святкову атмосферу у залі і завершив цей прекрасний вечір та закриття Другого молодіжного фестивалю “Академія” Молоді -Молодим.

Хочеться сподіватися, що в наступні роки фестиваль буде представляти цікаві концертні програми і виступи, які не залишать байдужими слухачів, адже власне артисти вкладають величезну працю, любов, серце створюючи такі цікаві проекти та виконання творів відомих і не дуже відомих авторів.

Із Великою Вдячністю та шаною хочу побажати всім організаторам, колективам, солістам, диригентам та всім хто посприяв у проведені Другого фестивалю “Академія” Молоді-Молодим — успіхів, творчих злетів, здоров”я …ну і звісно ж до нових зустрічей.

Камерний оркестр “Академія” презентує. Закриття Другого Молодіжного фестивалю “Академія” Молоді-Молодим.



Автор: Анна Школьнікова
Колективи: Львівський камерний оркестр "Академія"
Виконавці: Назар Пилатюк
Композитори:Віктор Камінський, Мирослав Скорик, Богдана Фроляк
Музикознавці: Анна Школьнікова
Діячі мистецтв: Артур Микитка, Ігор Пилатюк
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка



Інші:

БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
      © 2008-2024 Music-review Ukraine