«Хай музика стане миротворцем!» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Хай музика стане миротворцем!»
Магера Сергій
Монастирська Людмила
Швачка Анжеліна
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
«Хай музика стане миротворцем!»
Ці слова Посла Італії в Україні Фабріціо Романо стали лейтмотивом вечора Gala Italia
5 липня 2014, субота
Поширити у Facebook

Зайвий квиток на концерт запитували ще біля метро, злива, яка почалася перед початком вечора не злякала справжніх шанувальників високого мистецтва, а зала Національної опери була заповнена вщерть. Програму Gala Italia присвятили початку головування Італії в Європейському Союзі.

— Цей Семестр відкривається у складний момент для Італії, для України і для всієї Європи. Але водночас він надає надзвичайних можливостей для подальшого поглиблення наших взаємин та для спільної відповіді на політичні, економічні й соціальні виклики, які будуть у центрі уваги під час італійського головування, в ім’я спільних цінностей, що об’єднують усіх членів європейської родини, та необхідної глобальної проекції Європейського Союзу. Сподіваюся, що головування Італії зможе дати новий поштовх розвитку відносин між Італією, Європейським Союзом та Україною, — підкреслив Посол Італії в Україні Фабріціо РОМАНО. — Музика — це універсальна мова, яка об’єднує людей, і хай музика стане миротворцем!

Людмила  Монастирська

Цей вечір подарував меломанам зустріч із зірками світової сцени: українськими майстрами вокалу — Людмилою Монастирською (сопрано), Анжеліною Швачкою (мецо-сопрано) і Сергієм Магерою (бас); гостями з Італії — скрипалькою Франческою Дего, саксофоністом Гаетано Ді Бакко і маестро Франческо Марія Коломбо, а також хором Національної опери України та музикантами Академічного симфонічного оркестру Національної філармонії.

Перший відділ концерту минув під знаком класики. Прозвучали: увертюра до опери Дж. Россіні «Вільгельм Телль», арії з «Тоски» Дж. Пуччіні, «Севільського цирульника» Дж. Россіні, «Дона Карлоса» Дж. Верді, молитва з «Сільської честі» П. Масканьї, легендарна Ave Maria й знаменита Va’ pensierosull’alidorate з «Набукко» Дж. Верді. Другий відділ від високого стилю (Концерт №1 і Концерт №2 А. Вівальді виконала молода, але дуже талановита скрипалька Франческа Дего на унікальному інструменті майстра ХVІІ ст. Франческо Руджері) поступово переніс слухачів у царину джазу — пролунали дві «Замальовки з Нью-Йорка» Роберто Молінеллі для саксофона з оркестром та популярна музика Енніо Морріконе до знаменитого фільму «Одного разу в Америці» у виконанні Гаетано Ді Бакко. А фінальним акордом вечора стало спільне виконання всіма учасниками концерту «Оди до радості» Бетховена на слова Шиллера, яка є офіційним гімном ЄС.

— Я сьогодні була просто слухачем і отримала величезне задоволення від концерту, пораділа за своїх колег-солістів Національної опери — Людмилу Монастирську, Сергія Магеру і Анжеліну Швачку, які продемонстрували високу майстерність. Вони виступили дуже достойно і ще раз довели, що українська вокальна школа нині в перших рядах у світі! Україна — співуча нація й має прекрасних митців. А спів Л. Монастирської — це світовий клас, її арія Тоски «Vissid’arte» — це взагалі щось унікальне. Я чула чимало примадонн опери, але наша Людмила Монастирська сьогодні — краща з кращих, — із захватом сказала Сусанна ЧАХОЯН, солістка Національної опери України. — А те, що нині Італія розпочала головування в ЄС, на мою думку, для нашої країни та і для всієї Європи дуже добре. Італія — держава з великими традиціями демократії, культури, і ці стандарти дають нам надію, що все буде добре в європейській родині й, зокрема, в Україні.

— Музика не потребує перекладу. Італійську музичну спадщину люблять, нею захоплюються в усьому світі. Я хочу нагадати слова Папи Римського Івана Павла ІІ, який вважав, що «серед усіх видів мистецтва музика поза усіляких кордонів, найбільше поширює гармонію у світі та породжує братерські почуття». Тому для сьогоднішнього заходу, що відкриває в Україні Семестр головування Італії в ЄС, ми підготували програму, яка стала своєрідним творчим містком між нашими країнами, — наголосив Нікола Франко БАЛЛОНІ, директор Італійського інституту культури в Україні. — Я хочу подякувати всім музикантам і співакам, які зголосилися виступити на концерті (як українським майстрам, так і моїм співвітчизникам, які спеціально приїхали у Київ). Заради цього концерту їм прийшлося шукати «віконечко», аби викроїти час у своїх щільних гастрольних графіках.

— Італія й Україна — найспівучіші й наймузикальніші країни світу, і це підтвердив концерт, — вважає Олександр ДУБОВИК, художник, почесний Академік НСМУ. — Я слухав, і душа раділа. Як прекрасно виступали українські співаки, хористи, музиканти, як гідно вони виглядали у програмі Gala Italia! Хочу подякувати Нікола Франко Баллоні, італійським дипломатам та всім митцям за прекрасний вечір. Добре, що маестро Франческо Марія Коломбо, саксофоніст Гаетано Ді Бакко та скрипалька Франческа Дего не побоялися й приїхали до Києва, щоб на власні очі побачити, як сьогодні живе наша столиця, які політичні зміни відбуваються в нашій країні. Україна — це Європа, і у нас є чим пишатися. Коли слухав концерт, спіймав себе не думці, що, мабуть, добре, що ми пишаємося кращим у світі хором і оперними співаками, а не найкращим бронетранспортером... Так, зараз нашій країні важко, і українській армії доводиться воювати, щоб захистити цілісність держави від нападів терористів-сепаратистів і російських диверсантів, але я впевнений, що, незважаючи на всі труднощі, ми вистоїмо! А такі концерти дають розраду для душі. Культура і мистецтво — вічні, а війни, хоч які вони криваві, все одно закінчуються. Коли чуєш таку високу музику, хочеться жити. Я впевнений, що дуже скоро Україна посяде своє достойне місце у спільному європейському будинку.


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Сергій Магера, Людмила Монастирська, Анжеліна Швачка
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Газета "День"



Інші:

БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
38.jpg