«Три С». Друга сповідь. Станкович | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Три С». Друга сповідь. Станкович
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
«Три С». Друга сповідь. Станкович
28 листопада 2016, понеділок

У другому концерті проекту «Три С» відбулася світова прем’єра нового опусу видатного українського композитора Євгена Станковича.

Музика, яка прозвучала у другому концерті проекту «Три С», «дасть наснагу мислити інакше, діяти інакше – по-українськи, по-європейськи». Це сказав Григол Катамадзе – колишній посол Грузії в Україні, а нині президент Асоціації платників податків України – під час прес-брифінгу організаторів і учасників проекту.

Композитор Євген Станкович зазнав слави за життя ще замолоду. Його не вражає виконання творів у найпрестижніших концертних залах, йому не звикати до приставки «най» в оцінці критиків. Ще у 1985 році ЮНЕСКО визнала Камерну симфонію № 3 Станковича одним із 10 найкращих творів року.

У концерті, що відбувся у Національній опері, прозвучали фрагменти балету Є. Станковича «Прометей», «Страстей за Тарасом» та Другий віолончельний концерт, а також Дев’ята симфонія Д. Шостаковича. Надзвичайною подія стала для учасників концерту, передусім – для віолончеліста О. Пірієва (автора проекту), а також – для Заслуженого академічного симфонічного оркестру Українського радіо під орудою народного артиста В. Шейка та Академічного хору УР під орудою заслуженої артистки України Ю. Ткач.

Вкотре музиканти довели свій високий професіоналізм і майстерність європейського рівня. Маестро підтвердив статус народного артиста блискучим виконанням Симфонії № 9 Д. Шостаковича. Оркестр грав, як то кажуть, «на розрив», легко долаючи усі карколомні й віртуозні «забавки» партитури Шостаковича. Диригенту вдалося відкрити найпотаємніші хитромудрості композитора, загостривши усі кути його «підтекстів». Дмитро Шостакович написав свій твір як «постлюдію» до Другої світової війни. Нині він, на мою думку, набуває особливого звучання, суголосного драматичній історії нашої сучасності. В. Шейко прочитав партитуру Шостаковича як роман із життя країни. Якої? Можливо, зовсім не тієї, у якій жив автор, а саме тієї, у якій живе і творить він сам та його сучасники – Є. Станкович, М. Скорик, В. Сильвестров та інші.

Музика Є. Станковича в інтерпретації Шейка набула особливої емоційності, гостроти динамічних нюансів і витонченого малюнку кожної партії. Соліст-віолончеліст О. Пірієв відтворив Концерт як справжню сповідь композитора. «Музика для Марточки», «Постлюдія», «Монолог діда» – такі умовні назви частин концерту. Автор не розкрив вербального змісту своєї сповіді. Тож для кожного – і виконавця, і слухача – вона набуває свого змісту.

Поєднання в одній програмі творів двох видатних майстрів симфонізму, звісно, викликало бажання порівняти й «зважити» геніальність кожного з них. Марна справа, панове. «Дмитро Шостакович – один із найвидатніших композиторів ХХ століття, – сказав Є. Станкович. – Є три велетні того часу – Прокоф’єв, Стравинський, Шостакович. Звичайно, був і Шенберн, і ще багато інших, але це інша історія».

Три С

До речі, історія написання Другого віолончельного концерту Євгена Станковича пов’язує двох композиторів. Свого часу першим виконавцем двох аналогічних творів Д. Шостаковича був славетний музикант М. Ростропович. Якось, перебуваючи у Києві, він запропонував Є. Станковичу написати для нього концерт. Та, як кажуть, «зірки не зійшлися». Віолончеліста було вислано з Радянського Союзу, а композитор писав інші твори. М. Ростропович так і не дочекався виконання свого прохання. Лише через 45 років, після Першого концерту для віолончелі та симфонічного оркестру, Євген Станкович написав свій Другий концерт.

Наступний етап проекту «Три С» – «Сильвестров» – відбудеться у лютому. Серед його учасників заявлені: відома українська диригентка Оксана Линів, співачка Зоряна Кушплер та піаніст Йожеф Єрмінь. Організаторам проекту хочеться побажати опанування усього алфавіту українських композиторів.


Автор: Вікторія МУРАТОВА
Фото: Юрій Тоцький
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Юлія Ткач, Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національна радіокомпанія України, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: cultua.media



Додати: Share on Facebook

Інші:

Проводжаючи 2020: "Прощальна симфонія" Гайдна у Національній Філармонії
Митрополит Шептицький у музиці
Вчора у Німеччині відбувся дебют першою жінки-диригента Оксани Линів
"Серце Оксани"
Мариупольцев ненадолго охватила "Саксомания"
Одесскому Оперному исполнилось 133 года: артисты провели праздничный флешмоб
"Вільний" артист
У вінницькій філармонії розпочався 84-й концертний сезон
"Київ Музик Фест" прийняв виклик нової реальності й успішно триває
Пам’яті маестро: хор Львівської Національної Опери записав відому пісню Скорика
У Львові відбувся Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака
Українське радіо та Radiochoir_ua представили новорічний медіапроект «Christmas carol» Різдвяна колядка.
"Добрим людям на здоров'я!"
Клубок человеческих страстей: в Днепре премьера "Набукко"
Алія Акбергенова у Львові
Опера, эстрада и большая... политика
Про життя в музиці і життя самої музики
"Музичний листопад": у Маріуполі нагородили юних талантів 
Open to Progress: дискусії й арії в Одесі
Дні німецької культури у Луцьку завершилися концертом класичної музики
Стратегічний фестиваль у Варшаві
6-8 листопада Всеукраїнський конкурс хорових диригентів імені Дмитра Загрецького
Українці повернули "Аїду" в Африку
Selfie-драма під музику Пуленка
«Контрасти» завершились
Іспанські ритми
Відео: якими є костюми Chanel для Паризької опери
Одессе это надо!
До новых встреч, Mariupol Classic!
Осіння класика в місті Марії
Прорив.
Відбувся творчий бенефіс заслуженої артистки України Фатіми Чергіндзії
25 серпня у Львівській національній філармонії розпочався новий концертний сезон
Завершився VI Міжнародний музичний фестиваль «Музика в старому Львові»!
Руїни перетворилися на... культурний символ
Чайка з іменем Петро
Очарование «Бархатного сезона»
Концерт New Era Orchestra на закрытии фестиваля Bouquet Kyiv Stage собрал около 2 тысяч зрителей
Романтична пропозиція та магія музики: як розпочався фестиваль Bouquet Kyiv Stage
LvіvMozArt ангажував короля кларнета
      © 2008-2018 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
2.jpg