«Три С». Друга сповідь. Станкович | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Три С». Друга сповідь. Станкович
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
«Три С». Друга сповідь. Станкович
28 листопада 2016, понеділок

У другому концерті проекту «Три С» відбулася світова прем’єра нового опусу видатного українського композитора Євгена Станковича.

Музика, яка прозвучала у другому концерті проекту «Три С», «дасть наснагу мислити інакше, діяти інакше – по-українськи, по-європейськи». Це сказав Григол Катамадзе – колишній посол Грузії в Україні, а нині президент Асоціації платників податків України – під час прес-брифінгу організаторів і учасників проекту.

Композитор Євген Станкович зазнав слави за життя ще замолоду. Його не вражає виконання творів у найпрестижніших концертних залах, йому не звикати до приставки «най» в оцінці критиків. Ще у 1985 році ЮНЕСКО визнала Камерну симфонію № 3 Станковича одним із 10 найкращих творів року.

У концерті, що відбувся у Національній опері, прозвучали фрагменти балету Є. Станковича «Прометей», «Страстей за Тарасом» та Другий віолончельний концерт, а також Дев’ята симфонія Д. Шостаковича. Надзвичайною подія стала для учасників концерту, передусім – для віолончеліста О. Пірієва (автора проекту), а також – для Заслуженого академічного симфонічного оркестру Українського радіо під орудою народного артиста В. Шейка та Академічного хору УР під орудою заслуженої артистки України Ю. Ткач.

Вкотре музиканти довели свій високий професіоналізм і майстерність європейського рівня. Маестро підтвердив статус народного артиста блискучим виконанням Симфонії № 9 Д. Шостаковича. Оркестр грав, як то кажуть, «на розрив», легко долаючи усі карколомні й віртуозні «забавки» партитури Шостаковича. Диригенту вдалося відкрити найпотаємніші хитромудрості композитора, загостривши усі кути його «підтекстів». Дмитро Шостакович написав свій твір як «постлюдію» до Другої світової війни. Нині він, на мою думку, набуває особливого звучання, суголосного драматичній історії нашої сучасності. В. Шейко прочитав партитуру Шостаковича як роман із життя країни. Якої? Можливо, зовсім не тієї, у якій жив автор, а саме тієї, у якій живе і творить він сам та його сучасники – Є. Станкович, М. Скорик, В. Сильвестров та інші.

Музика Є. Станковича в інтерпретації Шейка набула особливої емоційності, гостроти динамічних нюансів і витонченого малюнку кожної партії. Соліст-віолончеліст О. Пірієв відтворив Концерт як справжню сповідь композитора. «Музика для Марточки», «Постлюдія», «Монолог діда» – такі умовні назви частин концерту. Автор не розкрив вербального змісту своєї сповіді. Тож для кожного – і виконавця, і слухача – вона набуває свого змісту.

Поєднання в одній програмі творів двох видатних майстрів симфонізму, звісно, викликало бажання порівняти й «зважити» геніальність кожного з них. Марна справа, панове. «Дмитро Шостакович – один із найвидатніших композиторів ХХ століття, – сказав Є. Станкович. – Є три велетні того часу – Прокоф’єв, Стравинський, Шостакович. Звичайно, був і Шенберн, і ще багато інших, але це інша історія».

Три С

До речі, історія написання Другого віолончельного концерту Євгена Станковича пов’язує двох композиторів. Свого часу першим виконавцем двох аналогічних творів Д. Шостаковича був славетний музикант М. Ростропович. Якось, перебуваючи у Києві, він запропонував Є. Станковичу написати для нього концерт. Та, як кажуть, «зірки не зійшлися». Віолончеліста було вислано з Радянського Союзу, а композитор писав інші твори. М. Ростропович так і не дочекався виконання свого прохання. Лише через 45 років, після Першого концерту для віолончелі та симфонічного оркестру, Євген Станкович написав свій Другий концерт.

Наступний етап проекту «Три С» – «Сильвестров» – відбудеться у лютому. Серед його учасників заявлені: відома українська диригентка Оксана Линів, співачка Зоряна Кушплер та піаніст Йожеф Єрмінь. Організаторам проекту хочеться побажати опанування усього алфавіту українських композиторів.


Автор: Вікторія МУРАТОВА
Фото: Юрій Тоцький
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Юлія Ткач, Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національна радіокомпанія України, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: cultua.media



Додати: Share on Facebook В Контакте

Інші:

Музичні пошуки та експерименти
Оперний співак Микола Сікора виступив для українських прикордонників
В Івано-Франківську "Прикарпатська весна 2017"
У столиці презентували нову постановку відомого українського балетмейстера і хореографа Раду Поклітару "Вгору по річці"
У Житомирі відбулася Всеукраїнська прем’єра народної симфонії єднання
Кохання, обов’язок та підступність
Київ, французький музичний імпресіонізм
Французька весна. У Франківську виступило «Тріо Гійома Лопеза»
В Києві пройшов фестиваль української класичної музики
Motion, або Переміщення: француз поставив танцювальний спектакль з bboy тa bgirl з України
Народна хорова капела ВДПУ ім. М. Коцюбинського відсвяткувала свій 60-річний ювілей
В Ужгороді cтартував 5-й Міжнародний фестиваль "Музика без кордонів"
Академічний камерний хор імені Дмитра Бортнянського привітали з 20-річним ювілеєм
Франківський “Бревіс” привіз “Прикарпатську весну” у Житомир
Відомий твір Йозефа Гайдна "Сім останніх слів Спасителя на хресті" чернівчани впродовж цього тижня слухали двічі
Фестиваль "Весняна Одеса" заспівав улюблені пісні
Виконавці головних партій опери "Вертер" - про емоції, зрілість та покликання
Концерт для скрипки з оркестром
У Львові відбувся фестиваль, присвячений відомому композитору Миколі Леонтовичу
Вихованці Київської дитячої школи мистецтв № 8 на конкурсі «Українські композитори – дітям»
Урочисте закриття ІІІ Всеукраїнського конкурсу скрипалів
«Дзвінкоголосі сурми» - у Конотопі обласний конкурс виконавців на духових та ударних інструментах
Луцький духовий оркестр відсвяткував ювілей
Дитяча музична школа №9 святкує 50-річчя з дня заснування
Сіверські вечори – фінішували
У Львові відбувся День музики Мирослава Скорика
НА СТОЛИЧНІЙ СЦЕНІ ВІДБУЛАСЬ БИТВА ХОРІВ
Аншлаг в Національній опері: відбулася прем'єра вистави "Флорія Тоска"
Юні хористи з Кривого Рогу змагалися за першість
Учні Київської дитячої музичної школи № 22 – переможці Всеукраїнського мистецького конкурсу-фестивалю «На крилах весни»
«Дух гуцулів»
Сумчани підкорювали «Обрії класики»
У Дніпровській філармонії оркестр грав під ...мультики!
МУЗИКОЮ НІЖИН БРИНИТЬ
“Шехерезада” і... адміністративна реформа
На „Акордах Хортиці” пролунав заключний акорд
Мирослав Скорик в стилі джаз, 30.03.17, м. Ніжин
«СВЯТО БАЯНА ТА АКОРДЕОНА У ДРОГОБИЧІ»
«Bellissimo»: бравіссімо!
Оплески не стихали, або Як українська танцюристка балету підкорила журі
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове



File Attachment Icon
2.jpg