Прем’єра в Дніпрі кантати Валентини Мартинюк «Ішов козак долиною» на теми козацьких пісень | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Прем’єра в Дніпрі кантати Валентини Мартинюк «Ішов козак долиною» на теми козацьких пісень
Прем’єра в Дніпрі кантати Валентини Мартинюк «Ішов козак долиною» на теми козацьких пісень
5 березня 2018, понеділок
Поширити у Facebook

10 лютого 2018 року в залі Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки відбулась прем’єра кантати Валентини Мартинюк «Ішов козак долиною» на теми козацьких пісень Дніпропетровщини для солістів, ударних, фортепіано та капели бандуристів. Виконання твору відбулось в рамках роботи Першого міжнародного симпозіуму «Актуальні питання східноєвропейської етномузикології», що проходив з 8 по 10 лютого 2018 року. Ініціаторами проведення масштабного заходу за підтримки обласної ради виступили керівництво академії (ректор Новіков Ю.М.), кафедра історії та теорії музики, лабораторія фольклору та етнографії Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки.



Кантата «Ішов козак долиною» у 6 частинах: «Ой, за током, за током», «В суботу пізненько», «Ой, весна, красна», «Стоїть козак на чорній кручі», «Пісня про Морозенка», «Ішов козак долиною» - прозвучала в виконанні солістів: Галина Линник, Станіслав Станкявічус, Олександр Козулов, Дмитро Сташкевич (вокал); Андрій Лишак, Дар’я Булгак, Євгенія Горнєєва, Руслан Сичов (ударні); Маргарита Ющенко, Людмила Тонконог (фортепіано); капели бандуристів «Чарівниці», керівники: засл. працівник культури України Світлана Овчарова та Марина Березуцька; диригент – Володимир Овчаров.



Шість частин кантати складають наскрізну сюжетну композицію та створюють єдину драматургічну лінію, що знаходить розвиток у монолозі Матері, чоловічому тріо, ансамблевих вокальних та інструментальних номерах. За півгодини музики слухачі відчули зародження нового дня, теплих, щирих почуттів козака та дівчини, пісню скорботи матері, молодецьку завзятість, героїку звитяг і жалобу втрат і, врешті-решт, віру й надію на щасливе життя, перемогу світла над темрявою руїн! Лірика, епос і драма, сплетені різними барвами «музичної вишиванки», створили особливу духовну енергетику мистецької події.


Прем’єрне виконання кантати Валентина Мартинюк доручила капелі бандуристів «Чарівниці» Дніпропетровської академії музики під керівництвом Світлани Овчарової та Марини Березуцької - відомому в Україні колективу, одному з найкращих по рівню та постійному творчому експериментальному пошуку. З цим колективом композитор успішно співпрацює майже 20 років.



З інтерв’ю керівника ансамблю «Чарівниці» С. Овчарової: «З точки зору технології, у партитурі зібрані незвичні й непритаманні для сучасної бандури техніки й можливості, нетипові засоби звуковидобування. Це й поліфонічні переплетення інструментального та вокально-хорового письма, і накладання різноманітних звукових площин, неординарні поєднання «непоєднуваних» звукових комплексів: народного голосу, чоловічого тріо, партії фортепіано з сучасними засобами гри, великої кількості ударних інструментів та вокально-інструментального масиву капели».



Кантата «Ішов козак долиною» на теми козацьких пісень Дніпропетровщини продовжує лінію творчості композиторки, пов’язану з сучасним прочитанням українського фольклору. Майже весь тематичний матеріал кантати взятий зі збірки «Козацькі пісні Дніпропетровщини» (Лізунов Прес, 2015 р.). Авторка працювала в складі групи викладачів і студентів над розшифруванням записів фольклорних експедицій, здійснених впродовж останніх трьох років. Нещодавно, в листопаді минулого року, відбулась презентація навчального посібника «Українська пісня у поліфонічних творах для бандури» з музикою Валентини Мартинюк, теоретичним аналізом авторських творів музикознавця Світлани Щитової та виконавським аналізом Світлани Овчарової. Серед творів цього посібника – 4 інвенції на теми козацьких пісень Дніпропетровщини, циклічні композиції «Хорал і фуга», «Прелюдія і Фуга», «Фуга і Постлюдія», «Фантазія. Фуга. Епілог», «Фуга та Коломийка».

Виконання Кантати «Ішов козак долиною» Валентини Мартинюк, без перебільшення, стало кульмінаційною подією всього симпозіуму. Переповнена концертна зала, преса, телебачення… захоплення, оплески і, навіть, сльози на очах тих, хто був свідком цієї ПОДІЇ! Високу оцінку твору та всього колективу виконавців відзначили також учасники симпозіуму з Києва, Львову, Рівного, гості з Польщі, Болгарії, Литви. Щирі вітання Валентині Миколаївні й від дніпропетровських колег!


Автор: Ірина Рябцева
Концертний зал: Велика концертна зала Дніпропетровської консерваторії ім. М. Глінки
Навчальний заклад: Дніпропетровська консерваторія ім. М. Глінки



Інші:

Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
300.jpg