Синергія KharkivMusicFestа | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Синергія KharkivMusicFestа
Христенко Станіслав
Синергія KharkivMusicFestа
Станіслав ХРИСТЕНКО: «Тема наступного фестивалю нехай залишиться інтригою»
28 березня 2018, середа
Поширити у Facebook

Новий Міжнародний фестивальний проект, придуманий і втілений чудовим музикантом Станіславом ХРИСТЕНКОМ зі своїми однодумцями, завершує свій двотижневий марафон.

Найкращі виконавці та диригенти з музичних міст-лідерів України, а також Європи та США з’їхалися до Харкова, щоб зіграти сім грандіозних концертів, програми яких були дивовижні та багатоманітні. Нев’януча світова й українська класика звучала в поєднанні з творами сучасних творців.

Але обителлю музики в ці дні були не лише концертні зали, а й метро, вулиці, радіо. Чого лише варті 8 локацій, з 8 піаніно, які стали не лише арт-об’єктами, розмальованими дизайнерами, а й місцем проведення концертів. У них, змінюючи один одного, брали участь як професійні музиканти, так і учні музичних шкіл не лише Харкова, але усієї області. А в нечасті хвилини «спокою» кожен, хто бажає — незалежно від віку — міг не лише обдивитись інструмент, а й «спробувати його на звук».

Важливо, що фестиваль, сміливо порушив кордони міста, залучивши до «свого кола» глядачів і учнів музичних шкіл області. Географія спілкування, виконання та майстер-класів неймовірно розширювалася.



Арт-директор фестивалю Станіслав Христенко — всесвітньо відомий музикант, володар 30 премій престижних музичних конкурсів — від Італії до Казахстану, США та Кореї, поставив за мету вивільнити класику від елітарності, захоплюючи її чарами щонайбільшу кількість людей. І в цьому вкрай щільному графіку він знайшов можливість відповісти на кілька запитань кореспондента «Дня».

— Станіславе, як виникла ідея такого фестивалю? Чому місцем проведення було обраной Харків, а не інше місто України?

— Ідея створення Фестивалю виникла в процесі участі в різних фестивалях у багатьох країнах, із бажанням створити велику культурну подію в діловому місті. Харків — місто, в якому я народився і в якому здобув початкову музичну освіту. Фестиваль активно співпрацює з державними структурами (театр і філармонія), проте його організація насамперед пов’язана з приватною громадською ініціативою, до якої долучилися й представники бізнесу. І це для нас дуже важливо.



— За яким принципом версталася настільки обширна та багатоманітна програма?

— Головне завдання — це показати різноманітність жанрів і стилів класичної музики, кожен з яких, упевнений, знайде своїх шанувальників.

— Окрім основної концертної програми, не менш важливою в календарі фестивалю є просвітницька складова, яке завдання ставлять організатори, на що розраховують?

— Важливим завданням є виховання нового покоління шанувальників музики, викликати інтерес до сучасної та традиційної класичної музики. Ми намагаємося, щоб українські слухачі могли чути видатні шедеври у виконанні музикантів світового рівня, як це відбувається в Лондоні, Берліні та багатьох найбільших центрах Європи, адже Україна географічно і є центром Європейського континенту.

— Контрапункт цього музичного форуму, чудова ідея — святкування 333-річчя великого маестро Йоганна Себастьяна Баха. Але наступного року буде не настільки приваблива цифра, як думаєте продовжувати?

— Мені здається, головну тему наступного Фестивалю варто залишити інтригою, але впевнений, що наступного року фестиваль стане ще більш масштабним і цікавим.

ДОВІДКА «Дня»

Пропонуємо вашій увазі далеко не всю «арифметику» KharkivMusic Fest:

• Учасників — понад 1000 музикантів: оркестри, ансамблі, солісти та диригенти і, звичайно, молоді таланти Харкова;
• У межах проекту фестивалю «Art&piano: грай яскраво» було задіяно 26 музичних шкіл міста;
• До середини фестивалю награли 56 годин музики та було зіграно 133 музичні твори 33 всесвітньо відомих композиторів;
• Усього виступило 931 дитина (умовно з кожної школи — по 35 дітей, а шкіл 26);
• Окремо, в день народження Баха в межах спецпроекту «Бах-333» музика маестро звучала на різних креативних майданчиках, у тому числі нон-стоп протягом 12 годин у кав’ярні «Цукат» і нон-стоп протягом 7 годин на Сумському ринку.

• У фестивалі взяли участь 145 музикантів і 6 диригентів практично з усіх регіонів України;
• Було випито 133 філіжанки «Бахачино»;
• Продегустовано 235 келихів пива «Мюнхен».




Автор: Світлана Агрест-Короткова
Діячі мистецтв: Станіслав Христенко
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "KharkivMusicFest"
Джерело: Газета День



Інші:

ЗОРЯНА КУШПЛЕР: про смерть опери, культурне самозванство та надлюдські здібності Пласідо Домінго
«Я живу й працюю в Україні, бо це мій творчий дім», — Раду Поклітару
Сергій Леонтьєв: «Створювати красу навіть у темні часи»
«З дитинства не уявляв себе в іншій професії — тільки у музиці»
"Твори сучасних українських композиторів дуже резонують із сьогоденням" — Юлія Ткач
У новий сезон з новим керівником: що чекає на глядачів Сумського театру ім. Щепкіна
«Філармонія має бути привабливою та популярною, щоб сюди хотілося повертатися»
«Після нашої Перемоги ми отримаємо великий шанс на відродження нашої культури»
Танцівник-розвідник. Як балет допоміг вижити у Серебрянському лісі?
«Уявіть собі своє життя без музики. Можете? Ото ж бо!»
Саша Андрусик, агенція "Ухо": "Сьогодні ми живемо серед розмов, що обірвалися"
Володимир Козлов – зірка «Схід-Опери»
Від Братів Гадюкіних до Ллойда Вебера
Режисерка Оксана Дмітрієва: «У Європі дуже мало українського продукту, нам треба вигризати цю територію»
«Люди втомилися від знецінення. Їм потрібне світло в кінці тунелю»
Юрій Федоряка, директор Черкаської обласної філармонії
У чому суперсила українського фольклору? Ганна Гриніва в інтерв'ю із Захаром Давиденком
Оперна співачка Монастирська: Європейцям набридла війна в Україні, їм усе одно, чи віддамо ми Крим
Роман Григорів: «Я граю на груді металу, але мистецтво — перемагає»
"Білоус забрав із театру 23 вистави"
«Зараз у нас є одна мотивація на всіх – робити все для того, аби допомагати ЗСУ»
Директор Метрополітан-опера Пітер Ґелб : ”Я не хочу мати культурні зв’язки з убивцями. Тому я повністю припинив таку співпрацю”
Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
      © 2008-2025 Music-review Ukraine