Синергія KharkivMusicFestа | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Синергія KharkivMusicFestа
Христенко Станіслав
Синергія KharkivMusicFestа
Станіслав ХРИСТЕНКО: «Тема наступного фестивалю нехай залишиться інтригою»
28 березня, середа

Новий Міжнародний фестивальний проект, придуманий і втілений чудовим музикантом Станіславом ХРИСТЕНКОМ зі своїми однодумцями, завершує свій двотижневий марафон.

Найкращі виконавці та диригенти з музичних міст-лідерів України, а також Європи та США з’їхалися до Харкова, щоб зіграти сім грандіозних концертів, програми яких були дивовижні та багатоманітні. Нев’януча світова й українська класика звучала в поєднанні з творами сучасних творців.

Але обителлю музики в ці дні були не лише концертні зали, а й метро, вулиці, радіо. Чого лише варті 8 локацій, з 8 піаніно, які стали не лише арт-об’єктами, розмальованими дизайнерами, а й місцем проведення концертів. У них, змінюючи один одного, брали участь як професійні музиканти, так і учні музичних шкіл не лише Харкова, але усієї області. А в нечасті хвилини «спокою» кожен, хто бажає — незалежно від віку — міг не лише обдивитись інструмент, а й «спробувати його на звук».

Важливо, що фестиваль, сміливо порушив кордони міста, залучивши до «свого кола» глядачів і учнів музичних шкіл області. Географія спілкування, виконання та майстер-класів неймовірно розширювалася.



Арт-директор фестивалю Станіслав Христенко — всесвітньо відомий музикант, володар 30 премій престижних музичних конкурсів — від Італії до Казахстану, США та Кореї, поставив за мету вивільнити класику від елітарності, захоплюючи її чарами щонайбільшу кількість людей. І в цьому вкрай щільному графіку він знайшов можливість відповісти на кілька запитань кореспондента «Дня».

— Станіславе, як виникла ідея такого фестивалю? Чому місцем проведення було обраной Харків, а не інше місто України?

— Ідея створення Фестивалю виникла в процесі участі в різних фестивалях у багатьох країнах, із бажанням створити велику культурну подію в діловому місті. Харків — місто, в якому я народився і в якому здобув початкову музичну освіту. Фестиваль активно співпрацює з державними структурами (театр і філармонія), проте його організація насамперед пов’язана з приватною громадською ініціативою, до якої долучилися й представники бізнесу. І це для нас дуже важливо.



— За яким принципом версталася настільки обширна та багатоманітна програма?

— Головне завдання — це показати різноманітність жанрів і стилів класичної музики, кожен з яких, упевнений, знайде своїх шанувальників.

— Окрім основної концертної програми, не менш важливою в календарі фестивалю є просвітницька складова, яке завдання ставлять організатори, на що розраховують?

— Важливим завданням є виховання нового покоління шанувальників музики, викликати інтерес до сучасної та традиційної класичної музики. Ми намагаємося, щоб українські слухачі могли чути видатні шедеври у виконанні музикантів світового рівня, як це відбувається в Лондоні, Берліні та багатьох найбільших центрах Європи, адже Україна географічно і є центром Європейського континенту.

— Контрапункт цього музичного форуму, чудова ідея — святкування 333-річчя великого маестро Йоганна Себастьяна Баха. Але наступного року буде не настільки приваблива цифра, як думаєте продовжувати?

— Мені здається, головну тему наступного Фестивалю варто залишити інтригою, але впевнений, що наступного року фестиваль стане ще більш масштабним і цікавим.

ДОВІДКА «Дня»

Пропонуємо вашій увазі далеко не всю «арифметику» KharkivMusic Fest:

• Учасників — понад 1000 музикантів: оркестри, ансамблі, солісти та диригенти і, звичайно, молоді таланти Харкова;
• У межах проекту фестивалю «Art&piano: грай яскраво» було задіяно 26 музичних шкіл міста;
• До середини фестивалю награли 56 годин музики та було зіграно 133 музичні твори 33 всесвітньо відомих композиторів;
• Усього виступило 931 дитина (умовно з кожної школи — по 35 дітей, а шкіл 26);
• Окремо, в день народження Баха в межах спецпроекту «Бах-333» музика маестро звучала на різних креативних майданчиках, у тому числі нон-стоп протягом 12 годин у кав’ярні «Цукат» і нон-стоп протягом 7 годин на Сумському ринку.

• У фестивалі взяли участь 145 музикантів і 6 диригентів практично з усіх регіонів України;
• Було випито 133 філіжанки «Бахачино»;
• Продегустовано 235 келихів пива «Мюнхен».




Автор: Світлана Агрест-Короткова
Діячі мистецтв: Станіслав Христенко
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "KharkivMusicFest"
Джерело: Газета День



Додати: Share on Facebook

Інші:

Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Назарій Пилатюк:«Оленочко, він знає що таке любов?»
Класична музика і закони... ринку
«У нашому оркестрі вся Україна вчиться»
Марина Бондас, німецька скрипалька і волонтерка українського походження
Віктор Рудь: «Рушійні сили для мене — інтерес, бажання і виклик, який несуть у собі ролі різних стилів та епох»
«Я боюся дорогих подарунків...»
Як фінансист став оперною зіркою
Станіслав Христенко: «Хотілося б, щоби Харків увійшов у нішу «най-най» з KharkivMusicFest»
Кирило Стеценко: «Drum & Bach» — це гра контекстами і часами
Орф-педагогіка: Черкащанка Анна Комкіна закохує діток у музику
Полтавська філармонія готується до насиченої концертної весни
Монтсеррат Кабалье: "Я страшная сладкоежка"
Синергія KharkivMusicFestа
Етелла Чуприк: "Я не можу жити без рояля"
«До музики слід ставитися з благоговінням, інакше...»
«Моє покоління музикантів можна назвати пограбованим»
«У своїй творчості опираюся на народну пісню»
Культурне життя України знову переживає кризу 1990-х років, - Андрій Ільків
Чернівчанин Володимир Соложук понад 25 років виготовляє скрипки
Як змінюється Львівський будинок органної музики
Валентин Сільвестров: «Сенс авангарду — ризик»
Еміл Сокач: Ніщо і ніколи мене так не вражало, як музика
Класика – це завжди модно
Львівський скрипаль-віртуоз підкорює Європу
      © 2008-2018 Music-review Ukraine